Οδηγούμε την ολοκαίνουργια Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4

Η ολοκαίνουργια Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Οδηγούμε την ολοκαίνουργια Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4

Αποστολή στην Ιταλία

Δεν σας κρύβω ότι είμαι λάτρης της ιταλικής σχολής για την αυτοκίνηση. Γνωρίζω την αγάπη που έχουν οι Έλληνες για τα ιταλικά αυτοκίνητα, καθώς και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν λόγω των αστοχιών της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πλέον, όμως οι Ιταλοί έχουν στόχο να κατασκευάζουν αυτοκίνητα που διακρίνονται για την ποιότητα και την αξιοπιστία τους. Τα τελευταία δείγματα της προσπάθειας τους, είναι εξαιρετικά και γι’ αυτό ανεβαίνει το ποσοστό των ιταλικών αυτοκίνητών στη παγκόσμια αγορά. Τα νέα ιταλικά μοντέλα κατατάσσονται σε υψηλοτέρας θέσεις ακόμη και στις πιο αυστηρές έρευνες αξιοπιστίας της αγοράς.

Αξιοθαύμαστες περγαμηνές

Η Alfa Romeo είναι μια ξεχωριστή περίπτωση στο χώρο του αυτοκινήτου. Με λαμπρή ιστορία και αξιοθαύμαστες περγαμηνές.

Προσκεκλημένος της FCA Greece, δοκίμασα στην Ιταλία το πιο νέο απόκτημα της μάρκας με σήμα το φιδάκι, την ολοκαίνουργια Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4. Ένα premium SUV με 280 ίππους και ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση και η δοκιμή της νέας Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4, έγινε στο Balocco, στο άντρο της Alfa Romeo που πλέον ανήκει στον όμιλο Stellantis.

Το Centro Sperimentale Balocco (συχνά αναφέρεται απλώς ως Circuito di Balocco ) είναι ένα συγκρότημα αγώνων αγώνων μηχανοκίνητου δρόμου που βρίσκεται κοντά στο Balocco, που κατασκευάστηκε το 1962 από την Alfa Romeo και τώρα ανήκει στην Stellantis.

Η γέννηση του συγκροτήματος Balocco εντάσσεται σε μια περίοδο μεγάλης επέκτασης για την Alfa Romeo. Τα ίδια χρόνια, μάλιστα, ξεκίνησε η κατασκευή του εργοστασίου Arese, το οποίο θα αντικαθιστούσε την ιστορική τοποθεσία Portello. Ως μέρος αυτού του εταιρικού σχεδίου ανανέωσης, η ανώτατη διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας έκρινε σκόπιμο να δημιουργήσει μια πίστα όπου θα μπορούσαν να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητά τους ανεξάρτητα και εμπιστευτικά. Έτσι, το 1961 ξεκίνησαν οι κατασκευαστικές εργασίες στο συγκρότημα Balocco.

Το αρχικό έργο προέβλεπε μια κύρια πίστα (το σημερινό Misto Alfa Romeo), εντός της οποίας θα μπορούσε επίσης να κατασκευαστεί μια συντομότερη διαδρομή, καθώς και περιοχές με ειδική πλακόστρωση και αναπαραγωγή επαρχιακού δρόμου, όλα σχεδιασμένα για δοκιμή της μιλανέζικης εταιρείας αυτοκινήτων δρόμου. Η μικτή πίστα χτίστηκε εμπνευσμένη από τις πίστες που αποτελούσαν μέρος του ημερολογίου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 εκείνα τα χρόνια: από τη Monza, για παράδειγμα, την Curva Grande ή Curvone (σήμερα ονομάζεται καμπύλη Biassono) και η πρώτη από τις δύο οι καμπύλες αντιγράφηκαν από το Lesmo, ενώ το σχέδιο της φουρκέτας Hugenholtzbocht δανείστηκε από το Zandvoort. Η πίστα αυτή εγκαινιάστηκε και τέθηκε σε λειτουργία το 1962.

Στο παρελθόν, οι δραστηριότητες που συνδέονται στενά με τη μαζική παραγωγή, για τις οποίες η πίστα είχε σχεδιαστεί ειδικά, συνοδεύονταν από τη δραστηριότητα της Autodelta, η οποία ανέπτυξε τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα στο Balocco.

