«Οι εταιρείες leasing υπερτιμολογούν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα»
Οι υψηλότερες τιμές μίσθωσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είναι αδικαιολόγητες, αναφέρει νέα έρευνα της Transport & Environment.
Οι υψηλότερες τιμές μίσθωσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είναι αδικαιολόγητες, αναφέρει νέα έρευνα της Transport & Environment.
Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, βλάπτουν τη μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθορίζοντας υψηλές τιμές μίσθωσης, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της Transport & Environment (T&E).
Οι συμφωνίες χρηματοδοτικής μίσθωσης για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) είναι υπερτιμολογημένες, σύμφωνα με νέα ανάλυση της T&E της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Στην Ευρώπη, οι προσφορές χρηματοδοτικής μίσθωσης για BEV είναι κατά μέσο όρο 57% ακριβότερες από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα. Για παράδειγμα, η μίσθωση ενός αμιγούς ηλεκτρικού Peugeot 208 κοστίζει περίπου 574 ευρώ το μήνα, ενώ το βενζινοκίνητο Peugeot 208 προσφέρεται στα 371 ευρώ.
Παρόμοια αξία μεταπώλησης με τα ντίζελ και βενζίνης
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία έχουν παρόμοια αξία μεταπώλησης με τα οχήματα ντίζελ και βενζίνης, διαπιστώνει η ανάλυση. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης συνήθως χρεώνουν υψηλότερες τιμές στους πελάτες τους εκτιμώντας ότι θα είναι μεγαλύτερη η αναμενόμενη απώλεια στην αξία ενός οχήματος κατά τη διάρκεια της μίσθωσης τριών έως τεσσάρων ετών. Οι υψηλότερες τιμές μίσθωσης σημαίνουν ότι αναμένουν πως τα BEV θα χάσουν περισσότερο από την αξία τους. Αυτό όμως δεν ισχύει πλέον, αναφέρει η Transport & Environment (T&E).
Ανάλυση σε 2,7 εκατ. μεταχειρισμένα
Οι υψηλότερες τιμές μίσθωσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είναι αδικαιολόγητες. Η ανάλυση της T&E σε 2,7 εκατομμύρια τιμές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αποκαλύπτει ότι τα BEV δεν υποτιμώνται περισσότερο από άλλους τύπους αυτοκινήτων. Η υποτίμηση για τα BEV στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία και Ηνωμένο Βασίλειο) είναι ισοδύναμη με το ντίζελ και τη βενζίνη. Στην Ισπανία υπάρχει ακόμα διαφορά αλλά η ψαλίδα κλείνει.
Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι τα BEV διατηρούν περισσότερο την αξία τους με την πάροδο του χρόνου, αντανακλώντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα νεότερα μοντέλα με βελτιωμένη τεχνολογία. Η ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, καινούργια και μεταχειρισμένα, είναι υψηλή.
Πολύ συντηρητικές
Ο Stef Cornelis, διευθυντής ηλεκτρικών στόλων στην T&E, δήλωσε: « Σήμερα οι πελάτες χρεώνονται υπερβολικά από εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης εάν θέλουν να στραφούν σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι πολύ συντηρητικές κατά τον καθορισμό των μηνιαίων τιμών τους. Με αυτή τη στρατηγική τιμολόγησης, τα κέρδη τους είναι προφανώς υψηλά και οι καταναλωτές πληρώνουν υπερβολικά για να προτιμήσουν τα ηλεκτρικά. Ταυτόχρονα, βλάπτουν τη μετάβαση στα BEV».
Γίγαντες
Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης – με στόλο 12 εκατομμυρίων οχημάτων στην Ευρώπη – διαδραματίζουν μεγάλο ρόλο στη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Το 2022, αντιπροσώπευαν το 22% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, διαπιστώνει η μελέτη. Οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης ανήκουν συχνά σε τράπεζες και κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Lloyds Bank (Lex Autolease), η Société Générale (ALD), η BNP Paribas (Arval), η Volkswagen (VW Financial Services) και η Mercedes-Benz (Athlon).
Δεν έχουν στόχο για μηδενικές εκπομπές
Καμία από τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν έχει στόχους να γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2030. Οι στόχοι που έχουν θέσει είναι αδύναμοι και περιλαμβάνουν plug-in υβριδικά (PHEV) – τα οποία εκπέμπουν εξίσου πολύ με τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ. Οι δεσμεύσεις τους είναι πολύ πίσω από τη δυναμική της αγοράς, καθώς οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη δεσμευτεί για 100% ηλεκτρική μπαταρία έως το 2030.
Ως αποτέλεσμα, ο τομέας χρηματοδοτικής μίσθωσης δεν οδηγεί στη μετάβαση στο BEV. Η μελέτη διαπιστώνει ότι στη Γαλλία και την Ισπανία, η απορρόφηση BEV στον τομέα της χρηματοδοτικής μίσθωσης είναι χαμηλότερη από άλλους εταιρικούς στόλους. Το Ηνωμένο Βασίλειο ξεχωρίζει ως εξαίρεση όπου ο τομέας χρηματοδοτικής μίσθωσης ηγείται της μετάβασης BEV με απορρόφηση BEV 34%.