Νέα Lotus Eletre: Η χαρά των 905 ίππων

Η Eletre ανοίγει νέο κεφάλαιο για την αγαπημένη εταιρεία των βρετανών και θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Κίνα.

Νέα Lotus Eletre: Η χαρά των 905 ίππων

Το παράπονο μερίδας των Βρετανών που λατρεύουν την αυτοκίνηση είναι η αδιαφορία της κυβέρνησης τους καθώς και της πλειοψηφίας των πάμπλουτων επιχειρηματιών που ζουν στη χώρα, να στηρίξουν ουσιαστικά την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Μάλιστα μετά την πρωτοφανή προσπάθεια που έκανε η κυβέρνηση της Γαλλίας για να διοργανώσει έστω και με ελάχιστες συμμετοχές και πολλές ελλείψεις την φετινή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι, η δυσφορία των Βρετανών εντάθηκε.

Πολλές αναφορές και σχόλια σε έγκυρα μέσα μαζικής ενημέρωσης συγκρίνουν την προσπάθεια των Γάλλων με την αδιαφορία των Βρετανών για την άλλοτε κραταιά βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Παρακμή

Τώρα μάλιστα που έχασαν την παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού MINI - θα κατασκευάζεται στη Κίνα - και διακόπτεται η βρετανική παραγωγή του πιο εμπορικού μοντέλου στη βρετανική αγορά, του Ford Fiesta, δημιουργούνται περισσότερες ανησυχίες για το μέλλον της παρακμάζουσας βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.


Σημειώνω αυτές τις παρατηρήσεις, για να σας δώσω μια πληρέστερη εικόνα σχετικά με τις εξελίξεις στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και να συνδέσω την βρετανική υποχώρηση με ένα ακόμη γεγονός που πληγώνει του Βρετανούς. Η Lotus, η βρετανική μάρκα που έφτιαξε μοναδικά αυτοκίνητα, λανσάρει ένα εντυπωσιακό Hyper-SUV, το Eletre, το οποίο κατασκευάζεται στη Κίνα από τον κινέζο ιδιοκτήτη της μάρκας. Δυνατή μαχαιριά…

Είναι «Born British Raised Globally» ανακοίνωσε η μάρκα. Παρηγοριά στον απογοητευμένο… Κουμάντο όμως κάνει η Geely Automotive, που κατέχει μερίδιο 51% ενώ το 49% να ανήκει στην Etika Automotive, έναν όμιλο ετερογενών δραστηριοτήτων της Μαλαισίας.


Κατασκευάζεται στη Κίνα

Μια νέα εγκατάσταση έρευνας και ανάπτυξης της Lotus, που ιδρύθηκε στην Κίνα το 2020, χρησιμοποιεί τις κορυφαίες ευφυείς τεχνολογίες και ψηφιακές ικανότητες για την κατασκευή του Eletre - και μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης - σε ένα ολοκαίνουργιο τελευταίας τεχνολογίας κατασκευαστικό κέντρο. Ομάδες στο Lotus Tech Innovation Center (LTIC) στο Raunheim της Γερμανίας συνέβαλαν στην ενσωμάτωση εξαρτημάτων και τις δοκιμές αντοχής. Καθοριστικό ρόλο έχουν και μηχανικοί στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, που εργάζονται στα συστήματα διαχείρισης EV του αυτοκινήτου.

Βελτιστοποιημένη αεροδυναμική

«Η διάσημη τεχνογνωσία της εταιρείας στους τομείς της οδήγησης και του χειρισμού, του συστήματος διεύθυνσης και της βελτιστοποιημένης αεροδυναμικής έχουν εξελιχθεί. Το Eletre παίρνει την καρδιά και την ψυχή του πιο πρόσφατου σπορ αυτοκινήτου Lotus - του Emira - και της επαναστατικής τεχνολογίας του αμιγώς ηλεκτρικού υπεραυτοκινήτου Evija», τονίζει η μάρκα στην ανακοίνωση της.

Ισχύς 905 ίπποι

Το Lotus Eletre είναι 4WD, εξοπλίζεται με μπαταρία άνω των 100 kWh. Επιλογή δύο εκδόσεων όσον αφορά την ισχύ, 603 ίπποι είτε 905 ίπποι. Ένας φορτιστής 350 kW προσφέρει αυτονομία 400 χλμ. σε μόλις 20 λεπτά. Η μέγιστη αυτονομία είναι περίπου 600 χλμ. Στάνταρ η δυνατότητα να δέχεται φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW, η οποία μειώνει σημαντικά τον χρόνο φόρτισης.

Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερις λειτουργίες οδήγησης, οι οποίες προσαρμόζουν το τιμόνι, τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ, το σύστημα μετάδοσης κίνησης και την απόκριση του πεντάλ γκαζιού. Οι λειτουργίες Range, Tour, Sport, Off-Road και Individual είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του αυτοκινήτου. Περιλαμβάνει το πιο προηγμένο πακέτο ενεργής αεροδυναμικής σε σχέση με οποιοδήποτε SUV παραγωγής και έξυπνες τεχνολογίες οδήγησης, όπως το πρώτο στον κόσμο, σε αυτοκίνητο παραγωγής, σύστημα ανίχνευσης (LIDAR). Υποστηρίζει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Δέχεται ενημερώσεις του λογισμικού OTA.

Ευέλικτη πλατφόρμα

Το Eletre είναι χτισμένο στην ολοκαίνουργια και ευέλικτη πλατφόρμα Electric Premium Architecture (EPA) της Lotus. Η πλατφόρμα θα αποτελέσει τη βάση για μια ολοκαίνουργια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης. Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να παραγγείλουν το KEF Reference, ένα σύστημα 23 ηχείων 2.160 watt με τεχνολογία Uni-Q και 3D surround ήχο.

 

Το Lotus Eletre πωλείται σε όλες τις παγκόσμιες αγορές, οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2023 στην Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη. Στην Ευρώπη, ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 95.990 ευρώ, η Eletre S από 120.990 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση Eletre R είναι το ταχύτερο αμιγώς ηλεκτρικό SUV με διπλό κινητήρα στον κόσμο. Έχει τελική ταχύτητα 265 χλμ./ώρα και επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,95 ‘’. Το Eletre R από 150.990 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v