Η Ευρώπη υστερεί στην εξασφάλιση επενδύσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Βόρεια Αμερική έχει προχωρήσει πολύ πιο μπροστά από την Ευρώπη όσον αφορά την προσέλκυση επενδύσεων σε ηλεκτρικά οχήματα.

Η Ευρώπη υστερεί στην εξασφάλιση επενδύσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Με την αβεβαιότητα σχετικά με τον στόχο της για αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών για το 2035 και μια αδύναμη βιομηχανική πολιτική, η Ευρώπη αποδεικνύεται λιγότερο ελκυστική για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Το 37% της παγκόσμιας επένδυσης EV, που ανακοινώθηκε μεταξύ 2021-2023, εξασφάλισαν οι ΗΠΑ, έναντι του 26% που εξασφάλισε η Ευρώπη.

Η Ευρώπη εξαρτάται από τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες για το 80% των επενδύσεων EV.

Η Βόρεια Αμερική έχει προχωρήσει πολύ πιο μπροστά από την Ευρώπη όσον αφορά την προσέλκυση επενδύσεων σε ηλεκτρικά οχήματα, παραγωγή μπαταριών και φόρτιση από αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με μια νέα έκθεση.

Οι αδύναμοι στόχοι ηλεκτροκίνησης της ΕΕ τη δεκαετία του 2020 και η έλξη των αμερικανικών επιδοτήσεων είχαν ως αποτέλεσμα η Ευρώπη να εξασφαλίσει μόλις λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο των παγκόσμιων επενδύσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ανακοινώθηκαν μεταξύ 2021 και 2023.

Περισσότερο από το ένα τρίτο (37%) πήγε στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό, παρά το γεγονός ότι η περιοχή είναι μικρότερη παραγωγός αυτοκινήτων. Η Transport & Environment (T&E), που δημοσίευσε την ανάλυση, κάλεσε την Ευρώπη να ανταποκριθεί τερματίζοντας την αβεβαιότητα σχετικά με τον στόχο μηδενικών εκπομπών για τα αυτοκίνητα το 2035 και υιοθετώντας μια ισχυρή βιομηχανική πολιτική για τη δημιουργία της αλυσίδας εφοδιασμού EV.

Πέρυσι δεσμεύτηκαν στην Ευρώπη επενδύσεις 42 δισ. ευρώ σε EV, σε σύγκριση με 9 δισ. ευρώ στην Κίνα – οι αυτοκινητοβιομηχανίες της οποίας επένδυσαν νωρίτερα σε ηλεκτρικά και μπαταρίες – και 58 δισ. ευρώ στη Βόρεια Αμερική.

Ο ρυθμός αύξησης των επενδύσεων στην Ευρώπη μειώθηκε πέρυσι σε σύγκριση με το 2022, πιθανότατα λόγω του ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είχαν τα πρότυπα CO2 της ΕΕ για τέσσερα χρόνια μετά το 2025. Οι μεγαλύτεροι ωφελούμενοι στην Ευρώπη μεταξύ 2021 και 2023 ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (26 δισ. ευρώ), η Γερμανία (13 δισ. ευρώ) και την Ισπανία (10 δισ. ευρώ). Η Ιταλία, σημαντικός κόμβος παραγωγής για τη Stellantis, κατάφερε να προσελκύσει μόλις 1,3 δισ. ευρώ.

Η Ευρώπη είναι επί του παρόντος ένας πολύ λιγότερο ελκυστικός προορισμός για ξένους κατασκευαστές EV σε σύγκριση με τη Βόρεια Αμερική, διαπιστώνει επίσης η έκθεση. Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) των επενδύσεων EV στη Βόρεια Αμερική μεταξύ 2021-2023 προήλθαν από ξένους παραγωγούς – σε μεγάλο βαθμό λόγω των επιδοτήσεων βάσει του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ. Η Ευρώπη βασιζόταν στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες για το 80% της χρηματοδότησης που δεσμεύτηκε για την ηλεκτροκίνηση. Ακόμη και τότε, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η Stellantis, επένδυσε το 74% των δαπανών της στη Βόρεια Αμερική και αφιέρωσε μόλις το 10% στην περιοχή της καταγωγής της.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v