Η άποψη της Toyota για την σχεδίαση και την ζωή με το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Η Toyota δημιούργησε μία κομψή και στιβαρή σχεδίαση για το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X που είναι εξίσου κατάλληλη για αστικές και... εξοχικές μετακινήσεις.
Η Toyota δημιούργησε μία κομψή και στιβαρή σχεδίαση για το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X που είναι εξίσου κατάλληλη για αστικές και... εξοχικές μετακινήσεις.
Η Toyota έχει δημιουργήσει μία κομψή και στιβαρή σχεδίαση για το αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X που είναι εξίσου κατάλληλη για τη ζωή στην πόλη και την εξοχή, συνδυάζοντας την προηγμένη εμφάνιση ενός BEV με τις αυθεντικές ιδιότητες ενός SUV. Το θέμα για την ομάδα σχεδίασης ήταν το “Hi-Tech & Emotion,” το οποίο, αμφισβητώντας τα συμβατικά, ανταποκρίνεται την ίδια στιγμή στις προσδοκίες των οδηγών με μία προηγμένη αίσθηση και επιφάνειες υψηλής ποιότητας.
Η σχεδίαση του εμπρός τμήματος είναι έξυπνη αποφεύγοντας κάθε τι το περιττό. Κύριο χαρακτηριστικό είναι η νέα σχεδιαστική υπογραφή της μάσκας - “hammerhead” – με χαρακτηριστικούς, λεπτούς προβολείς LED και έμφαση στις εμπρός γωνίες που “επικοινωνούν” τη στιβαρότητα του αυτοκινήτου.
Χαμηλό κέντρο βάρους
Στο πλάι η σιλουέτα είναι κομψή με χαμηλό συνολικό ύψος, λεπτότερες εμπρός κολόνες και μία χαμηλή γραμμή κατά μήκος του αυτοκινήτου που αντικατοπτρίζει το χαμηλό κέντρο βάρους, το οποίο επιτυγχάνεται με τη νέα πλατφόρμα και τη χαμηλά τοποθετημένη και ενσωματωμένη στο πλαίσιο μονάδα μπαταρίας. Τα προστατευτικά στα τόξα των θόλων των τροχών, οι μεγάλοι τροχοί (διαμέτρου έως και 20 ίντσες) που είναι εγκατεστημένοι στις γωνίες του αμαξώματος και τα ευμεγέθη μαρσπιέ εκφράζουν τον αυθεντικό SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στο πίσω τμήμα, οι σχεδιαστές έχουν δώσει και πάλι έμφαση στις γωνίες, με ένα χαρακτηριστικό πίσω φως να εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος.
Κορυφαία ακτίνα στροφής
Συγκριτικά με το Toyota RAV4, το bZ4X έχει συνολικό ύψος μικρότερο κατά 85 χιλ., κοντύτερους προβόλους και μεταξόνιο μακρύτερο κατά 160 χιλ. Η γραμμή του καπό έχει επίσης μειωμένο ύψος κατά 50 χιλ. Τη συνολική ευελιξία επιβεβαιώνει η κορυφαία για την κατηγορία ακτίνα στροφής των 5,7 μ.
Η σχεδίαση ενσωματώνει αεροδυναμικά στοιχεία που συνεισφέρουν στην αυτονομία. Μεταξύ αυτών είναι οι αεραγωγοί που βρίσκονται βαθιά στις γωνίες του εμπρός προφυλακτήρα για τη δημιουργία ομαλών αεροκουρτίνων, μία πλήρης υποδαπέδια ποδιά, μία διαιρούμενη αεροτομή οροφής και (προαιρετικά) ένα διακριτικό πίσω σπόιλερ στο χείλος της ουράς, ο πίσω διαχύτης αέρα και το έξυπνα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ. Η λεπτή κάτω γρίλια διαθέτει ενεργό κλείστρο που προσαρμόζεται για τη διοχέτευση της ροής του αέρα ψύξης προς τη μπαταρία και βοηθά στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης.
Για τη μείωση του διεισδυτικού θορύβου, χρησιμοποιείται πιο παχύ γυαλί στα πλαϊνά παράθυρα, ενώ υπάρχει ένα φαρδύτερο, ομοιόμορφο κενό ανάμεσα στον εξωτερικό καθρέπτη και το εμπρός φτερό, περιορίζοντας τον ήχο ο οποίος παράγεται από το στροβιλισμό του αέρα.
