Ολοκαίνουργιο Lexus RZ 450e: Το απαύγασμα της ηλεκτροκίνησης

Στη Μασσαλία της Γαλλίας, η Lexus αποκάλυψε το απαύγασμα της ηλεκτροκίνησης, το ολοκαίνουργιο RZ 450e.

Ολοκαίνουργιο Lexus RZ 450e: Το απαύγασμα της ηλεκτροκίνησης

Αποστολή στη Γαλλία

Στην Aix-en-Provence και στο Château La Coste, πραγματοποιήθηκε το ευρωπαϊκό δυναμικό λανσάρισμα του crossover RZ 450e, ενός νέου μοντέλου που αποτελεί ορόσημο για τη μάρκα καθώς είναι το πρώτο μοντέλο της που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου από την αρχή ως ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία.

Το βραβευμένο Château La Coste αποτελεί ιδανική τοποθεσία για την παρουσίασή του μοντέλου που θα δώσει την σκληρή μάχη στη κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Εντυπωσιακά μοντέρνο σε σχεδιασμό, αλλά σε αρμονία με το φυσικό τοπίο. Φιλοξενεί μια εξαιρετική συλλογή έργων τέχνης και έργα σύγχρονου σχεδιασμού από μερικούς από τους πιο διάσημους δημιουργούς του κόσμου, όπως οι Renzo Piano, Frank Gehry και Damian Hirst. Εν μέσω ενός τοπίου που κάποτε ενέπνευσε τον Paul Cezanne, διαθέτει επίσης τους δικούς του βιολογικούς αμπελώνες και το δικό του οινοποιείο.

Ο χώρος αποτελεί το κατάλληλο σκηνικό για ένα νέο Lexus που υιοθετεί προηγμένες τεχνολογίες και εντυπωσιάζει με τη μοντέρνα αισθητική του. Οι διαδρομές που έγινε η πρώτη δοκιμή για την οδήγηση του αυτοκινήτου μας βοηθήσαν να ανακαλύψουμε τις ικανότητες του νέου RZ 450e και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του όσον αφορά τις επιδόσεις, τον χειρισμό και τις ιδιότητες της οδηγικής υπογραφής Lexus Driving Signature: άνεση, εμπιστοσύνη και έλεγχος.

Τα βασικά στοιχεία του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Lexus RZ 450e: Ολοκαίνουργιο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Lexus, κατασκευασμένο σε πλατφόρμα αποκλειστική για μοντέλα BEV.

Εισαγωγή προηγμένων τεχνολογιών που αναβαθμίζουν την οδηγική υπογραφή Lexus Driving Signature σε επίπεδο συμπεριφοράς και απόδοσης.

Τα πρώτα e-Axles της Lexus με σύστημα ελέγχου της δύναμης μετάδοσης κίνησης DIRECT4 σε όλους τους τροχούς.

Σχεδίαση Lexus που περνά στο επόμενο κεφάλαιο, «Next Chapter», αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει ένα BEV, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου αμαξώματος Lexus.

Μπαταρία ιόντων λιθίου μεγάλης διάρκειας ζωής 71,4 kWh που αναμένεται να διατηρεί τουλάχιστον το 90% της χωρητικότητάς της μετά από 10 χρόνια οδήγησης.

Αποδοτικό σύστημα που επιτυγχάνει κατανάλωση ενέργειας μεταξύ 16,8 kWh και 18,7 kWh ανά 100 km στο συνδυασμένο κύκλο WLTP.

Εξέλιξη της φιλοσοφίας Lexus Tazuna για ένα πλήρως εστιασμένο στον οδηγό cockpit.

Νέες τεχνολογίες βελτιώνουν τη ζωή των επιβατών στο αυτοκίνητο, μεταξύ των οποίων μια πανοραμική οροφή με θερμοανακλαστικές και θερμομονωτικές ιδιότητες, θέρμανση που λειτουργεί με την ακτινοβολία και νέο Ηχοσύστημα Mark Levinson Premium Surround.

Πλήρης σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, που περιλαμβάνει την αποκλειστική λειτουργία Safe Exit Assist της Lexus, η οποία εμποδίζει το άνοιγμα των θυρών στην πορεία οχημάτων και δικυκλιστών που πλησιάζουν το όχημα από την πίσω του πλευρά.

Η Lexus θα εισάγει το επαναστατικό steer-by-wire σύστημα διεύθυνσης (One Motion Grip) με τιμόνι τύπου yoke στο RZ μέχρι το 2025.

