Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Lexus RZ 450e

Δοκιμάσαμε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Lexus RZ 450e στους δρόμους της Μασσαλίας και μεταφέρουμε εντυπώσεις.

Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Lexus RZ 450e

Αποστολή στη Γαλλία

Δεν σας κρύβουμε ότι ανυπομονούσαμε να φθάσουμε στη Μασσαλία της Γαλλίας, για να δοκιμάσουμε το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό SUV Lexus RZ 450e, γιατί η premium ιαπωνική μάρκα μας είχε ενημερώσει ότι θα εκπλαγούμε από την τεχνολογία και την υπόσταση του νέου αποκτήματος της.
Γνωρίζουμε πόσο σοβαρή είναι η Lexus και πως μέχρι τώρα ότι έχει ανακοινώσει ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα αλλά τώρα που μπαίνει ο παράγοντας της τεχνολογίας μηδενικών ρύπων, δημιουργούνται αμφιβολίες για το τελικό αποτέλεσμα, καθώς γνωρίζουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων με το αυξημένο βάρος των αυτοκινήτων λόγω της προσθήκης της μπαταρίας και την αυτονομία.

Αρμονία με το φυσικό τοπίο

Το αμιγώς ηλεκτρικό Lexus RZ 450e, μας περίμενε στο βραβευμένο Château La Coste, μια ιδανική τοποθεσία για την παρουσίαση, εντυπωσιακά μοντέρνο σε σχεδιασμό, αλλά σε αρμονία με το φυσικό τοπίο. Φιλοξενεί μια εξαιρετική συλλογή έργων τέχνης και έργα σύγχρονου σχεδιασμού από μερικούς από τους πιο διάσημους δημιουργούς του κόσμου, όπως οι Renzo Piano, Frank Gehry και Damian Hirst. Εν μέσω ενός τοπίου που κάποτε ενέπνευσε τον Paul Cezanne, διαθέτει επίσης τους δικούς του βιολογικούς αμπελώνες και το δικό του οινοποιείο.

Επαναπροσδιορισμός της οδηγικής εμπειρίας

Το ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό SUV Lexus RZ 450e, είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που αναπτύχθηκε εξαρχής ως BEV. Η πρώτη μας έγνοια στη δοκιμή ήταν να διαπιστώσουμε αν η Lexus, υλοποίησε την υπόσχεση της να προσφέρει τα οφέλη της αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες των BEV για τον επαναπροσδιορισμό της οδηγικής εμπειρίας.

"Για τον σκοπό αυτό, το αυτοκίνητο έχει υποβληθεί σε εκτεταμένες δοκιμές σε πίστα και βελτιστοποίησης στο κέντρο Shimoyama στην Ιαπωνία, που σύντομα θα είναι η νέα παγκόσμια έδρα της Lexus", μας είπαν ανώτατα στελέχη τα μάρκας. "Δεν πρόκειται για ένα όχημα που απλώς υιοθετεί την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία έναντι ενός συμβατικού κινητήρα. Προχωρά πολύ περισσότερο, προκειμένου να κάνει πραγματικότητα τις συναρπαστικές δυνατότητες των νέων τεχνολογιών που ενισχύουν την απόδοση και την οδηγική απόλαυση, όπως υπαγορεύει η φιλοσοφία Lexus Electrified".

Νέο τιμόνι τύπου yoke

Επιλέξαμε την πιο τεχνολογικά εξελιγμένη και ακριβή έκδοση, που εκτιμούμε ότι θα ήθελαν να δοκιμάσουν οι οδηγοί που λατρεύουν την τεχνολογία. Πήραμε τα κλειδιά του εντυπωσιακού ιαπωνικού πολυτελούς αυτοκινήτου και βρήκαμε εύκολα χάρη στις εξελιγμένες ηλεκτρικές ρυθμίσεις την κατάλληλη θέση οδήγησης πίσω από το νέο τιμόνι τύπου yoke. Πίσω από το τιμόνι που συναντάμε στα αεροπλάνα, κρύβεται το καινοτομικό steer-by-wire σύστημα διεύθυνσης (One Motion Grip).

