Μειώθηκαν οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών (PHEV) στην ΕΕ

Η πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία προκάλεσε συνολική πτώση στις πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη.

Μειώθηκαν οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών (PHEV) στην ΕΕ

Τον Φεβρουάριο οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 7,4% σε 57.569 αυτοκίνητα. Η μείωση αυτή οφειλόταν κυρίως στη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Γερμανία (-44,8%), μετά το τέλος των επιδοτήσεων για plug-in υβριδικά το 2022.

Οι συνολικές πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν τον δεύτερο μήνα της χρονιάς κατά 11,5% ενώ τα ηλεκτρικά με μπαταρία κατέκτησαν το 12,1% της αγοράς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA.

Τον Φεβρουάριο του 2023, η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ συνέχισε να έχει καλές επιδόσεις, αυξάνοντας κατά 11,5% στις 802.763 μονάδες. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί η χαμηλή βάση σύγκρισης λόγω της κρίσης έλλειψης ημιαγωγών στις αρχές του 2022.



Ισχυρή ανάπτυξη

Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων, με την Ισπανία και την Ιταλία να σημειώνουν τις πιο σημαντικές αυξήσεις (+19,2% και +17,4% αντίστοιχα).

Τους πρώτους δύο μήνες του έτους , η αγορά της ΕΕ έφτασε σχεδόν τα 1,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα ταξινομημένα, αυξημένα κατά 11,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, χάρη στις διψήφιες αυξήσεις, τόσο τον Ιανουάριο όσο και τον Φεβρουάριο. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία (+32,1%) και η Ιταλία (+18,2%) σημείωσαν τα υψηλότερα κέρδη, ακολουθούμενες από τη Γαλλία (+9,1%). Οι γερμανικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές (+0,2%) κατά τη διάρκεια αυτού του διμήνου.

Τύποι καυσίμων νέων αυτοκινήτων

Τον Φεβρουάριο, σημειώθηκε αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων με μπαταρία που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 12,1% και το 25,5% της αγοράς αντίστοιχα. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε η κορυφαία επιλογή για τα πρόσφατα ταξινομημένα αυτοκίνητα στην ΕΕ, με μερίδιο αγοράς 36,9%.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον Φεβρουάριο, οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 39,7% φτάνοντας τα 97.300 αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 12,1%, σε σύγκριση με 9,7% τον Φεβρουάριο του 2022. Εκτός από την Τσεχική Δημοκρατία (-3,2%) και τη Σλοβακία (-28,2%), όλες οι αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτήν την ανάπτυξη με διψήφια και τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, συμπεριλαμβανομένων των τριών μεγαλύτερων: Γερμανία (+14,7%), Γαλλία (+45,7%) και Ολλανδία (+88,9%).

Δυνατό μήνα είχαν και τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 22,3% στις 204.883 μονάδες. Αυτή η ανάπτυξη συντηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τα διψήφια κέρδη στις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: Ισπανία (+31,8%), Γαλλία (+24,6%), Γερμανία (+24,2%) και Ιταλία (+23,9%). Ως αποτέλεσμα, οι HEV πέτυχαν μερίδιο αγοράς 25,5%, από 23,3% τον Φεβρουάριο του 2022.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τον Φεβρουάριο του 2023 , οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 11,1%, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 36,9%, το οποίο είναι ισοδύναμο με το μερίδιο που καταγράφηκε το 2022. Ισπανία (+19,0%), Ιταλία (+16,3%), Η Γερμανία (+8,9%) και η Γαλλία (+7,7%) συνέβαλαν όλες σε αυτήν την ανάπτυξη.

Από την άλλη πλευρά, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ στην ΕΕ συνέχισε να υποχωρεί (-8,4%), παρά τις αυξήσεις σε ορισμένες αγορές της Κεντρικής Ευρώπης όπως η Πολωνία (+18,9%) και η Τσεχία (+12,4%), καθώς και στην Ιταλία. (+2,2%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 15,0%, μειωμένο κατά 3,2 ποσοστιαίες μονάδες από τον Φεβρουάριο του 2022.

Τους πρώτους δύο μήνες του έτους, η αγορά της ΕΕ έφτασε τα σχεδόν 1,6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα ταξινομημένα, αυξημένα κατά 11,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, χάρη στις διψήφιες αυξήσεις τόσο τον Ιανουάριο όσο και τον Φεβρουάριο.

Σχετικά με την ACEA

Η European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 14 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v