Επαναπροσδιορισμός της οδηγικής εμπειρίας

Το RZ 450e είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που αναπτύχθηκε εξαρχής ως BEV. Η πρόθεση δεν ήταν απλά να προσφέρει τα οφέλη της αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες των BEV για τον επαναπροσδιορισμό της οδηγικής εμπειρίας. Για τον σκοπό αυτό, το αυτοκίνητο έχει υποβληθεί σε εκτεταμένες δοκιμές σε πίστα και βελτιστοποίησης στο κέντρο Shimoyama στην Ιαπωνία, που σύντομα θα είναι η νέα παγκόσμια έδρα της Lexus.

Δεν πρόκειται για ένα όχημα που απλώς υιοθετεί την αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία έναντι ενός συμβατικού κινητήρα. Προχωρά πολύ περισσότερο, προκειμένου να κάνει πραγματικότητα τις συναρπαστικές δυνατότητες των νέων τεχνολογιών που ενισχύουν την απόδοση και την οδηγική απόλαυση, όπως υπαγορεύει η φιλοσοφία Lexus Electrified

Πρωτίστως, το RZ είναι ένα Lexus, διατηρώντας όλα τα χαρακτηριστικά απόδοσης και τεχνικής αρτιότητας που είναι συνδεδεμένα με τη μάρκα. Η εταιρεία έχει αξιοποιήσει την πλούσια εμπειρία της στην ηλεκτροκίνηση οχημάτων για να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα ενός BEV με την εγγενή φινέτσα και τη μοναδική εμπειρία οδήγησης ενός Lexus.

Το RZ σηματοδοτεί επίσης την πρώτη εφαρμογή των νέων e-Axles της Lexus, των compact μοτέρ που χρησιμοποιούνται μπροστά και πίσω, τα οποία συνεργάζονται με το σύστημα ελέγχου της δύναμης μετάδοσης κίνησης DIRECT4 της Lexus σε όλους τους τροχούς. Ο χειρισμός και η απόκριση υψηλής ποιότητας διασφαλίζονται με μία ειδική νέα πλατφόρμα ηλεκτρικού οχήματος, που προσφέρει εξαιρετική ακαμψία στο αμάξωμα, χαμηλό κέντρο βάρους και μακρύ μεταξόνιο. Μία ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο, κάτω από το δάπεδο της καμπίνας, ενώ η ποιότητά της ελέγχεται με ακρίβεια προκειμένου να διασφαλίζεται η διατήρηση της απόδοσης σε βάθος χρόνου.

Η πλατφόρμα και το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία προσφέρουν επίσης νέες ελευθερίες όσον αφορά τον σχεδιασμό. Οι εξωτερικές επιφάνειες ακολουθούν το χαρακτηριστικό σχήμα αμαξώματος τύπου ατράκτου της Lexus, ενώ το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από εντυπωσιακή φωτεινότητα και άνεση συνδυαστικά με απλότητα και πολυτέλεια, εκφράζοντας το πνεύμα φιλοξενίας Omotenashi της Lexus και την τεχνοτροπία των Takumi.

Ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα

Με επιδόσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων, το RZ θα υποστηρίξει τη Lexus στην πορεία της προς το ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα και μία κοινωνία βιώσιμης κινητικότητας. Εδώ, η έμφαση δε δίδεται μόνο στην απόδοση του αυτοκινήτου στον δρόμο, αλλά και σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, από την προμήθεια εξαρτημάτων, την παραγωγή και την ιδιοκτησία μέχρι την τελική απόρριψη. Ήδη νέες μέθοδοι έχουν υιοθετηθεί στις διαδικασίες που παράγουν τις υψηλότερες εκπομπές ρύπων στο εργοστάσιο Motomachi της Lexus, που αποτελεί το κέντρο παραγωγής του RZ.

Μετά το λανσάρισμά του στην αγορά, το RZ προσβλέπει σε μια βελτιωμένη οδηγική εμπειρία με ένα προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire. Το νέο One Motion Grip της Lexus, που βρίσκεται υπό εξέλιξη, θα προσφέρει ευκολότερο και ακόμη πιο ακριβές σύστημα διεύθυνσης χωρίς να θυσιάζει την αίσθηση και την πληροφόρηση που λαμβάνει ο οδηγός από το οδόστρωμα.

