Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα είναι σημαντικοί ρυπαντές

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV) ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από ότι ισχυρίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες, στις πόλεις και στις μετακινήσεις, σύμφωνα με νέες δοκιμές.

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα είναι σημαντικοί ρυπαντές

Ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσουμε τα PHEV με βάση τις πραγματικές τους εκπομπές, αφού οι δοκιμές στο δρόμο έδειξαν  ότι τρία μοντέλα των μάρκων BMW, Peugeot και Renault εκπέμπουν περισσότερο CO2 από αυτό που διαφημίζεται στις επίσημες ανακοινώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, αναφέρει η Transport & Environment (T&E).

Ρυπαίνουν πολύ περισσότερο

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να παρουσιάζονται ως μια καλή λύση για τον περιορισμό της ρύπανσης και της κλιματικής αλλαγής, αλλά οι δοκιμές στη νεότερη γενιά PHEV δείχνουν ότι ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από ό,τι υποστηρίζουν οι μάρκες στις πόλεις και τις περαστικές διαδρομές.

Πριν από δύο χρόνια, η Transport & Environment (T&E) διαπίστωσε ότι η plug-in υβριδική τεχνολογία, η οποία περιλαμβάνει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, μια ηλεκτρική μπαταρία και έναν ηλεκτροκινητήρα, μολύνει σημαντικά περισσότερο από ό,τι διαφημίζεται σε μεγαλύτερες διαδρομές. Τώρα η Transport & Environment (T&E), μετά τις νέες δοκιμές που διενήργησε, επιβεβαίωσε την υψηλή ρυπαντική τους ικανότητα και ζητά οι νομοθέτες να βασίσουν τους φόρους για τα PHEV στην πραγματική τους ρύπανση και να σταματήσουν να επιδοτούν την πώλησή τους.

Τρία δημοφιλή μοντέλα

Τρία πρόσφατα, δημοφιλή μοντέλα PHEV, η BMW Σειρά 3, το Peugeot 308 και το Renault Megane, εκπέμπουν περισσότερο CO2 από ό,τι διαφημίζεται όταν δοκιμάζονται στο δρόμο, ακόμη και όταν ξεκινούν με γεμάτη μπαταρία.

Η BMW, εκπέμπει τρεις φορές περισσότερους ρύπους CO2 από την επίσημη τιμή που δίνει η μάρκα. Η διαφορά διαπιστώθηκε σε μια μέτρηση που έγινε σε μια τυπική διαδρομή προαστιακού δρόμου, από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Γκρατς, μετά την ανάθεση της T&E. Τα υβριδικά plug-in Peugeot 308 και Renault Megane είχαν καλύτερες επιδόσεις, αλλά εξακολουθούν να μολύνουν 20% και 70% περισσότερο από ό,τι ισχυρίζονται, αντίστοιχα οι γαλλικές μάρκες, παρά τη σχετικά μικρή απόσταση που διανύθηκε (55 χλμ.).

Μικρή ηλεκτρική αυτονομία

Στην οδήγηση στην πόλη, το Peugeot είχε μόλις το μισό (53%) της διαφημιζόμενης ηλεκτρικής αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση, ενώ η BMW είχε μόνο το 74%. Μόνο η Renault είχε την ηλεκτρική αυτονομία που διαφημίζεται. Ωστόσο, με μόλις 50 χλμ. με μία μόνο φόρτιση και χωρίς γρήγορη φόρτιση, η χρήση μηδενικών εκπομπών ρύπων του Renault σε διαδρομές προαστιακού στις ευρωπαϊκές πόλεις ήταν περιορισμένη.

Η Anna Krajinska, υπεύθυνη εκπομπών οχημάτων στην T&E, δήλωσε: «Τα υβριδικά plug-in πωλούνται ως ο τέλειος συνδυασμός μπαταρίας για όλες τις τοπικές ανάγκες και για μεγάλες αποστάσεις. Αλλά οι δοκιμές στον πραγματικό κόσμο δείχνουν ότι αυτό είναι μύθος. Στις δοκιμές πόλης, μόνο ένα από τα PHEV έχει την ηλεκτρική αυτονομία που διαφημίζεται, ενώ και τα τρία εκπέμπουν περισσότερη ποσότητα CO2, από την ποσότητα που ισχυρίζονται οι μάρκες. Οι νομοθέτες θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τα PHEV με βάση τις πραγματικές εκπομπές τους».

