Οδήγηση με ελεύθερα χέρια
Το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού με «ελεύθερα χέρια, μάτια ανοιχτά» είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα στις Mustang Mach-E.
Το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού με «ελεύθερα χέρια, μάτια ανοιχτά» είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα στις Mustang Mach-E.
Το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού Επιπέδου 2 που επιτρέπει την οδήγηση, πήρε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε 15 ευρωπαϊκές χώρες και σε περισσότερα από 133.000 χιλιόμετρα καθορισμένων αυτοκινητοδρόμων.
Η τεχνολογία οδήγησης με ελεύθερα χέρια Ford BlueCruise μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί και να παρέχει τα πλεονεκτήματά της σε συνολικά 15 ευρωπαϊκές χώρες μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτό ξεκλειδώνει την πρόσβαση σε περισσότερα από 133.000 χιλιόμετρα καθορισμένων αυτοκινητοδρόμων σε όλη την Ευρώπη, που έχουν καθοριστεί ως «Μπλε Ζώνες», επιτρέποντας στους οδηγούς να ταξιδέψουν σε πολλές χώρες. Για παράδειγμα, ένας οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το BlueCruise σε έξι χώρες ταξιδεύοντας από τη Σουηδία μέχρι την Ιταλία. Σε αυτό το ταξίδι θα είναι σε θέση να καλύψει σχεδόν 3.000 χιλιόμετρα απολαμβάνοντας την οδήγηση με ελεύθερα χέρια για περισσότερες από 25 ώρες.
Άμεσα διαθέσιμο στην Ελλάδα στις Mustang Mach-E
Το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού με «ελεύθερα χέρια, μάτια ανοιχτά» Επιπέδου 2 είναι τώρα επίσης το πιο ευρέως διαθέσιμο σύστημα του είδους του στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, το BlueCruise είναι διαθέσιμο και εγκεκριμένο για όλα τα νέα οχήματα Mustang Mach-E που πωλούνται σε συνολικά 20 χώρες παγκοσμίως. Για την Ελλάδα, το BlueCruise είναι άμεσα διαθέσιμο σε οχήματα Mustang Mach-E που κατασκευάστηκαν μετά τις 22 Απριλίου 2024 (έτος μοντέλου 2024 και μεταγενέστερα), ενώ για μοντέλα Mustang Mach-E προηγούμενης παραγωγής αναμένεται νέα ενημέρωση.
Το 2023, το BlueCruise ήταν το πρώτο σύστημα του είδους του που πήρε έγκριση όταν κυκλοφόρησε στη Μεγάλη Βρετανία, αποτελώντας το πρώτο προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού που προσφέρει πραγματική οδήγηση με ελεύθερα χέρια σε αυτοκινητόδρομους στην Ευρώπη. Στην Ισπανία, η Ford ήταν επίσης η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έδωσε στους πελάτες της τη δυνατότητα να οδηγούν με ελεύθερα χέρια στον αυτοκινητόδρομο.
Ελέγχει το τιμόνι
Όταν το BlueCruise είναι ενεργοποιημένο, το σύστημα ελέγχει το τιμόνι, την επιτάχυνση, την πέδηση, την θέση του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και τις αποστάσεις ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο παρακολουθώντας τις οδικές σημάνσεις, τις πινακίδες ορίου ταχύτητας και τις εξελισσόμενες συνθήκες κυκλοφορίας - από υψηλές ταχύτητες σε αυτοκινητόδρομους έως και την πλήρη ακινητοποίησή του σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης. Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το BlueCruise στις «Μπλε Ζώνες» μπορούν να οδηγούν έχοντας τα χέρια τους μακριά από το τιμόνι, αρκεί να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο μπροστά.
Για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί παρακολουθούν τις συνθήκες του δρόμου ενώ τα χέρια τους είναι μακριά από το τιμόνι, μια κάμερα που «κοιτά» τον οδηγό και είναι τοποθετημένη κάτω από τον πίνακα οργάνων ελέγχει το βλέμμα και τη θέση του κεφαλιού του, ακόμη και όταν φοράει γυαλιά ηλίου.