Γιατί η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων προωθεί απεγνωσμένα τα ηλεκτρονικά καύσιμα για οχήματα;
Έρευνα της Transport & Environment αποκαλύπτει πως οι πιέσεις για την χρήση ορυκτών καυσίμων από τις εταιρείες... καλά κρατούν.
Έρευνα της Transport & Environment αποκαλύπτει πως οι πιέσεις για την χρήση ορυκτών καυσίμων από τις εταιρείες... καλά κρατούν.
Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία προσφέρουν τον καθαρότερο, πιο αποτελεσματικό και προσιτό τρόπο απαλλαγής από τον άνθρακα, η βιομηχανία ορυκτών καυσίμων προωθεί απεγνωσμένα τα ηλεκτρονικά καύσιμα για οχήματα, αναφέρει η Transport & Environment (T&E).
Η Transport & Environment (T&E), δημιουργήθηκε πριν από περισσότερα από 30 χρόνια και συνέβαλε στη διαμόρφωση ορισμένων από τους σημαντικότερους περιβαλλοντικούς νόμους της Ευρώπης.
Πίεσε την ΕΕ να θέσει τα πιο φιλόδοξα πρότυπα CO2 για αυτοκίνητα και φορτηγά και βοήθησε επίσης να αποκαλυφθεί το σκάνδαλο dieselgate. Έκανε εκστρατεία με επιτυχία για να τερματιστεί η χρήση ντίζελ φοινικέλαιου. Εξασφάλισε την παγκόσμια απαγόρευση των βρώμικων καυσίμων ναυτιλίας και τη δημιουργία της μεγαλύτερης αγοράς άνθρακα στον κόσμο για τις αερομεταφορές. Το 2022, η εκστρατεία της T&E οδήγησε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη να συμφωνήσουν να τερματίσουν τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα, τα οποία είναι χημικά παρόμοια με τη βενζίνη και το ντίζελ, έχουν διαφημιστεί από τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων και τους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων ως τρόπος να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής του κινητήρα εσωτερικής καύσης πέρα από τους στόχους μηδενικών εκπομπών. Τώρα οι νομοθέτες της ΕΕ δέχονται πιέσεις να παράσχουν ένα κενό στη νομοθεσία για την χρήση των συνθετικών καυσίμων.
Ορισμένοι κατασκευαστές κινητήρων και εταιρείες πετρελαίου θέλουν να συνεχίσουν να πουλούν κινητήρες εσωτερικής καύσης και να διατηρήσουν μια μεγάλη αγορά πετρελαίου και μετά το 2035.
Λαμβάνοντας υπόψη το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας, η λειτουργία ενός αυτοκινήτου με ηλεκτρονικά καύσιμα για πέντε χρόνια θα κοστίσει στον οδηγό 10.000 ευρώ περισσότερα από το να λειτουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία. Το υψηλό κόστος ηλεκτρονικών καυσίμων θα κάνει επίσης τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με e-βενζίνη περίπου 10.000 ευρώ πιο ακριβά στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα ήταν επίσης η πιο δαπανηρή οδός συμμόρφωσης με το CO2 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Θα κόστιζε στους κατασκευαστές οχημάτων περίπου 10.000 ευρώ σε πιστώσεις καυσίμου για την ποσότητα συνθετικής βενζίνης που απαιτείται για την αντιστάθμιση των εκπομπών ενός αποδοτικού βενζινοκίνητου αυτοκινήτου που διατίθεται στην αγορά το 2030. Η επιβάρυνση της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας με πιστώσεις ηλεκτρονικών καυσίμων θα έθετε σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητά της και εκτροπή μεγάλων επενδύσεων από τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Τα αυτοκίνητα που κινούνται με συνθετικό καύσιμο εκπέμπουν τόσο δηλητηριώδη οξείδια του αζώτου (NOx) όσο και οι κινητήρες ορυκτών καυσίμων, σύμφωνα με ανεξάρτητες δοκιμές εκπομπών.