Αποδοτικό και συμπαγές ηλεκτρικό e-Axle

Το RZ είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που διαθέτει το νέο e-Axle της Lexus, το οποίο είναι σχεδιασμένο για χρήση σε BEV. Πρόκειται για μία συμπαγή, αρθρωτή διάταξη, που περιλαμβάνει κινητήρα, διαφορικό και μία PCU (Power Control Unit), που είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους κινητήριους τροχούς. Το RZ αξιοποιεί τόσο τα μπροστά όσο και τα πίσω e-Axles, τα οποία λειτουργούν σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου της δύναμης μετάδοσης κίνησης DIRECT4 σε όλους τους τροχούς (λεπτομέρειες παρακάτω) για τη ρύθμιση της θέσης του οχήματος, της πρόσφυσης και της κατανομής ισχύος, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες. Τα e-Axles είναι αθόρυβα, αποδοτικά και παρέχουν ισχύ με ακρίβεια.

Ο εμπρός κινητήρας παράγει 150 kW και ο πίσω 80 kW, αποδίδοντας σε συνδυασμό μέγιστη ισχύ 230 kW. Το RZ πετυχαίνει εξαιρετική ενεργειακή απόδοση, με κατανάλωση 16,8 kWh ή 18.7 kWh ανά 100 χλμ. στο συνδυασμένο κύκλο WLTP, ανάλογα με τη διάσταση των τροχών και τις προδιαγραφές του οχήματος.

Οι συμπαγείς διαστάσεις τους – μικρό εμπρός e-Axle και χαμηλό πίσω e-Axle – συνεισφέρουν επίσης στη διάταξη χώρων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Έτσι εξασφαλίζεται περισσότερος χώρος στην καμπίνα και χαμηλό πάτωμα φόρτωσης, αλλά και περισσότερος χώρος για τη μπαταρία EV που τοποθετείται χαμηλά κάτω από το πάτωμα του οχήματος.

Σύστημα ελέγχου δύναμης μετάδοσης κίνησης DIRECT4 στους τέσσερις τροχούς

Το DIRECT4, μία αποκλειστική τεχνολογία της Lexus, είναι ένα ευφυές σύστημα που εξισορροπεί διαρκώς την πρόσφυση και των τεσσάρων τροχών, κατανέμοντας αυτόματα και απρόσκοπτα την ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Το αποτέλεσμα είναι αβίαστη απόδοση και σταθερός χειρισμός του οχήματος, με τη διαισθητική λειτουργία να ενισχύει την αίσθηση σύνδεσης μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου.

Το DIRECT4 χρησιμοποιεί αισθητήρες ECU (Engine Control Unit) για τη συλλογή, αξιολόγηση και αντίδραση σε μία σειρά παραγόντων όπως η ταχύτητα του οχήματος, η γωνία διεύθυνσης και οι δυνάμεις G. Από αυτά τα δεδομένα υπολογίζει και εφαρμόζει άμεσα την κατάλληλη ροπή σε κάθε e-Axle για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης και της έλξης που είναι κατάλληλες για την οδική επιφάνεια. Η κατανομή ροπής εμπρός/πίσω μπορεί να ρυθμίζεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου – ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο μηχανικό σύστημα.

Τα οφέλη γίνονται αντιληπτά σε διαφορετικά σενάρια οδήγησης:

Εκκίνηση - η δύναμη κίνησης μεταφέρεται με ασφάλεια και στους τέσσερις τροχούς.

Οδήγηση στην ευθεία - το όχημα παραμένει σταθερό ανά πάσα στιγμή.

Είσοδος σε στροφή - ομαλή αλλαγή κατεύθυνσης.

Οδήγηση σε στροφή - το τιμόνι παρέχει καλή ανατροφοδότηση/πληροφόρηση.

Επιτάχυνση κατά την έξοδο από μια στροφή - εύκολο για τον οδηγό να βρει μία αξιόπιστη γραμμή.

Έξοδος από στροφή - σίγουρη, άμεση επιτάχυνση.

Η κατανομή ροπής εμπρός/πίσω ρυθμίζεται ώστε να επιτυγχάνονται ιδανικές επιδόσεις.