Το RZ, είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί το νέο σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire One Motion Grip της Lexus, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό εξέλιξη και προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2025 ως νέα προαιρετική επιλογή.

Μεταφέρει ηλεκτρονικά τις εντολές

Αντί της συμβατικής μηχανικής σύνδεσης μεταξύ του τιμονιού και του εμπρός άξονα, μέσω της κολόνας τιμονιού, το σύστημα αυτό μεταφέρει ηλεκτρονικά τις εντολές του οδηγού στους τροχούς.

Στο δρόμο, στην αρχή της δοκιμής, ζοριστήκαμε γιατί με μια μικρή κίνηση οι τροχοί στρίβουν αμέσως, πολύ γρήγορα και το αυτοκίνητο αλλάζει άμεσα κατεύθυνση. Αν δεν προσέξεις την οδήγηση και τολμήσεις μόνο να κοιτάξεις- όχι να ακουμπήσεις το κινητό τηλέφωνο - την έκανες την ζημιά. Μας θύμισε τα παιχνίδια που παίζουμε στις μηχανές με εικονική οδήγηση στην πίστα.

Απαιτεί προσοχή

Αν δεν είσαι συγκεντρωμένος και νηφάλιος δεν μπορείς να οδηγήσεις το αυτοκίνητο με αυτή την επαναστατική τεχνολογία. Οι νέοι οδηγοί πρέπει πρώτα να εκπαιδευτούν εντατικά πριν χειριστούν το νέο σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire One Motion Grip, που λανσάρουν και άλλες μάρκες.

Όταν εξοικειωθήκαμε, μας άρεσε, η άμεση απόκριση και ο πιο ακριβής έλεγχος του τιμονιού. Επίσης, παρατηρήσαμε λιγότερες ταλαντώσεις στο τιμόνι όταν το όχημα κινήθηκε σε ανώμαλους δρόμους, σταθερό έλεγχο, καλή σταθερότητα στην ευθεία ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κεκλιμένες επιφάνειες.

Αίσθηση και ανατροφοδότηση

Επειδή η αίσθηση της διεύθυνσης είναι σημαντική για την εμπιστοσύνη και τον έλεγχο του οδηγού, διαπιστώσαμε ότι οι μηχανικοί της Lexus έχουν εξασφαλίσει ότι το σύστημα εξακολουθεί να προσφέρει αίσθηση και ανατροφοδότηση ανά πάσα στιγμή, διατηρώντας μία ισχυρή σύνδεση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Μας ενημέρωσαν ότι υπάρχει επίσης πρόβλεψη αστοχίας επεξεργαστών και μία παροχή ενέργειας έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση που το σύστημα χάσει τη βασική πηγή τροφοδοσίας τους.

Το One Motion Grip χρησιμοποιεί νέου τύπου τιμόνι, σε σχήμα “πεταλούδας”, που παραπέμπει σε χειριστήρια τα οποία συναντάμε στο πιλοτήριο ενός αεροπλάνου.

Λιγότερη προσπάθεια

Όπως διαπιστώσαμε, ο συγκεκριμένος σχεδιασμός ενδείκνυται καθώς, χάρη σε αυτή την τεχνολογία, απαιτείται λιγότερη προσπάθεια από τον οδηγό, χωρίς να χρειάζεται να σταυρώνει τα χέρια του στους ελιγμούς. Αυτό επιτρέπει την ομαλή αλλαγή λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο, την πιο άνετη οδήγηση σε δρόμους με στροφές και τους ευκολότερους ελιγμούς σε στενούς χώρους, με τον λόγο υποπολλαπλασιασμού να προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης προσαρμόζονται σύμφωνα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, με μια πιο αιχμηρή και βαριά αίσθηση τιμονιού στο Sport mode.

