Το ντίζελ κυριαρχεί στα λεωφορεία
Τα λεωφορεία που κινούνται με ντίζελ παρέμειναν τα πιο δημοφιλή από όλα τα νέα λεωφορεία στην ΕΕ.
Τα λεωφορεία που κινούνται με ντίζελ παρέμειναν τα πιο δημοφιλή από όλα τα νέα λεωφορεία στην ΕΕ.
Το 2022, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία παρέμειναν τα πιο δημοφιλή στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 67,3% του συνόλου των πωλήσεων νέων λεωφορείων (μείωση κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021). Εν τω μεταξύ, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα λεωφορεία συνέχισαν να κερδίζουν έδαφος, αντιπροσωπεύοντας το 12,7% της συνολικής αγοράς λεωφορείων της ΕΕ, από 10,6% το 2021. Συνολικά, όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος αποτελούσαν το 32,7% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ πέρσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA.
Λεωφορεία ντίζελ και βενζίνης
Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ντίζελ στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 7,8% το 2022, φτάνοντας τις 18.500 πωλήσεις. Ωστόσο, τα λεωφορεία που κινούνται με ντίζελ παρέμειναν τα πιο δημοφιλή από όλα τα νέα λεωφορεία, αντιπροσωπεύοντας το 67,3% του συνόλου των πωλήσεων νέων λεωφορείων. Τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψαν διψήφιες απώλειες: η Γερμανία (-28,9%), η Γαλλία (-21,4%) και η Ιταλία (-21,4%). Αντίθετα, η Ισπανία σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ντίζελ (+52,2%).
Από την άλλη πλευρά, μόλις τρία λεωφορεία με βενζίνη πουλήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή πέρυσι.
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)
Το 2022, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 13,7% φτάνοντας τις 3.505 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 12,7% της συνολικής αγοράς λεωφορείων της ΕΕ. Η Γαλλία –η μεγαλύτερη αγορά για αυτόν τον τύπο καυσίμου– παρουσίασε αύξηση 26,4%, συμβάλλοντας στη συνολική θετική απόδοση. Η Γερμανία και η Δανία –η δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη σε όγκο αγορές– κατέγραψαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη (+10,1% και +79,5% αντίστοιχα). Μαζί με τη Γαλλία, αυτές οι τρεις χώρες αποτελούσαν περισσότερο από το 50% όλων των ηλεκτρικών λεωφορείων που είναι ταξινομημένα στην ΕΕ.
Αντίθετα, τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία έχασαν έδαφος, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 25,9% και το μερίδιο αγοράς να συρρικνώνεται από 10,3% το 2021 σε 8,1% πέρυσι. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στην απότομη πτώση που καταγράφηκε στη Γερμανία (-25,3%), η οποία από μόνη της αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων που ταξινομούνται στην ΕΕ.
Εναλλακτικά καύσιμα
Συνολικά, το 11,9% όλων των νέων λεωφορείων και πούλμαν που ταξινομήθηκαν το 2022 κινούνταν με εναλλακτικά καύσιμα, τα περισσότερα από τα οποία κινούνταν με φυσικό αέριο. Η Γαλλία –η μεγαλύτερη αγορά αυτής της κατηγορίας– υπέστη πτώση (-11,5%). Ωστόσο, η Ιταλία και η Ισπανία σημείωσαν τριψήφια και διψήφια κέρδη (+112,6% και +28,6% αντίστοιχα). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια συνολική αύξηση 8,0%, με 3.262 μονάδες να καταγράφονται σε ολόκληρη την ΕΕ.
Το 2022, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία αντιπροσώπευαν το 67,3% του συνόλου των πωλήσεων νέων λεωφορείων (μείωση κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021). Εν τω μεταξύ, τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα λεωφορεία συνέχισαν να κερδίζουν έδαφος, αντιπροσωπεύοντας το 12,7% της συνολικής αγοράς λεωφορείων της ΕΕ, από 10,6% το 2021.