Προβληματισμοί για τα ακριβά ηλεκτρονικά καύσιμα

Το υπέρογκο κόστος των συνθετικών καυσίμων προκαλεί ανησυχία στην ΕΕ, σύμφωνα με ανάλυση της Transport & Environment.

Προβληματισμοί για τα ακριβά ηλεκτρονικά καύσιμα

Η ηλεκτρονική βενζίνη θα μπορούσε να κοστίζει περισσότερα από 2,80 ευρώ ανά λίτρο στην αντλία στη Γερμανία το 2030 – 50% πιο ακριβή από την κανονική βενζίνη σήμερα λόγω της πολύπλοκης και ενεργοβόρας διαδικασίας παραγωγής.
Αυτή η επιλογή θα κόστιζε στον μέσο οδηγό τουλάχιστον 2.300 ευρώ το χρόνο για να γεμίσει το αυτοκίνητό του με συνθετική βενζίνη, σύμφωνα με την ανάλυση της Transport & Environment (T&E).

Υψηλότερη δαπάνη για καύσιμα

Πάνω από 200 ευρώ απαιτούνται για να γεμίσετε το ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με συνθετική βενζίνη. Η υποστήριξη του Καγκελαρίου της Γερμανίας Olaf Scholz στα ηλεκτρονικά καύσιμα θα επιβαρύνει την τσέπη των οδηγών λόγω του υψηλότερης δαπάνης για την αγορά των συνθετικών καυσίμων ενώ θα αυξήσει τις εκπομπές άνθρακα, την κατανάλωση πετρελαίου και την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Η υποστήριξη του Olaf Scholz για ηλεκτρονικά καύσιμα σε νέα αυτοκίνητα θα επιβαρύνει τον μέσο Γερμανό οδηγό κατά 210 ευρώ για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου του, δείχνει νέα ανάλυση.

Αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα μετά το 2035

Ο Γερμανός Καγκελάριος βρίσκεται σε αντιπαράθεση με την ΕΕ και επιμένει να επιτρέπεται η πώληση αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα, που θα καταναλώνουν ηλεκτρονικά καύσιμα μετά το 2035.

Το υπέρογκο κόστος σημαίνει ότι μόνο οι πλούσιοι οδηγοί θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα συνθετικά καύσιμα – ενώ ωθεί μερίδα οδηγών που αγοράζουν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης τα οποία έχουν πιστοποιηθεί ότι λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα να παρακάμψουν τους κανόνες και να αγοράσουν την βενζίνη που προέρχεται από ορυκτά καύσιμα για να μειώσουν το κόστος κίνησης.

Ο Alex Keynes, διευθυντής καθαρών οχημάτων στην T&E, δήλωσε: «Ο Καγκελάριος Scholz απειλεί να τραβήξει το χαλί κάτω από την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία για να σωθούν οι ρυπογόνες μηχανές εσωτερικής καύσης. Το υψηλότερο κόστος των ηλεκτρονικών καυσίμων θα σημαίνει ότι μόνο οι πλούσιοι θα μπορούσαν να τα αντέξουν οικονομικά, ενώ όλοι οι άλλοι θα μπορούσαν να πιεστούν να παρακάμψουν τους κανόνες και να χρησιμοποιήσουν αντ' αυτού ορυκτή βενζίνη. Οι αυτοκινητιστές και το κλίμα θα είναι οι χαμένοι».

Αύξηση των εκπομπών CO2

Η επιμονή της Γερμανίας να τροφοδοτήσει τα νέα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικά καύσιμα θα αυξήσει επίσης τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση λαδιού από τον υπάρχοντα στόλο αυτοκινήτων. Το να επιτραπεί η πώληση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης μετά το 2035 θα επιδράσει αρνητικά τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που υπολογίζεται ότι θα φθάσουν τις 46 εκατ. μονάδες έως το 2050.

Η χρήση των ηλεκτρονικών καυσίμων θα καταδίκασει τους Ευρωπαίους να αναπνέουν τοξικό αέρα για τις επόμενες δεκαετίες. Ενώ τα συνθετικά καύσιμα μπορεί να είναι ουδέτερα από άνθρακα, εξακολουθούν να εκπέμπουν ατμοσφαιρικούς ρύπους, κυρίως τοξικά NO2 και καρκινογόνα σωματίδια, όταν καίγονται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα θα μπορούσαν να εκπέμπουν έως και 160.000 τόνους πρόσθετης ρύπανσης NOx στην ΕΕ έως το 2050 – περισσότερες τοξικές εκπομπές από ό,τι από τον στόλο αυτοκινήτων της Ιταλίας σε έναν ολόκληρο χρόνο, δείχνει η ανάλυση.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v