Κατά την ανάπτυξη ενός νέου ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με μπαταρία, η Lexus προσπάθησε να επιτύχει μια ισορροπία σε πρακτικό επίπεδο μεταξύ επιδόσεων και αποδοτικότητας. Για τον σκοπό αυτό, μπόρεσε να εφαρμόσει πολλαπλά τεχνολογικά πλεονεκτήματα από την εμπειρία της στη δημιουργία επιτυχημένων υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Κλειδί σε αυτή τη στρατηγική ήταν η υιοθέτηση μιας μπαταρίας με ιδανική χωρητικότητα που προσφέρει την καλύτερη δυνατή ισορροπία μεταξύ αυτονομίας, απόδοσης, κόστους και μεγέθους/διαστάσεων.

Ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία

Η Lexus έχει σχεδιάσει ένα συμπαγές κύκλωμα συστήματος υψηλής τάσης, στο οποίο η μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων/διαφορικού (transaxle) και ο μετατροπέας (inverter) περιέχονται στις μονάδες e-Axle. Μια μονάδα αποθήκευσης ενέργειας (ESU) ενσωματώνει τις λειτουργίες φόρτισης, τροφοδοσίας και διανομής ρεύματος. Στο κύκλωμα έχουν προστεθεί φίλτρα θορύβου για την ενίσχυση της ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, το οποίο βοηθά στην αποφυγή παρεμβολών στο ηχοσύστημα του οχήματος

Οι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη έχουν υψηλή πυκνότητα ισχύος και ταχύτητα περιστροφής 17.000 στροφές ανά λεπτό. Ο μετατροπέας πετυχαίνει υψηλή ογκομετρική απόδοση, ενώ παράλληλα επιτρέπει υψηλή ισχύ ρεύματος. Το συμπαγές μέγεθός του – το οποίο επιτυγχάνεται με την αρωγή μιας κατασκευής τύπου πλαισίου - επιτρέπει την ενσωμάτωσή του στο μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων/διαφορικού. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι τοποθετημένοι σε ένα συμμετρικό σύστημα στήριξης τριών σημείων από αλουμίνιο που παρέχει ισορροπημένη υποστήριξη, προς όφελος της άνεσης, του χειρισμού, της σταθερότητας και της αθόρυβης απόδοσης

Η χρήση περσίδων μπροστά από το ψυγείο μειώνει την αντίσταση του αέρα και παρέχει υψηλή απόδοση ψύξης όταν απαιτείται - αυτές κλείνουν αυτόματα όταν δεν χρειάζονται. Αεραγωγοί στην μπροστινή γρίλια κατευθύνουν τη ροή του αέρα προς το ψυγείο, ακόμη και όταν οι περσίδες είναι κλειστές. Ψύξη παρέχει ένας ανεμιστήρας μεγάλης διαμέτρου.

Μπαταρία ιόντων λιθίου

Η συστοιχία της μπαταρίας είναι τοποθετημένη εξ ολοκλήρου κάτω από το δάπεδο της καμπίνας και αποτελεί δομικό τμήμα του πλαισίου του οχήματος. Αυτό συμβάλλει στην ακαμψία και στο χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος, ενώ χάρη στο λεπτό προφίλ της η μπαταρία δεν εισβάλει στην καμπίνα ή στο χώρο φόρτωσης. Η μπαταρία βρίσκεται μέσα σε μια σφραγισμένη, ενισχυμένη κατασκευή με στόχο την προστασία της σε περίπτωση επαφής με το οδόστρωμα ή σύγκρουσης.

Η μονάδα αποτελείται από 96 κυψέλες με μικτή χωρητικότητα 71,4 kWh. Η ποιότητα, η ανθεκτικότητα και η αξιοπιστία αντικατοπτρίζονται στην εγγύηση της Lexus ότι η μπαταρία θα διατηρεί τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς της μετά από 10 χρόνια. Ωστόσο, η Lexus είναι βέβαιη, δεδομένης της μακρόχρονης εμπειρίας της στις τεχνολογίες μπαταριών, ότι η πραγματική χωρητικότητα σε αυτό το χρονικό πλαίσιο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 90%.

Οι περισσότερες εκδόσεις RZ - με ζάντες 20 ιντσών - επιτυγχάνουν αυτονομία περίπου 395 km στο συνδυασμένο κύκλο WLTP. Σε εκείνες που χρησιμοποιούν τροχούς 18 ιντσών, η αυτονομία επεκτείνεται κατά περίπου 40 km. Αυτές οι αυτονομίες ισχύουν για απόδοση από την πλήρη φόρτιση έως την πλήρη εξάντληση της μπαταρίας.

