Χτυπάνε τα καμπανάκια στις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης

Το άλμα στις τιμές για τις μισθώσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη προκαλεί ανακατατάξεις και προμηνύει ριζικές αλλαγές στον χώρο. 

Χτυπάνε τα καμπανάκια στις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης

Οι χαμηλές αξίες μεταπώλησης των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ωθήσει τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης που οδηγούν την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων σε διπλασιασμό των τιμών που παρέχουν στους πελάτες τους τα τελευταία τρία χρόνια. Oρισμένες εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να εγκαταλείψουν την επιχείρηση εάν οι ρυθμιστικές αρχές τις αναγκάσουν να εξηλεκτρίσουν πολύ γρήγορα, τον στόλο τους, αναφέρει το Reuters.

Μειώθηκαν σημαντικά οι πωλήσεις

Το άλμα στις τιμές για τις μισθώσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων(EV) ενισχύθηκε μετά τις περικοπές στις επιδοτήσεις για την αγορά νέων EV σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία, με αποτέλεσμα να μειωθούν σημαντικά οι πωλήσεις και να υπάρχει κίνδυνος να καθυστερήσει η ηλεκτρική μετάβαση της Ευρώπης.

Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην Ευρώπη, καθώς το 60% των νέων αυτοκινήτων όλων των τύπων καυσίμων είναι μισθωμένα, σύμφωνα με υπολογισμούς της περιβαλλοντικής ομάδας Transport & Environment με βάση στοιχεία από την εταιρεία ερευνών αγοράς Dataforce.

Όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα, το ποσοστό εκτιμάται ότι φτάνει το 80%.

Εταιρικοί στόλοι

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στο Reuters, η Dataforce, στις 16 ευρωπαϊκές αγορές όπου μπορεί να εντοπίσει στοιχεία του στόλου -συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας, της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας- το 60% των νέων ηλεκτρικών οχημάτων πηγαίνει σε εταιρικούς στόλους και εμπορικούς αγοραστές. Οι ειδικοί λένε ότι αυτοί οι αγοραστές χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά μισθώσεις και περίπου οι μισές από τις υπόλοιπες πωλήσεις σε ιδιώτες αγοραστές είναι επίσης μισθώσεις.

Σε αγορές χωρίς επιδοτήσεις EV για ιδιώτες αγοραστές, η κυριαρχία των επιχειρήσεων είναι ακόμη πιο έντονη. Στη Βρετανία και το Βέλγιο, για παράδειγμα, οι εταιρείες αντιπροσώπευαν το 23% και οι ιδιώτες το 8% των νέων αγορών ηλεκτρικών οχημάτων το 2023, ανέφερε η Dataforce.

Διαμόρφωση της τιμής

Η τιμή μιας μίσθωσης έχει σχεδιαστεί για να λαμβάνει υπόψη την απόσβεση ενός οχήματος κατά τη διάρκεια της τυπικής περιόδου μίσθωσης τριών ετών, με βάση τις εκτιμώμενες τιμές μεταπώλησης ή τις υπολειμματικές αξίες.

Αλλά εάν οι τιμές των μεταχειρισμένων καταλήξουν να είναι χαμηλότερες από το αναμενόμενο όταν λήξει η μίσθωση, οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης δέχονται οικονομικό πλήγμα όταν παραλαμβάνουν το όχημα πίσω.

Για διάφορους λόγους - από τις μειώσεις των τιμών έως τις ανησυχίες σχετικά με τη δημοσία υποδομή φόρτισης και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας έως την εισροή πιο προσιτών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων - οι τιμές των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνονται στην Ευρώπη από τότε που έφτασαν στο απόγειό τους τον Οκτώβριο του 2022, αναφέρει το Reuters.

Μειώθηκαν οι αξίες μεταπώλησης των EV

Σύμφωνα με στοιχεία που παρασχέθηκαν στο Reuters από την εταιρεία δεδομένων Autovista, οι αξίες μεταπώλησης για EV στη Γερμανία στις αρχές Ιουλίου ήταν 24% χαμηλότερες από τα προ-πανδημικά επίπεδα και 30% χαμηλότερες στη Βρετανία.

Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα μεταχειρισμένα μοντέλα βενζίνης, τα οποία παρέμειναν περίπου 15% πιο ακριβά και στις δύο αγορές.

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παράσχει αποζημίωση σε μετρητά σε εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, λόγω της πτώσης των τιμών των EV, λένε στελέχη του κλάδου.

Ωστόσο, τα στελέχη λένε ότι οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης εξακολουθούν να έχουν τον κίνδυνο για τις αξίες μεταπώλησης EV, γι' αυτό και οι τιμές έχουν ανέβει.

Στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, στοιχεία που παρέχονται στο Reuters από τη γερμανική ομάδα σκέψης CAR Center Automotive Research δείχνουν ότι οι μισθώσεις EV έχουν εκτιναχθεί τα τελευταία τρία χρόνια.

Υπερδιπλασιάστηκε το κόστος

Τον Αύγουστο του 2021, μια μίσθωση για ένα EV αξίας 45.000 ευρώ κόστιζε 284 ευρώ το μήνα, πολύ κάτω από τα 473 ευρώ για ένα αντίστοιχο μοντέλο ορυκτών καυσίμων. Τώρα, το κόστος για το EV έχει υπερδιπλασιαστεί στα 621 ευρώ ενώ το αυτοκίνητο με ορυκτά καύσιμα έχει πέσει στα 468 ευρώ.

Οι γερμανικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 16,4% το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σχέση με πέρσι, αφού η κυβέρνηση απέσυρε απότομα τις επιδοτήσεις για τους καταναλωτές τον Δεκέμβριο 2023 και αυτή η μείωση έπληξε τη συνολική τάση της ΕΕ.

Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν το 2023 και έφτασαν το 14,6% των συνολικών πωλήσεων των αυτοκινήτων από 6,1% που ήταν το 2020. Όμως μειώθηκαν στο 14,4% το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v