Η Seat απαρνείται την εσωτερική καύση
Η εταιρεία επενδύει τρία δις ευρώ για να κάνει τη σημαντικότερη μετάβαση της ιστορίας της, προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό.
Η εταιρεία επενδύει τρία δις ευρώ για να κάνει τη σημαντικότερη μετάβαση της ιστορίας της, προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό.
Η Seat ξεκινά το ταξίδι του εξηλεκτρισμού καθώς γιορτάζει την 30ή επέτειο του Martorell. Μία συνολική επένδυση 3 δισεκατομμυρίων ευρώ θα ξεκινήσει τον σημαντικότερο μετασχηματισμό της εταιρείας που έγινε ποτέ: από την εσωτερική καύση στον εξηλεκτρισμό. Ηγείται της ανάπτυξης της οικογένειας Small BEV για τον Όμιλο Volkswagen και θα αρχίσει να παράγει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα έως το 2025 για διαφορετικές μάρκες. Τα τελευταία 30 χρόνια, το Martorell έχει κατασκευάσει περισσότερες από 12 εκατομμύρια μονάδες 45 μοντέλων αυτοκινήτων.
Πριν από τριάντα χρόνια, εγκαινιάστηκε στο εργοστάσιο της Seat στο Martorell. Η επέτειος συμπίπτει με την έναρξη του μεγαλύτερου μετασχηματισμού της εταιρείας που έγινε ποτέ, με μία συνολική επένδυση 3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτή η μετάβαση από την εσωτερική καύση στην ηλεκτροκίνηση θα περιλαμβάνει όλους τους τομείς: έρευνα και ανάπτυξη, παραγωγή και logistics, τους ανθρώπους και την οργάνωση.
Παραγωγή πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Το κύριο εργοστάσιο της θα ξεκινήσει την παραγωγή πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025 από διαφορετικές μάρκες του Group. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία σχεδίασε ένα στρατηγικό πλάνο που περιλαμβάνει πέντε κύριους πυλώνες: άνθρωποι και οργάνωση, ηλεκτροκίνηση και προϊόν, παραγωγή end to end (E2E), ψηφιοποίηση και βιωσιμότητα.
Ένα από τα βασικά έργα αυτού του μετασχηματισμού είναι η ηγεσία της στην κατηγορία των Small BEV για τον Όμιλο Volkswagen, την οικογένεια των αυτοκινήτων που θα εκδημοκρατίσει τη βιώσιμη αστική μετακίνηση για διαφορετικές μάρκες. Το Martorell θα γίνει ένας από τους κόμβους παραγωγής του Ομίλου για αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κρίσιμο μέρος της αλυσίδας αξίας ηλεκτρικών οχημάτων στην Ισπανία.
Νέο gigafactory για μπαταρίες
Ο μετασχηματισμός της εταιρείας είναι σύμφωνος με τη σαφή δέσμευση της Seat και του Ομίλου Volkswagen για τον εξηλεκτρισμό της Ισπανίας με το project Future: Fast Forward. Μαζί με τους εταίρους της, το σχέδιο περιλαμβάνει τον εξηλεκτρισμό των εργοστασίων Martorell και Pamplona, την κατασκευή ενός νέου gigafactory για μπαταρίες στο Sagunto (Βαλένθια) και τη δημιουργία ενός πλήρους οικοσυστήματος προμηθευτών. Εκτιμάται ότι αυτό το έργο θα έχει θετικό αντίκτυπο στην ισπανική οικονομία άνω των 21.000 εκατομμυρίων ευρώ.
Η εισαγωγή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαιτεί επίσης μια πολιτισμική αλλαγή στο εργατικό δυναμικό και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών. Η εταιρεία έχει ενεργοποιήσει ένα φιλόδοξο πλάνο εκπαίδευσης για τους υπαλλήλους της, με στόχο να πετύχει μια πιο αποτελεσματική οργάνωση και να βοηθήσει κάθε ομάδα μέσα από αυτές τις αλλαγές. Παράλληλα, θα επενδύσει στις εγκαταστάσεις παραγωγής της για να μετατρέψει το Martorell σε ένα έξυπνο εργοστάσιο. Για να γίνει αυτό, θα εφαρμόσει εργαλεία δεδομένων και επιχειρηματικής ευφυΐας, εικονική πραγματικότητα και χρήση μεγάλων δεδομένων για τη βελτίωση των διαδικασιών παραγωγής και την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο.
Μοχλός ανάπτυξης και εξέλιξης
Σήμερα, περίπου 12.000 άνθρωποι εργάζονται στο εργοστάσιο του Martorell που είναι και η έδρα της εταιρείας. Το εργοστάσιο έχει συνολική επιφάνεια 2,8 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων, που ισοδυναμεί με 400 γήπεδα ποδοσφαίρου.
Το εργοστάσιο που εγκαινιάστηκε το 1993 μετά από 34 μήνες κατασκευαστικών εργασιών, ξεκίνησε την παραγωγή μετά από επένδυση 244,5 δισεκατομμυρίων ισπανικές πεσέτες (1,47 δισεκατομμύρια ευρώ). Η Seat μετέφερε την παραγωγή από τις παλιές εγκαταστάσεις της Zona Franca στη Βαρκελώνη, όπου η μάρκα κατασκεύαζε αυτοκίνητα από το 1953, στο εργοστάσιο Martorell, μόλις 30 χιλιόμετρα μακριά. Έκτοτε, η SEAT S.A. έχει παράγει περισσότερα από 12 εκατομμύρια οχήματα σε σύνολο 45 μοντέλων εντός των εγκαταστάσεων, εξάγοντας σε περισσότερες από 70 διαφορετικές χώρες σε όλο τον κόσμο. Πέρυσι, το 83% των οχημάτων που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής εξήχθη.
Τα πρώτα μοντέλα που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής του Martorell ήταν η δεύτερη γενιά του Seat Ibiza και η πρώτη του Cordoba, με ρυθμό 1.500 αυτοκινήτων την ημέρα. Τα τελευταία 30 χρόνια, τα μοντέλα με τη μεγαλύτερη παραγωγή στο εργοστάσιο του Martorell ήταν το Seat Ibiza (4,7 εκατομμύρια μονάδες), η οικογένεια Leon (2,5 εκατομμύρια) και το Seat Cordoba (πάνω από 1 εκατομμύριο), ενώ το πιο κατασκευασμένο αυτοκίνητο σήμερα είναι το Cupra Formentor. Ως μέρος του παγκόσμιου συστήματος παραγωγής του Ομίλου Volkswagen, το εργοστάσιο του Martorell παρήγαγε επίσης το Audi Q3 και επί του παρόντος κατασκευάζει το Audi A1.