Όπως συμβαίνει με οποιοδήποτε ηλεκτρικό όχημα, η αυτονομία υπό πραγματικές συνθήκες μπορεί να διαφοροποιείται σε σχέση με τον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Η πραγματική απόσταση που διανύει ένα όχημα ποικίλλει εξαρτώμενη από παράγοντες όπως το στιλ οδήγησης και η ταχύτητα, η κατάσταση φόρτισης μπαταρίας και η θερμοκρασία της, η χρήση κλιματιστικού και ο τύπος ελαστικών που είναι εξοπλισμένο το όχημα.

Είναι σημαντικό ότι, για οδηγούς των οποίων η προτεραιότητα είναι να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία του οχήματος, το RZ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε λειτουργία Range (για λεπτομέρειες ανατρέξτε στο κεφάλαιο Επιλέξιμα drive modes παρακάτω).

Επιπλέον, η αξιολόγηση του υπολειπόμενου εύρους, όπως εμφανίζεται στην οθόνη οργάνων του οδηγού, ενσωματώνει διάφορους παράγοντες για να εξασφαλίσει στους πελάτες την ηρεμία. Εκτός από την υπολειπόμενη φόρτιση της μπαταρίας, λαμβάνει επίσης υπόψη την προηγούμενη απόδοση κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης και την τρέχουσα χρήση του κλιματισμού. Παράλληλα, για μεγαλύτερη ξεγνοιασιά, η οθόνη οργάνων του οδηγού θα εμφανίσει την υπολειπόμενη εμβέλεια στα 0 km από τη στιγμή που η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας φτάσει περίπου το 8%.

Η αποτελεσματική ψύξη είναι το κλειδί για την απόδοση και την αντοχή της μπαταρίας. Ένα μεγάλης διάρκειας ζωής και υψηλής αντοχής ψυκτικό υγρό LLC χρησιμοποιείται τόσο για τη μπαταρία ιόντων λιθίου όσο και για το σύστημα BEV. Αυτό ελέγχει τη θερμοκρασία σε ένα εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα που συμβάλλει στη διατήρηση της σταθερής απόδοσης της μπαταρίας ακόμη και κάτω από υψηλά φορτία, όπως οδήγηση με υψηλή ταχύτητα ή επαναλαμβανόμενη ταχεία φόρτιση. Η ψύξη της μπαταρίας και το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου λειτουργούν συνεργατικά, γεγονός που βελτιώνει την απόδοση ισχύος, εξασφαλίζει άνεση στην καμπίνα και υποστηρίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Η μονάδα ψύχεται από το κάτω μέρος με μια ομοιόμορφη διαδρομή ροής για το ψυκτικό, προσφέροντας ακόμη καλύτερη απόδοση ψύξης. Το ψυκτικό υγρό περιέχεται σε ξεχωριστό θάλαμο, ώστε να μην υπάρχει άμεση επαφή με την μπαταρία σε περίπτωση διαρροής

Κατά τη λειτουργία σε ψυχρότερες θερμοκρασίες, μπορεί να ενεργοποιηθεί ένας θερμαντήρας μπαταρίας κατά τη φόρτιση του οχήματος. Αυτός χρησιμοποιεί τον θερμαντήρα του συστήματος κλιματισμού και τίθεται αυτόματα σε λειτουργία όταν χρησιμοποιείται φορτιστής συνεχούς ρεύματος (DC).

Φόρτιση μπαταρίας

Το RZ είναι εξοπλισμένο με έναν ενσωματωμένο συμπαγή και ελαφρύ φορτιστή 11 kW. Η επαναφόρτιση της μπαταρίας όταν είναι συνδεδεμένη σε τριφασική παροχή ρεύματος διαρκεί περίπου 6,5 ώρες - με μονοφασική παροχή ο χρόνος είναι περίπου 10 ώρες. Με σύνδεση σε σύστημα ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, η επαναφόρτιση στο 80% μπορεί να πραγματοποιηθεί σε περίπου 30 λεπτά . Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Lexus Link, οι ιδιοκτήτες μπορούν να ορίσουν από πριν ένα συγκεκριμένο χρόνο φόρτισης για να αξιοποιήσουν την ενέργεια εκτός ωρών αιχμής και να διαμορφώσουν ένα πρόγραμμα επαναλαμβανόμενης φόρτισης για ευκολία.

Σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire (One Motion Grip)

Στο λανσάρισμά του, το RZ διατίθεται με συμβατικό σύστημα κρεμαγιέρας με ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτό περιλαμβάνει έναν ενδιάμεσο άξονα που απορροφά τους κραδασμούς για να διατηρεί μια ομαλή αίσθηση. Το τριάκτινο τιμόνι έχει διαφοροποιήσεις στη διατομή του ώστε να προσφέρει ευχάριστο, άνετο κράτημα.

Επιπλέον, το RZ θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιεί το νέο σύστημα διεύθυνσης steer-by-wire One Motion Grip της Lexus, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό εξέλιξη και προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2025 ως νέα προαιρετική επιλογή.

Αντί της συμβατικής μηχανικής σύνδεσης μεταξύ του τιμονιού και του εμπρός άξονα, μέσω της κολόνας τιμονιού, το σύστημα αυτό μεταφέρει ηλεκτρονικά τις εντολές του οδηγού στους τροχούς. Το αποτέλεσμα είναι άμεση απόκριση και πιο ακριβής έλεγχος του τιμονιού.

Ο οδηγός θα παρατηρήσει επίσης λιγότερες ταλαντώσεις στο τιμόνι όταν το όχημα κινείται σε ανώμαλους δρόμους, σταθερό έλεγχο και διόρθωση όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι και εξαιρετική σταθερότητα στην ευθεία όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κεκλιμένες επιφάνειες.

Η αίσθηση διεύθυνσης είναι σημαντική για την εμπιστοσύνη και τον έλεγχο του οδηγού. Οι μηχανικοί της Lexus έχουν εξασφαλίσει ότι το σύστημα εξακολουθεί να προσφέρει αίσθηση και ανατροφοδότηση ανά πάσα στιγμή, διατηρώντας μία ισχυρή σύνδεση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη αστοχίας επεξεργαστών και μία παροχή ενέργειας έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση που το σύστημα χάσει τη βασική πηγή τροφοδοσίας τους.

Το One Motion Grip χρησιμοποιεί νέου τύπου τιμόνι, σε σχήμα “πεταλούδας”, που παραπέμπει σε χειριστήρια τα οποία συναντάμε στο πιλοτήριο ενός αεροπλάνου. Η σχεδίασή του βελτιστοποιήθηκε με τη συμβολή των οδηγών Takumi της Lexus, οι οποίοι μελέτησαν κάθε στοιχείο προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι ο οδηγός βιώνει την καλύτερη λαβή, αίσθηση και πληροφόρηση.

Ο συγκεκριμένος σχεδιασμός ενδείκνυται καθώς, χάρη σε αυτή την τεχνολογία, απαιτείται λιγότερη προσπάθεια από τον οδηγό, χωρίς να χρειάζεται να σταυρώνει τα χέρια του στους ελιγμούς. Αυτό επιτρέπει την ομαλή αλλαγή λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο, την πιο άνετη οδήγηση σε δρόμους με στροφές και τους ευκολότερους ελιγμούς σε στενούς χώρους, με τον λόγο υποπολλαπλασιασμού να προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Τα χαρακτηριστικά του συστήματος διεύθυνσης προσαρμόζονται σύμφωνα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, με μια πιο αιχμηρή και βαριά αίσθηση τιμονιού στο Sport mode.

Η ανατροφοδότηση από το σύστημα αποκλείει τους ανεπιθύμητους κραδασμούς των ελαστικών και των φρένων, αλλά μεταδίδει μια ακριβή αίσθηση της επιφάνειας του οδοστρώματος.

Καθώς το τιμόνι δεν έχει πάνω τμήμα, ο οδηγός απολαμβάνει καλύτερη ορατότητα του πίνακα οργάνων και του δρόμου μπροστά. Οι σχεδιαστές της Lexus το εκμεταλλεύτηκαν ώστε να τοποθετήσουν τα όργανα ψηλότερα και πιο μακριά από όσο θα μπορούσαν με ένα συμβατικό τιμόνι, ελαχιστοποιώντας την ανάγκη του οδηγού να προσαρμόζει το οπτικό πεδίο του. Αυτό προάγει τη φιλοσοφία του Tazuna cockpit σε υψηλότερο επίπεδο, συγκεντρώνοντας την προσοχή του οδηγού στο δρόμο. Επίσης, η σχεδίαση yoke προσφέρει στον οδηγό περισσότερο χώρο για τα πόδια και διευκολύνει την είσοδο και την έξοδό από το αυτοκίνητο.

Οι πωλήσεις ξεκινούν τον Μάιο 2023. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τις 69.900 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v