Audi A8: Εμβληματικό πολυτελές σεντάν με τεχνολογία αιχμής
Το ανανεωμένο A8 ενισχύει τη θέση της εταιρείας στην κατηγορία των σεντάν, με μοντέρνο σχεδιασμό και προηγμένες τεχνολογίες.
Το ανανεωμένο A8 ενισχύει τη θέση της εταιρείας στην κατηγορία των σεντάν, με μοντέρνο σχεδιασμό και προηγμένες τεχνολογίες.
Παρά την στροφή των υποψήφιων αγοραστών στα SUV, η Audi εξακολουθεί να υποστηρίζει και την κατηγορία των σεντάν αυτοκινήτων. Στη γκάμα της περιλαμβάνεται και το ανανεωμένο A8, που δίνει ένα σαφές στίγμα για το πώς πρέπει να είναι ένα σύγχρονο μοντέλο κύρους.
Μοντέρνο design και εφαρμογή των πλέον προηγμένων τεχνολογιών, αποτέλεσαν την αιχμή του δόρατος της μάρκας από το Ίνγκολσταντ στο κορυφαίο της σεντάν. Ψηφιακές τεχνολογίες φωτισμού, με νέους προβολείς και πίσω φώτα, κορυφαία οδική συμπεριφορά και αξεπέραστη αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό, προσφέρουν μία μοναδική εμπειρία είτε κάποιος το οδηγεί, είτε απολαμβάνει τη διαδρομή από το πίσω κάθισμα.
Φωτιστικά σώματα OLED
Εξωτερικά, ξεχωρίζει από τους Digital Matrix LED προβολείς, την επανασχεδιασμένη και φαρδύτερη γρίλια Singleframe, τις πιο όρθιες πλαϊνές εισαγωγές αέρα. Εντυπωσιακό το επίπεδο προφίλ του ενώ οι φαρδιοί θόλοι των τροχών υποδηλώνουν τη στάνταρ τετρακίνηση quattro. Στο πίσω μέρος, φωτιστικά σώματα OLED, λεπτομέρειες χρωμίου και μία φωτεινή λωρίδα απ’ άκρη σε άκρη, δίνουν μία ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα, που συμπληρώνει ένας μεγάλος διαχύτης.
Οι διαστάσεις του αποτελούμενου κατά 58% από αλουμίνιο μοντέλου, έχουν μεταβληθεί ελάχιστα. Το A8 έχει μεταξόνιο 3 μ., μήκος 5,19 μ., πλάτος 1,95 μ. και ύψος 1,47 μ.
Για την καμπίνα επιβατών έχουν χρησιμοποιηθεί εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο με χάλυβα θερμής διαμόρφωσης και πολυμερή υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα.
Ψυγείο mini-bar
Εσωτερικά, ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από οριζόντια αρχιτεκτονική, προσφέροντας έντονη αίσθηση ευρυχωρίας. Ατμοσφαιρικός φωτισμός, εξαιρετικά άνετα καθίσματα με δυνατότητα μασάζ πλάτης σε 18 σημεία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα προσκέφαλα, ειδικά σχεδιασμένο υποπόδιο που προσφέρει μασάζ για τον επιβάτη πίσω από τον συνοδηγό, τετραζωνικός αυτόματος κλιματισμός, συμπληρώνονται από ένα ψυγείο στις πίσω θέσεις με mini-bar.
Η Audi έχει εξοπλίσει το ανανεωμένο A8 με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες χειρισμού: Audi virtual cockpit, head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, έλεγχος απόκρισης αφής MMI, με δύο οθόνες (10,1” και 8,6”) και φυσικός φωνητικός έλεγχος. Το στάνταρ MMI Navigation plus τρίτης γενιάς (MIB 3) υποστηρίζει υπηρεσίες Car-2-X. Δύο οθόνες 10,1” με ανάλυση Full HD, είναι προσαρτημένες στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων και σε συνδυασμό με προηγμένο σύστημα ήχου Bang & Olufsen με ενισχυτή 1.920 Watt και 23 ηχεία, φροντίζουν για τη ψυχαγωγία οδηγού και επιβατών.