Οι παρεμβάσεις της Fiat

Όταν ο Όμιλος Fiat αγόρασε την Alfa Romeo, περιήλθε στην κατοχή της εταιρείας του Τορίνο, η οποία άρχισε επίσης να το χρησιμοποιεί για δραστηριότητες που σχετίζονται με τις άλλες μάρκες που κατείχε Με τη νέα διαχείριση, η εγκατάσταση υπέστη σημαντικές αλλαγές, οι οποίες της έδωσαν αρκετά νέα διαφορετικά χαρακτηριστικά και σκοπούς. Το 1992 τέθηκε σε λειτουργία ο δακτύλιος υψηλής ταχύτητας, ένας τριόβολος μήκους 7,8 χλμ., με καμπύλες που χαρακτηρίζονται από κλίση έως και 30%, που επιτρέπει μέγιστες ταχύτητες που υπερβαίνουν τα 300 χλμ./ώρα. Το 1993 τέθηκε σε λειτουργία μια άλλη εξαιρετικά χαρακτηριστική διαδρομή: η διαδρομή Langhe. Αυτό δεν είναι μια πραγματική πίστα αγώνων, αλλά μάλλον η αναπαραγωγή ενός δευτερεύοντος δρόμου (εμπνευσμένος από την περιοχή Langhe), με πολλές διαδρομές διαφυγής και παραλλαγές. Συνολικά, η πίστα Langhe έχει μήκος πάνω από 22 χλμ., μήκος συγκρίσιμο με αυτό του Nürburgring Nordschleife. με το γερμανικό σιρκουί το Langhe έχει επίσης άλλα κοινά χαρακτηριστικά, όπως την ανωμαλία του οδοστρώματος και τις πολυάριθμες ανηφόρες και κατηφόρες (κλίσεις έως και 14%), που έχουν σχεδιαστεί για να υπονομεύουν το στήσιμο των προς δοκιμή αυτοκινήτων. Αυτή η διαδρομή περιλαμβάνει επίσης ένα τμήμα 3,3 χλμ. ειδικής πλακόστρωσης .

Το εργοστάσιο του Balocco είναι σήμερα ένα από τα κύρια κέντρα δοκιμών για οχήματα Fiat Chrysler Automobiles, καθώς και για τις εγκρίσεις TÜV οχημάτων και μοτοσυκλετών άλλων εταιρειών.

Οδήγηση στην πίστα

Η πρόκληση για οδήγηση στην πίστα ήταν το πιο σημαντικό στοιχείο της παρουσίασης. Το ιταλικό αυτοκίνητο από τα πρώτα μετρά έδειχνε να απολαμβάνει την δοκιμασία. Αναπτύσσει ταχύτητα με πολύ γρηγορά ρυθμό, φρενάρει εξαιρετικά και πλασάρεται στις στροφές σαν αγωνιστικό αυτοκίνητο. Οι Ιταλοί μηχανικοί και οι δοκιμαστές, δημιουργήσαν ένα σύνολο που «βγάζει γλώσσα» στους νόμους της φυσικής και αξιοποιεί τα τελευταία συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Εκτιμώ ότι η νέα Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4, είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει τα λεφτά του, και αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσπάθεια να επωφεληθεί από τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας.

Το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης

Το σύστημα τετρακίνησης Q4 διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής που προσφέρει ο θερμικός κινητήρας των 180 ίππων στους εμπρός τροχούς και εκείνης του ηλεκτρικού κινητήρα των 90kW που κινεί τους πίσω. Η απουσία κεντρικού άξονα μετάδοσης κάνει πιο αποδοτική τη διαχείριση της κίνησης των τροχών και μειώνει το βάρος του οχήματος. Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις τις Tonale, η Plug-in Hybrid Q4 έχει το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία, το καινοτόμο σύστημα πέδησης brake-by-wire IBS, αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency-Selective-Damping), αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση στην έκδοση Veloce.

Με συνολική απόδοση 280 ίππων, το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν Turbo βενζινοκινητήρα 1.3 απόδοσης 180 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτρικό κινητήρα μέγιστης απόδοσης 90kW και 250Nm ροπής που κινεί τους πίσω τροχούς.

Aυτονομία πάνω από 600 χλμ.

Το σύστημα λειτουργεί σε τάση 306V και η μπαταρία litium-ion χωρητικότητας 15,5kWh, εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 80 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Η συνολική αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χλμ. καθιστά το μοντέλο ως ένα από τα πλέον αποδοτικά Plug-in Hybrid SUV, ανακοίνωσε η μάρκα.

Οι εκπομπές CO2 των 26 γραμ./χλμ. μειώνουν τις εκπομπές της γκάμας της Tonale κατά 40%, ενώ η μέση κατανάλωση της έκδοσης στον κύκλο WLTP είναι μόλις 1,14 λιτρα/100χλμ. Με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα και ευκολία χρήσης, η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί λιγότερο από 2,5 ώρες, χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή που υποστηρίζει έως και 7,4kW ισχύος.

