Με 130 ίππους το ανανεωμένο υβριδικό Toyota Yaris Cross

Το νέο υβριδικό Toyota Yaris Cross ανεβάζει την ισχύ του στους 130 ίππους προσφέροντας μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Με 130 ίππους το ανανεωμένο υβριδικό Toyota Yaris Cross

Το ανανεωμένο υβριδικό Toyota Yaris Cross, αξιοποιεί την 5η γενιά Hybrid Electric τεχνολογίας και πλέον η ισχύς του ανεβαίνει στους 130 ίππους.

Το υβριδικό σύστημα των 1.5 130 ίππων διαθέτει ένα νέο άξονα μετάδοσης κίνησης με μεγαλύτερο και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια (MG1). Αυτό, σε συνδυασμό με τις ρυθμίσεις στη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU), προσφέρει αύξηση 12% στη συνολική απόδοση του συστήματος - από 116 ίππους σε 130 ίππους. Ταυτόχρονα, η ροπή του κινητήρα MG2 έχει αυξηθεί σε όλο το εύρος στροφών, με τη μέγιστη τιμή της να αυξάνεται κατά 30% από 141 σε 185 Nm.

Το αποτέλεσμα είναι η ταχύτερη επιτάχυνση, με τον χρόνο 0-100 χλμ./ώρα να μειώνεται κατά μισό δευτερόλεπτο φτάνοντας στα 10,7 δευτερόλεπτα. Ο σχετικός χρόνος 80-120 χλμ./ωρα για μια τυπική προσπέραση, μειώνεται κατά 0,4 δευτερόλεπτα φτάνοντας στα 8,9 δευτερόλεπτα. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2, το νέο σύστημα κίνησης επιτυγχάνει τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία του με εκπομπές 101-116 γραμ./χλμ., ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι 4,5-5,2 λίτρα/100 χλμ. Οι αντίστοιχες τιμές για το Hybrid 115 είναι 101-115 γραμ./χλμ. και 4,5-5,1 λιτρα/100χλμ.

Η αυξημένη απόδοση της υβριδικής μπαταρίας σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί σε χαμηλότερους ρυθμούς περιστροφής κατά την εκκίνηση του οχήματος και κατά την επιτάχυνση. Η ενίσχυση της απόκρισης στην αρχική φάση της επιτάχυνσης σημαίνει ότι οι στροφές του κινητήρα, ο θόρυβος και η ταχύτητα του αυτοκινήτου αυξάνονται αρμονικά. Αυτό μειώνει συγχρόνως το φαινόμενο της απότομης αύξησης των στροφών και του θορύβου όσο η ταχύτητα αυξάνεται, το οποίο σχετίζεται με τα κιβώτια ταχυτήτων με συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις μετάδοσης (CVT).

Στα νέα χαρακτηριστικά που αφορούν την υβριδική τεχνολογία περιλαμβάνεται η λειτουργία Predictive Efficient Drive η οποία βοηθά την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση του αυτοκινήτου ανάλογα με τις αλλαγές στην κλίση του δρόμου. Μετριάζοντας την ανάγκη για πρόσθετη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού σε μια ανηφόρα παρέχοντας συγχρόνως καλύτερο έλεγχο στην κατηφόρα, όπου το όχημα επιβραδύνει όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.

Επιπλέον, το Predictive Efficient Drive προβλέπει τη συμπεριφορά του οδηγού και μαθαίνει τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στις διαδρομές που έχουν προγραμματιστεί στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου που βασίζεται στο cloud. Αυτό το χαρακτηριστικό χρησιμοποιείται από το υβριδικό σύστημα για αποτελεσματικότερη φόρτιση και εκφόρτιση της μπαταρίας, σύμφωνα με τις οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες.

Το Predictive Deceleration Support συλλέγει δεδομένα που σχετίζονται με την οδηγική συμπεριφορά, τα οποία χρησιμοποιούνται για την προβολή ενδείξεων στην οθόνη σχετικά με τοποθεσίες στη διαδρομή στις οποίες ο οδηγός μπορεί να αφήσει το γκάζι για να αυξήσει την αποδοτικότητα καυσίμου και ισχύος. Όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, το «φρένο κινητήρα» αυξάνεται σε υψηλότερα από τα κανονικά επίπεδα ("εκτεταμένος έλεγχος αναγεννητικής πέδησης"), γεγονός που επιτρέπει την αποτελεσματικότερη φόρτιση της μπαταρίας. 

