Οι οδικές μεταφορές επηρεάζουν την ποιότητα του αέρα
Η ποιότητα του αέρα παραμένει μείζον περιβαλλοντικό πρόβλημα. Η Ευρώπη χρειάζεται καινοτόμο νομοθεσία για την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά.
Η ποιότητα του αέρα παραμένει μείζον περιβαλλοντικό πρόβλημα. Η Ευρώπη χρειάζεται καινοτόμο νομοθεσία για την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και φορτηγά.
Στην ΕΕ, σχεδόν 380.000 πρόωροι θάνατοι μπορούν να αποδοθούν κάθε χρόνο στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Το κόστος για την υγεία από την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη έχει υπολογιστεί σε 67 έως 80 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως από μια μελέτη για την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Δημόσιας Υγείας. Η ατμοσφαιρική ρύπανση μειώνει επίσης τις γεωργικές αποδόσεις, προκαλεί μη αναστρέψιμες βλάβες στα οικοσυστήματα και απώλεια της βιοποικιλότητας καθώς και υποβάθμιση ιστορικών κτιρίων και μνημείων.
Αργή πρόοδος
Η τρέχουσα πολιτική της Ευρώπης για την ποιότητα του αέρα ήταν ο κύριος μοχλός για βελτιώσεις, αλλά η πρόοδος ήταν πολύ αργή. Αυτό συμβαίνει επειδή τα όρια εκπομπών εξακολουθούν να μην τηρούνται με συνέπεια στην πραγματική ζωή και πολλοί επιβλαβείς ρύποι παραμένουν ανεξέλεγκτες. Επιπλέον, ο ΠΟΥ λέει ότι δεν υπάρχουν ασφαλή επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι ατμοσφαιρικοί ρύποι μπορεί να βλάψουν κάθε όργανο του ανθρώπινου σώματος, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο απαραίτητη την αυστηρότερη νομοθεσία.
Προστασία της ποιότητας του αέρα στην Ευρώπη
Αν και τα πιο πρόσφατα πρότυπα ρύπων μείωσαν κάπως τις εκπομπές από τα νέα αυτοκίνητα, η πρόοδος ήταν περιορισμένη. Τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης –ντίζελ, βενζίνη ή φυσικό αέριο– δεν μπορούν ποτέ να είναι καθαρά όταν λαμβάνονται υπόψη όλοι οι ρύποι ή οι συνθήκες οδήγησης. Είναι καιρός να δοθεί προτεραιότητα στη δημόσια υγεία, το περιβάλλον και την τεχνολογία μηδενικών εκπομπών. Για το μελλοντικό πρότυπο ρύπων, η ΕΕ πρέπει να θέσει όρια εκπομπών οχημάτων στο χαμηλότερο επίπεδο παγκοσμίως και να καθορίσει έναν σαφή οδικό χάρτη για τη μηδενική ρύπανση.