Σχεδίαση εσωτερικού χώρου
Το θέμα για το εσωτερικό είναι η άνεση και η ευρυχωρία που χαρίζουν στην καμπίνα το περιβάλλον ενός καθιστικού, μία αίσθηση που επιτείνεται από τη χρήση απαλών, πλεχτών επενδύσεων στο ταμπλό, λεπτομερειών με σατινέ φινίρισμα και την επιλογή μιας πανοραμικής οροφής.
Ο πίνακας οργάνων είναι λεπτός και χαμηλά τοποθετημένος, επιτείνοντας την αίσθηση ‘ανοιχτού χώρου’ και την ορατότητα του οδηγού προς τα εμπρός. Αυτή η σχεδίαση κατέστη εφικτή χάρη στη χρήση μιας νέας μονάδας κλιματισμού που είναι κατά 30% πιο συμπαγής.
Ανθρωποκεντρικό cockpit
Η αρχή “χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο” υποστηρίζεται από το ανθρωποκεντρικό cockpit, στο οποίο η TFT οθόνη ενδείξεων και πληροφοριών των 7 ιντσών τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού, πάνω από τη γραμμή του τιμονιού, ώστε να μπορεί να βλέπει τα όργανα με ελάχιστη κίνηση των ματιών.
Η κεντρική κονσόλα υποδηλώνει τον “κοινωνικό” χαρακτήρα της σχεδίασης της καμπίνας, που είναι προσβάσιμη για όλους όσοι βρίσκονται στο αυτοκίνητο και προσφέρει συνολικά 20 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Περιλαμβάνεται ένας ανοιχτός χώρος κάτω από την κονσόλα που είναι κατάλληλος για ένα ζευγάρι παπούτσια ή μία τσάντα, και μεμονωμένους χώρους για τη μεταφορά διαφόρων προσωπικών ειδών, όπως ένα smartphone ή ένα tablet και ένα μεγάλο μπουκάλι.
Και μία νότα κομψότητας: ο κλειστός χώρος στον οποίο μπορείτε να αφήσετε το smartphone σας έχει ένα διαφανές κάλυμμα για να μπορείτε να δείτε με μια ματιά τυχόν ειδοποιήσεις.
Βελτιωμένος έλεγχος αναγνώρισης φωνής
Ανάλογα με το επιλεχθέν σύστημα πολυμέσων, το bZ4X διαθέτει οθόνη αφής 8 ή 12,3”. Η μεγάλη οθόνη χρησιμοποιείται με το τελευταίο σύστημα Toyota Smart Connect, με προηγμένες λειτουργίες και βελτιωμένο έλεγχο αναγνώρισης φωνής για πρόσβαση σε πληροφορίες και ψυχαγωγία και ανθρωποκεντρικό cockpit για το χειρισμό διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου όπως ο κλιματισμός και τα παράθυρα.
Οι επιλογές πολυμέσων του οδηγού περιλαμβάνουν χρήσιμες συνδεδεμένες υπηρεσίες, με δυνατότητα πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Toyota MyT.
Άλλες τρέχουσες λειτουργίες του MyT περιλαμβάνουν το “find my car,” που ανακτά την τοποθεσία του οχήματος και μπορεί να προσφέρει λεπτομέρειες σε ένα χάρτη μαζί με οδηγίες πλοήγησης, εάν χρειάζεται. Το “Share to Car” επιτρέπει τον προγραμματισμό ταξιδιών και την αποστολή τους στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, ενώ το “Car to Door” παρέχει οδηγίες για το τελευταίο κομμάτι του ταξιδιού, αφού το όχημα έχει σταθμεύσει. Αναλυτικά στοιχεία οδήγησης, υπενθυμίσεις σέρβις, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και η απομακρυσμένη ενεργοποίηση των φώτων αλάρμ διατίθενται επίσης μέσω της εφαρμογής.
Το αυτοκίνητο μπορεί να κλειδωθεί και να ξεκλειδωθεί από απόσταση και μπορείτε να ελέγχετε την κατάσταση του αυτοκινήτου – εάν τα παράθυρα ή η οροφή είναι ανοιχτά, οι πόρτες ξεκλείδωτες, τα φώτα αναμμένα ή τα κλειδιά βρίσκονται μέσα στο όχημα.
Αντί του συμβατικού μοχλού αλλαγής σχέσεων, το bZ4X διαθέτει ένα νέο χειριστήριο επιλογέα: πιέζοντας το εξωτερικό τμήμα και στρέφοντας αριστερά ή δεξιά, επιλέγετε drive ή όπισθεν. Η ρύθμιση P (Park) είναι ένα one-touch μπουτόν ακριβώς πίσω από το χειριστήριο επιλογέα.