Η πρωταγωνιστική θέση των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Οι προϋπολογισμοί των κρατών μελών της ΕΕ λαμβάνουν 374,6 δισ. ευρώ ετησίως από την πώληση και χρήση επιβατικών αυτοκινήτων.

Η πρωταγωνιστική θέση των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Για περισσότερα από εκατό χρόνια, το ιδιωτικό αυτοκίνητο έχει μεταμορφώσει τη σύγχρονη κοινωνία παρέχοντας ανεξαρτησία και ελευθερία κινητικότητας. Τα αυτοκίνητα είναι η νούμερο ένα πηγή κινητικότητάς μας, καθώς ο μέσος ευρωπαίος κάνει σχεδόν 12.000 χιλιόμετρα το χρόνο.

Τι είναι τα επιβατικά αυτοκίνητα

Το ευρωπαϊκό σύστημα ταξινόμησης ορίζει τα επιβατικά αυτοκίνητα ως «οχήματα που έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί για τη μεταφορά επιβατών και δεν περιλαμβάνουν περισσότερες από οκτώ θέσεις εκτός από τη θέση του οδηγού και έχουν μέγιστη μάζα που δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους». Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη αυτοκινήτων, όπως σπορ, πολυτελή, οικογενειακά, μικρά αυτοκίνητα και σπορ οχήματα κοινής χρήσης (SUV).

Γιατί είναι τόσο σημαντικά τα αυτοκίνητα

Για περισσότερα από εκατό χρόνια, το ιδιωτικό αυτοκίνητο έχει μεταμορφώσει τη σύγχρονη κοινωνία παρέχοντας ανεξαρτησία και ελευθερία κινητικότητας.

Η κινητικότητα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική λόγω των ολοένα αυξανόμενων αποστάσεων μεταξύ σπιτιού, εργασίας, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, αγορών και εγκαταστάσεων αναψυχής.

Τα αυτοκίνητα είναι η νούμερο ένα πηγή κινητικότητάς μας, καθώς ο μέσος Ευρωπαίος κάνει σχεδόν 12.000 χιλιόμετρα το χρόνο.

Σχεδόν το 80% των ταξιδιών στην ενδοχώρα γίνονται με αυτοκίνητο – είτε πρόκειται για ιδιωτικό αυτοκίνητο, είτε για ταξί είτε για κοινή χρήση αυτοκινήτου.

Χωρίς ατομική κινητικότητα, η επαρκής συμμετοχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή δεν θα ήταν δυνατή σε πολλές περιπτώσεις, ιδιαίτερα για άτομα που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές, τους ηλικιωμένους και τα άτομα με αναπηρίες.

Οι άνθρωποι που ζουν σε αστικές περιοχές μπορούν να βασίζονται σε ταξί, carsharing ή υπηρεσίες κατ' απαίτηση αντί ή ως συμπλήρωμα του δικού τους ιδιωτικού αυτοκινήτου.

Τα ταξίδια με επιβατικό αυτοκίνητο επιτρέπουν την κατ' οίκον φροντίδα και ιατρική βοήθεια, καθώς και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Η κινητικότητα που σχετίζεται με την εργασία είναι ιδιαίτερης σημασίας, καθώς περίπου το ήμισυ των χιλιομέτρων που διανύθηκαν στην ΕΕ σχετίζονται με την απασχόληση.

Υψηλά κέρδη

Οι προϋπολογισμοί των κρατών μελών της ΕΕ λαμβάνουν 374,6 δισ. ευρώ ετησίως από την πώληση και χρήση επιβατικών αυτοκινήτων.

Τα αυτοκίνητα είναι η νούμερο ένα πηγή κινητικότητάς μας, καθώς ο μέσος Ευρωπαίος κάνει σχεδόν 12.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Σχεδόν το 80% των ταξιδιών στην ενδοχώρα γίνονται με αυτοκίνητο – είτε πρόκειται για ιδιωτικό αυτοκίνητο, είτε για ταξί είτε για κοινή χρήση αυτοκινήτου.

Σε αριθμούς

246 εκατομμύρια – Υπάρχουν σήμερα 246 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα στους δρόμους της ΕΕ.

11,8 χρόνια – Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι 11,8 χρόνια τώρα.

22 νέα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν ανά 1.000 κατοίκους στην ΕΕ το 2021.

9,7 εκατομμύρια – Το 2021 πουλήθηκαν 9,7 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ, μείωση 2,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

134 – Υπάρχουν 134 εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

9,9 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2021.

5.078.894 ευρωπαϊκά αυτοκίνητα εξήχθησαν παγκοσμίως το 2021, αξίας σχεδόν 127 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Το 21% όλων των αυτοκινήτων που παράγονται σε όλο τον κόσμο κατασκευάζονται στην Ευρώπη.

59,6% – Οι συμβατικοί τύποι καυσίμων εξακολουθούν να κυριαρχούν στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 60% όλων των νέων ταξινομήσεων το 2021

18% – Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (ηλεκτρικά με μπαταρία και plug-in υβριδικά) μαζί αντιπροσωπεύουν το 18% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, αλλά μόνο το 1,1% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα.

-16,6% – Το 2021, οι μέσες εκπομπές νέων αυτοκινήτων ήταν 116,3 g CO2/km, μείωση 16,6% από το 2010.

Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (ηλεκτρικά με μπαταρία και plug-in υβριδικά) μαζί αντιπροσωπεύουν το 18% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, αλλά μόνο το 1,1% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα, ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v