Η ανατροφοδότηση από το σύστημα αποκλείει τους ανεπιθύμητους κραδασμούς των ελαστικών και των φρένων, αλλά μεταδίδει μια ακριβή αίσθηση της επιφάνειας του οδοστρώματος.

Καθώς το τιμόνι δεν έχει πάνω τμήμα, ο οδηγός απολαμβάνει καλύτερη ορατότητα του πίνακα οργάνων και του δρόμου μπροστά. Οι σχεδιαστές της Lexus το εκμεταλλεύτηκαν ώστε να τοποθετήσουν τα όργανα ψηλότερα και πιο μακριά από όσο θα μπορούσαν με ένα συμβατικό τιμόνι, ελαχιστοποιώντας την ανάγκη του οδηγού να προσαρμόζει το οπτικό πεδίο του. Επίσης, η σχεδίαση yoke προσφέρει στον οδηγό περισσότερο χώρο για τα πόδια και διευκολύνει την είσοδο και την έξοδό από το αυτοκίνητο.

Υψηλή επιτάχυνση

Η απόδοση του συστήματος παραγωγής ενέργειες είναι εξαιρετική. Αρκεί ένα ελαφρύ άγγιγμα του γκαζιού για να επιταχύνει άμεσα το αυτοκίνητο. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3΄΄ και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.

Το RZ είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που διαθέτει το νέο e-Axle της Lexus, το οποίο είναι σχεδιασμένο για χρήση σε BEV. Πρόκειται για μία συμπαγή, αρθρωτή διάταξη, που περιλαμβάνει κινητήρα, διαφορικό και μία PCU (Power Control Unit), που είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους κινητήριους τροχούς. Αξιοποιεί τόσο τα μπροστά όσο και τα πίσω e-Axles, τα οποία λειτουργούν σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου της δύναμης μετάδοσης κίνησης DIRECT4 σε όλους τους τροχούς (λεπτομέρειες παρακάτω) για τη ρύθμιση της θέσης του οχήματος, της πρόσφυσης και της κατανομής ισχύος, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Ο εμπρός κινητήρας παράγει 150 kW και ο πίσω 80 kW, αποδίδοντας σε συνδυασμό μέγιστη ισχύ 230 kW.

Καλύτερη διάταξη των χώρων

Οι συμπαγείς διαστάσεις τους – μικρό εμπρός e-Axle και χαμηλό πίσω e-Axle – συνεισφέρουν επίσης στη διάταξη χώρων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Έτσι εξασφαλίζεται περισσότερος χώρος στην καμπίνα και χαμηλό πάτωμα φόρτωσης, αλλά και περισσότερος χώρος για τη μπαταρία EV που τοποθετείται χαμηλά κάτω από το πάτωμα του οχήματος.

Σύστημα κίνησης DIRECT4

Το DIRECT4, μία αποκλειστική τεχνολογία της Lexus, είναι ένα ευφυές σύστημα που εξισορροπεί διαρκώς την πρόσφυση και των τεσσάρων τροχών, κατανέμοντας αυτόματα και απρόσκοπτα την ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Το αποτέλεσμα είναι αβίαστη απόδοση και σταθερός χειρισμός του οχήματος, με τη διαισθητική λειτουργία να ενισχύει την αίσθηση σύνδεσης μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου.

Το DIRECT4 χρησιμοποιεί αισθητήρες ECU (Engine Control Unit) για τη συλλογή, αξιολόγηση και αντίδραση σε μία σειρά παραγόντων όπως η ταχύτητα του οχήματος, η γωνία διεύθυνσης και οι δυνάμεις G. Από αυτά τα δεδομένα υπολογίζει και εφαρμόζει άμεσα την κατάλληλη ροπή σε κάθε e-Axle για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης και της έλξης που είναι κατάλληλες για την οδική επιφάνεια. Η κατανομή ροπής εμπρός/πίσω μπορεί να ρυθμίζεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου – ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο μηχανικό σύστημα.

Οι πωλήσεις ξεκινούν τον Μάιο 2023. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τις 69.900 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v