Σύστημα τετρακίνησης Q4

Εφοδιασμένη με το σύστημα τετρακίνησης Q4, η Plug-in Hybrid Tonale προσφέρει πολύ καλή οδηγική αίσθηση. Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και οι αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων, συνδυάζονται με την υψηλή απόδοση των 280 ίππων και τις υψηλές επιδόσεις. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί μόλις 6,2 ΄΄ και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 135 χλμ./ώρα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και τα 206 χλμ./ώρα στην υβριδική λειτουργία.

Ο κυκλικός επιλογέας του συστήματος παραμετροποίησης Alfa D.N.A. έχει επαναπροσδιοριστεί, έτσι ώστε να υποστηρίξει τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης Q4, αλλά και συνολικότερα του νέου Plug-in Hybrid συστήματος.

Συγκεκριμένα η επιλογή “Dynamic” στοχεύει στη μέγιστη απόδοση και των δύο κινητήρων, προσφέροντας παράλληλα ακόμα πιο άμεση απόκριση των χειριστηρίων. Αντίστοιχα η επιλογή “Natural” βελτιστοποιεί τη λειτουργία για όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς συμβιβασμούς στο θέμα της απόδοσης. Τέλος, η επιλογή “Advance Efficiency” ρυθμίζει το σύστημα με γνώμονα τη μέγιστη αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας και είναι ιδανικό για την κίνηση σε αστικές συνθήκες.

Η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης προσφέρει μια χαλαρωτική εμπειρία οδήγησης, ενώ η λειτουργία E-Save επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας -εκτός από την ανάκτηση κατά την επιβράδυνση- και από τον κινητήρα. Η επιλογή του E-Save, αλλά και μια σειράς άλλων χαρακτηριστικών που αφορούν στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μπορούν να ρυθμιστούν από τον οδηγό μέσω της οθόνης του συστήματος πολυμέσων.

Ευρυχωρία

Η ευρυχωρία βρίσκεται επίσης στην κορυφή της κατηγορίας, όπως και η ποιότητας κύλισης, η οποία πλέον αναδεικνύεται περαιτέρω και από την αθόρυβη λειτουργία που εξασφαλίζει η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας περιλαμβάνει μια πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων λειτουργία υποβοήθησης (ADAS), καθιστώντας την Tonale και ως ένα από τα πλέον ασφαλή μοντέλα της κατηγορίας, έχοντας λάβει τη μέγιστη διάκριση στις δοκιμές του EuroNCAP με 5 αστέρια.

Η προηγμένη τεχνολογική πλατφόρμα του μοντέλου διαθέτει ένα κορυφαίο σύστημα πολυμέσων, δυνατότητα αναβαθμίσεων ΟΤΑ μέσω διαδικτύου (“Over The Air”), αλλά και αναβαθμισμένες λειτουργίες ελέγχου από απόσταση μέσω της εφαρμογής Alfa Connected Services.

Αναβαθμισμένο στην Tonale Plug-in Hybrid Q4 είναι και το πιστοποιητικό NFT (Non-Fungible-Token), το οποίο αποτελεί μια παγκόσμια πρωτιά της Alfa Romeo στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, προσφέροντας ένα ψηφιακό αποδεικτικό που αυξάνει την αξία μεταπώλησης του αυτοκινήτου. Εφόσον το επιθυμεί ο οδηγός, το NFT στην Tonale πιστοποιεί τα συνολικά χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο, αλλά και πόσα από αυτά έχουν καλυφθεί σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.

Νέα εποχή για την Alfa Romeo

Η πρεμιέρα της Alfa Romeo Plug-in Hybrid Q4 Tonale, σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της γκάμας του νέου μοντέλου, το οποίο εισάγει την ιταλική μάρκα στην εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης.

Η Tonale Plug-in Hybrid Q4 θα οδηγήσει τη μάρκα στη διαδικασία “from zero to zero”, όπου από το μηδενικό επίπεδο εξηλεκτρισμού στις αρχές του 2022 θα φτάσει το 2027 να έχει μια 100% αμιγώς ηλεκτρική γκάμα. Αυτή η πορεία σε μόλις 5 χρόνια θα την καταστήσει τη μάρκα με την ταχύτερη πορεία προς την ουδετερότητα άνθρακα.

Η Alfa Romeo Tonale Plugp-in Hybrid Q4, θα είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις Ti και Veloce, καθώς και στην έκδοση Edizione Speciale για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Οι παραγγελίες για το νέο μοντέλο αναμένεται να ξεκινήσουν το αμέσως προσεχές διάστημα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v