Η Γερμανία δεν υποστήριξε την αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται φέτος – με εξαίρεση τη Γερμανία, σύμφωνα με νέα στοιχεία.

Η Γερμανία δεν υποστήριξε την αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

 Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην υπόλοιπη ΕΕ (πλην Γερμανίας) αυξήθηκαν κατά 9,4% κατά μέσο όρο στο πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023, σύμφωνα με ανάλυση της Transport & Environment (T&E). Σε ολόκληρη την ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, ο αριθμός των EV που πωλήθηκαν αυξήθηκε μόλις κατά 1,3%. Χωρίς τη Γερμανία η αύξηση ήταν 9,4%.

Η απότομη κατάργηση των επιδοτήσεων για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέβαλε σε μείωση κατά 16,4% των πωλήσεων EV στη Γερμανία το πρώτο εξάμηνο του 2024. Ένα σταθερό και υποστηρικτικό ρυθμιστικό περιβάλλον είναι το κλειδί για την αποφυγή της στασιμότητας και του κλειδώματος των επενδύσεων, ανέφερε η T&E. Κάλεσε τους Γερμανούς νομοθέτες να ακολουθήσουν την πολιτική του Βελγίου για τα εταιρικά αυτοκίνητα, η οποία ορίζει ελκυστικά ποσοστά απόσβεσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και καταργεί σταδιακά τις αποσβέσεις για κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις EV στο Βέλγιο αυξήθηκαν κατά 48% το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν σε αγορές με υποστηρικτικά μέτρα επιδοτήσεων:

Στη Γαλλία, η οποία διαθέτει ένα σύστημα κοινωνικής μίσθωσης για την παροχή φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 14,9% το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Στην Ιταλία, οι πωλήσεις BEV αυξήθηκαν κατά 7% το πρώτο εξάμηνο του έτους, με κορύφωση τον Ιούνιο του 2024, όταν ανακοινώθηκαν νέα κίνητρα για EV.

Στο Βέλγιο, το τμήμα εταιρικών αυτοκινήτων οδήγησε την αγορά EV με αύξηση 47,8% το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εντολή ZEV έχει οδηγήσει την αγορά EV, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 9,2% το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ενώ ο αριθμός των πωλήσεων BEV στην ΕΕ παρέμεινε σταθερός, το μέσο μερίδιο EV μειώθηκε ελαφρά στο 12,5% (από 12,9% το πρώτο εξάμηνο του 2023), σύμφωνα με την ανάλυση. Ωστόσο, στην υπόλοιπη ΕΕ (πλην της Γερμανίας) το μερίδιο αγοράς BEV αυξήθηκε σε 12,5% το πρώτο εξάμηνο του 2024 (από 12,0% το πρώτο εξάμηνο του 2023).

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v