Υψηλό ποσοστό στους εταιρικούς στόλους

Ο στόλος των εταιρικών αυτοκινήτων αποτελείται κατά 71% από μοντέλα PHEV, κυρίως λόγω των οικονομικών κινήτρων που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Η έρευνα της Transport & Environment (T&E), δείχνει ότι τα μοντέλα PHEV, διανύουν στη συντριπτική πλειονότητα τους αποστάσεις με την χρήση του θερμικού κινητήρα εσωτερικής καύσης ενώ σπάνια οι ιδιοκτήτες τους τα φορτίζουν για να αξιοποιήσουν την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που παρέχουν.

Όταν δοκιμάστηκαν με άδεια μπαταρία, τα προαναφερθέντα μοντέλα PHEV, των BMW, Peugeot και Renault, διαπιστώθηκε ότι  εξέπεμψαν 5-7 φορές περισσότερο CO2, σε σχέση με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσαν οι μάρκες.

Η T&E ανακοίνωσε ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να σταματήσουν τις επιδοτήσεις για τα οχήματα του εταιρικού στόλου PHEV και να τα φορολογήσουν με βάση τη ρύπανση τους στον πραγματικό κόσμο.

350 εκατ. ευρώ

Οι ευρωπαϊκές χώρες ξόδεψαν περίπου 350 εκατ. ευρώ πέρσι για να επιδοτήσουν την αγορά μοντέλων PHEV, μόνο από τις μάρκες BMW, Peugeot και Renault, αναφέρει η έκθεση της T&E.

Επίσης, σύμφωνα με την μελέτη της T&E, οι καταναλωτές πλήττονται, γιατί τελικά το κόστος χρήσης των υβριδικών plug-in, είναι υψηλότερο σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Κατά μέσο όρο, ένας οδηγός της ΕΕ που κατέχει το Peugeot 308 PHEV και το ανταλλάσσει με ένα αμιγώς ηλεκτρικό Citroen eC4 θα εξοικονομήσει 4.800 ευρώ σε τέσσερα χρόνια. Με το αμιγώς ηλεκτρικό Renault Megane θα εξοικονομούσε 1.300 ευρώ σε σύγκριση με την έκδοση PHEV και αν είχε ένα Tesla Model 3 αντί για την BMW Σειρά 3 PHEV θα εξοικονομούσε 2.600 ευρώ.

Η Anna Krajinska δήλωσε: «Τα PHEV δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Οι φόροι των ιδιωτικών πωλήσεων και των εταιρικών αυτοκινήτων για PHEV θα πρέπει να βασίζονται στην πραγματική μείωση CO2 που παρέχουν. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να τερματίσουν όλες τις επιδοτήσεις αγοράς για PHEV στους εταιρικούς στόλους και να ενθαρρύνουν τις εταιρείες να χρησιμοποιούν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία που έχουν πραγματικά μηδενικές εκπομπές».

Βασικές συστάσεις

-         Τα PHEV δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αυτοκίνητα μηδενικές εκπομπές ακόμη και αν διαθέτουν δυνατότητα απενεργοποίησης του κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν εισέρχονται στο κέντρο της πόλης.

-         Η κυριότητα PHEV και η φορολόγηση των παροχών σε είδος εταιρικού αυτοκινήτου θα πρέπει να βασίζονται στην πραγματική μείωση του CO2 που παρέχεται από τα PHEV στον πραγματικό κόσμο.

-         Τα ιδιωτικά PHEV δεν θα πρέπει να λαμβάνουν επιδοτήσεις αγοράς. Όπου υπάρχουν (π.χ. στις πρώιμες αγορές BEV), θα πρέπει να βασίζονται σε κριτήρια απόδοσης, όπως: ελάχιστη ηλεκτρική αυτονομία 80 χλμ., ισχύς ηλεκτροκινητήρα τουλάχιστον ίση με την ισχύ του ICE, δυνατότητα ταχείας φόρτισης και μέγιστη μόνο κινητήρα CO2 139 γραμ./χλμ.

-         Δεν πρέπει να δίνονται επιδοτήσεις αγοράς σε εταιρικά αυτοκίνητα.

 

-         Οι επίσημες εκπομπές CO2 PHEV πρέπει να ενημερώνονται τακτικά με δεδομένα του πραγματικού κόσμου.

 

-         Η επιλογή φόρτισης του PHEV χρησιμοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πρέπει να αφαιρεθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

 

-         Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να εκπαιδεύουν και να επιβραβεύουν τους οδηγούς PHEV για την ηλεκτρική οδήγηση.

 

Επιδοτήσεις που δόθηκαν σε PHEV το 2022:

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v