Ήπια υβριδική τεχνολογία
Σε επίπεδο κινητήριων συστημάτων, όλα διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία (MHEV) ως στάνταρ, η οποία χρησιμοποιεί το κύριο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Όσον αφορά βενζινοκινητήρες, το μοντέλο διατίθεται είτε με τον 3.0 TFSI V6 κινητήρα είτε με τον οκτακύλινδρο 4.0 TFSI, με τεχνολογία cylinder on demand. Το Audi A8 55 TFSI quattro με τρίλιτρο κινητήρα έχει ισχύ 340 ιππους. Η ροπή 500 Nm αποδίδεται στην περιοχή 1.370-4.500 σ.α.λ., επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6΄΄. Τα αντίστοιχα νούμερα για το A8 60 TSFI quattro με τον 4.0 TFSI είναι 460 ίπποι και 660 Nm ροπής (στις 1.850-4.500 σ.α.λ.), 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4΄΄.
Ο 3.0 TDI πετρελαιοκινητήρας εξοπλίζει το A8 50 TDI quattro, με ισχύ 286 ίπποι και 600 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 ΄΄ ενώ ηλεκτρονικά περιορίζεται η τελική ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα, όπως σε όλα τα μοντέλα A8.
Το Audi A8 60 TFSI e quattro είναι το plug-in υβριδικό μοντέλο (PHEV) της γκάμας, με έναν compact ηλεκτροκινητήρα να υποστηρίζει τον 3.0 TFSI. Η μπαταρία ιόντων λιθίου στο πίσω μέρος μπορεί τώρα να αποθηκεύσει καθαρά 14,4 kWh (μεικτό: 17,9 kWh) ενέργειας. Με ισχύ συστήματος 462 ίπποι και ροπή 700 Nm, το Audi A8 60 TFSI e quattro επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,9΄΄.
Στην κορυφή της γκάμας είναι το Audi S8 TSFI quattro, με τον V8 biturbo να παράγει ισχύ 571 ιππους και ροπή 800 Nm (στις 2.050-4.500 σ.α.λ.), με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 ΄΄, με τα flaps στο σύστημα εξάτμισης να τονίζουν έναν μπάσο ήχο.
Τετρακίνηση quattro
Για τις αλλαγές ταχυτήτων του Audi A8 φροντίζει ένα γρήγορο tiptronic οκτώ σχέσεων. Η τετρακίνηση quattro με το μπλοκέ κεντρικό διαφορικό είναι στάνταρ, με προαιρετικό το σπορ διαφορικό (στάνταρ στο S8) με ενεργή κατανομή της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών.
Στον τομέα της ανάρτησης, εκτός του Audi drive Select και των προγραμμάτων οδήγησης που προσφέρει, άξια αναφοράς είναι η προγνωστική ενεργή ανάρτηση. Μπορεί να φορτίσει ή να αποφορτίσει κάθε τροχό με πρόσθετη ισχύ ξεχωριστά μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, ρυθμίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ενεργά τη θέση του πλαισίου σε οποιαδήποτε κατάσταση οδήγησης. Το μεγάλο σεντάν στρίβει με σταθερότητα, με μικρές γωνίες κλίσης στις στροφές, καθώς η προγνωστική ενεργή ανάρτηση ανυψώνει την πλευρά του σασί στο εξωτερικό της καμπύλης και χαμηλώνει την αντίθετη πλευρά, με κλίση έως και τρεις μοίρες. Την ίδια στιγμή, με τη βοήθεια μπροστινής κάμερας αναγνωρίζονται οι ανομοιομορφίες στον δρόμο, με το αυτοκίνητο να εξαφανίζει επί της ουσίας τις λακκούβες στο οδόστρωμα. Τέλος, για την εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, το αμάξωμα ανεβαίνει και χαμηλώνει έως και 50 χιλ.
Σε επίπεδο ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, διαθέσιμα περίπου 40 συστήματα, είτε στον βασικό είτε στον προαιρετικό εξοπλισμό. Ενδεικτικά, στάνταρ είναι τα Audi pre sense basic και Audi pre sense front, ενώ για ευκολία στην επιλογή πολλά ομαδοποιούνται σε πακέτα. Αξιοσημείωτο το remote park assist plus, το οποίο μπορεί να μανουβράρει αυτόματα το μεγάλο σεντάν μέσα και έξω από έναν χώρο στάθμευσης, χωρίς να είναι απαραίτητο να βρίσκεται ο οδηγός μέσα στο αυτοκίνητο.
Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 140.000 ευρώ.