Γεννάνε και τα κοκόρια της Seat
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2022 παρουσίασε αύξηση κατά 14%, ενώ σημαντικά αυξήθηκαν και τα λειτουργικά της κέρδη.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2022 παρουσίασε αύξηση κατά 14%, ενώ σημαντικά αυξήθηκαν και τα λειτουργικά της κέρδη.
Η Seat, παρουσίασε τα αποτελέσματα του 2022 και τα επόμενα βήματα στη στρατηγική της. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 14% από 9,256 εκατ. ευρώ σε 10,513 εκατ. ευρώ. Αυτός είναι ο δεύτερος υψηλότερος κύκλος εργασιών στην 73χρονη ιστορία της εταιρείας, πίσω από το ρεκόρ του 2019 με 11,157 εκατομμύρια ευρώ.
Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 550 εκατ. ευρώ στα 179 εκατ. ευρώ (2021: -371 εκατ. ευρώ), πριν από την πρόβλεψη εφάπαξ κόστους αναδιάρθρωσης 293 εκατ. ευρώ. Αυτό αντιπροσωπεύει μία βελτίωση της απόδοσης των πωλήσεων κατά 5,7 ποσοστιαίες μονάδες, από αρνητικό 4% σε θετικό 1,7%. Τα κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν κατά 324 εκατ. ευρώ στα 68 εκατ. ευρώ (2021: -256 εκατ. ευρώ). Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι το 2022 ήταν η χρονιά της οικονομικής ανάκαμψης της εταιρείας.
Το 2022, η αυτοκινητοβιομηχανία συνέχισε να αντιμετωπίζει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης ημιαγωγών. Αυτοί οι παράγοντες περιόρισαν την παγκόσμια παραγωγική ικανότητα της, η οποία παρέμεινε σε παρόμοια επίπεδα με το 2021, με σχεδόν 480.000 αυτοκίνητα, αλλά πολύ κάτω από τα στοιχεία πριν από την πανδημία. Ωστόσο, η εταιρεία πέτυχε σημαντική οικονομική ανάκαμψη παρά αυτές τις εξωτερικές επιρροές.
Yψηλότερο επίπεδο τα τελευταία πέντε χρόνια
Το EBITDA αυξήθηκε από 278 εκατ. ευρώ το 2021 σε 798 εκατ. ευρώ πριν από το εφάπαξ κόστος αναδιάρθρωσης. Αυτό είναι το υψηλότερο επίπεδο τα τελευταία πέντε χρόνια. Η εταιρεία συνέχισε τη στρατηγική επενδυτική της πορεία, με 880 εκατομμύρια ευρώ να διατίθενται σε επενδύσεις και δαπάνες R&D το 2022. Αυτό δείχνει τη συνεχή δέσμευση της να φέρει μελλοντικά προϊόντα στην αγορά και να συνεχίσει να χτίζει τη μάρκα Cupra.
Ηλεκτροκίνηση
Ο μετασχηματισμός της Seat από την εσωτερική καύση στην ηλεκτροκίνηση προχωράει με γρήγορους ρυθμούς, ανοίγοντας το δρόμο για ένα νέο κεφάλαιο ανάπτυξης στην ιστορία της εταιρείας. Στην ετήσια συνέντευξη τύπου, η εταιρεία ανακοίνωσε μια επιτάχυνση βασικών έργων το 2023, συμπεριλαμβανομένης της δικής της ηλεκτροκίνησης και του οργανωτικού μετασχηματισμού, καθώς και αυξημένη εστίαση στην ώθηση της ανάπτυξης της Cupra.
Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί την 30ή επέτειο του Martorell και η Seat επενδύει συνολικά τρία δισεκατομμύρια ευρώ για τον εξηλεκτρισμό του. Το Martorell θα γίνει ένας από τους κόμβους παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων του Ομίλου Volkswagen και κρίσιμο μέρος της αλυσίδας των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ισπανία. Επιπλέον, η Seat θα ηγηθεί στον Όμιλο Volkswagen για την ανάπτυξη του Small BEV, της οικογένειας των αυτοκινήτων που θα εκδημοκρατίσει τη βιώσιμη αστική μετακίνηση. Μέχρι το 2025, το Martorell θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα για διαφορετικές μάρκες του Ομίλου.
Ανταγωνιστική μακροπρόθεσμα
Η φιλοδοξία του Ομίλου είναι να παράξει τρία εκατομμύρια BEV συνολικά σε Martorell και Pamplona μεταξύ 2025 και 2030. Η Seat εργάζεται επίσης σκληρά για ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών και μια δεύτερη πλατφόρμα οχημάτων για το Martorell, με στόχο να αυξήσει το μερίδιό της στην αλυσίδα και να παραμείνει ανταγωνιστική μακροπρόθεσμα.
Στο ταξίδι της προς το να γίνει μια πιο βιώσιμη εταιρεία, το 2023 η Seat θα λανσάρει τη νέα της στρατηγική ESG. Ένας από τους βασικούς πυλώνες αυτής της στρατηγικής θα είναι η ανάπτυξη ενός «Κόμβου Κυκλικής Οικονομίας» που θα επιτρέψει στην εταιρεία να συλλάβει πλήρως την αξία που προσφέρουν το αυτοκίνητο και η μπαταρία μέσω βιομηχανικών έργων επαναχρησιμοποίησης, ανακατασκευής και ανακύκλωσης. Προσφέρει επίσης ένα βιώσιμο βιομηχανικό σχέδιο για την τοποθεσία της εταιρείας στη Βαρκελώνη, όπου θα βρίσκεται ο κόμβος.