Το άλλο χαρακτηριστικό του Predictive Efficient Drive είναι το Predictive State of Charge (SOC) Control, το οποίο λειτουργεί σε δυο επιλογές οδήγησης. Στο πρώτο, το Downhill SOC Control προβλέπει ότι το αυτοκίνητο προσεγγίζει μεγάλα κατηφορικά τμήματα επί της διαδρομής - αξιοποιώντας δεδομένα χάρτη - ώστε να μειώσει εκ των προτέρων τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να μπορεί να ανακτηθεί περισσότερη ενέργεια. Στην δεύτερη περίπτωση, το Congestion SOC Control παρακολουθεί τις πληροφορίες κυκλοφορίας και όταν ανιχνευτεί κυκλοφοριακή συμφόρηση μπροστά, διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ώστε το όχημα να μπορεί να ταξιδεύει  για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε αργά κινούμενη κυκλοφορία χωρίς να χρειάζεται να εκκινήσει ο κινητήρας.

Το σύστημα κίνησης Hybrid 115 διατίθεται στις εκδόσεις Active, Active Plus και Style. Το νέο σύστημα κίνησης Hybrid 130 διατίθεται στις εκδόσεις Elegant, GR-Sport και Premiere Edition. 

Το ανανεωμένο Yaris Cross επωφελείται από μια σειρά πρόσθετων μέτρων με στόχο την ενίσχυση της ηχομόνωσης και την μείωση των κραδασμών. Αξιολογήθηκε για τη διαχείριση των θορύβων που προέρχονται από το δρόμο, τον κινητήρα και τον αέρα προκειμένου να αναβαθμισθεί η απόδοσή του σε επίπεδα εφάμιλλα με εκείνα κορυφαίων μοντέλων υψηλότερης κατηγορίας. 

Όσον αφορά τον θόρυβο του κινητήρα, οι βελτιώσεις επικεντρώθηκαν στην τοποθέτηση ενός δυναμικού αποσβεστήρα στην αριστερή βάση του κινητήρα, στην εγκατάσταση ενός αντηχείου στο εύκαμπτο στοιχεία του αυλού εισαγωγής, στην υιοθέτηση μιας εσωτερικής μόνωσης στο ταμπλό με δομή τριών στρωμάτων αντί ενός, καθώς και στην πρόσθεση μιας επιπλέον στρώσης τσόχας στη μόνωση του καπό.

Για την ηχομόνωση από τον θόρυβο του αέρα και του δρόμου, χρησιμοποιείται παχύτερο γυαλί στο παρμπρίζ, στα εμπρός και πίσω πλαϊνά παράθυρα, σε όλες τις εκδόσεις του Yaris Cross. 

Με έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα για αυξημένη πρόσφυση, η τεχνολογία AWD-i προσφέρει υποστήριξη και αίσθηση σταθερότητας σε όλες τις συνθήκες, με δυνατότητες AWD διαθέσιμες αποκλειστικά σε μεγαλύτερες κατηγορίες. Επιλέγοντας αυτόματα από κίνηση εμπρός σε τετρακίνηση επιτυγχάνεται απόδοση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO2. Για οδήγηση ακόμα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες, όπως επιφάνειες με λάσπη, χιόνι ή πάγο, ο επιλογέας AWD-i ενσωματώνει τις επιλογές Trail και Snow που προσφέρουν την απαιτούμενη σταθερότητα, πρόσφυση και μειωμένη ολίσθηση των τροχών ώστε να σας κρατά πάντοτε στην πορεία σας.

Η πρόσβαση σε πληροφορίες, η συνδεσιμότητα και η ψυχαγωγία ενισχύονται με την εισαγωγή μιας νέας ψηφιακής εμπειρίας χρήστη, η οποία περιλαμβάνει έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων που προσαρμόζεται ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού και ένα ισχυρότερο σύστημα πολυμέσων με ταχύτερη απόκριση που προσφέρει ένα ευρύτερο φάσμα λειτουργιών. Οι οθόνες διαθέτουν κορυφαίο μέγεθος στην κατηγορία τους. Συγκεκριμένα, ανάλογα με την έκδοση διατίθενται οθόνες 7 ή 12,3” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων  και 9 ή 10,5” για την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12.3” προβάλλει ενδείξεις, πληροφορίες και γραφικά με υψηλή ανάλυση και ευκρίνεια για άνεση και ορατότητα σε όλα τα επίπεδα φωτισμού. 

Ο οδηγός μπορεί να εξατομικεύσει την εμφάνιση της οθόνης ανάλογα με τη διάθεσή του ή τον τύπο του ταξιδιού με τέσσερις επιλογές στυλ: Smart, Casual, Sporty και Tough. Υπάρχει επιπλέον η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στις ένδειξης για τη δημιουργία 12 διατάξεων συνολικά, καθώς και η αλλαγή του χρώματος στο φόντο ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης - Normal, ECO ή Sport.

Ανάλογα με την έκδοση, διατίθεται σύστημα head-up display, που παρέχει στον οδηγό ακόμη πιο άμεση πρόσβαση σε βασικές πληροφορίες οδήγησης.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 7’’ διατίθεται στις εκδόσεις Active, Active Plus και Style , ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3’’ διατίθεται στις εκδόσεις Elegant, GR Sport και Premiere Edition.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v