Φθινόπωρο 2012: Όσα (δεν) θα φορέσουμε

Ανέμπνευστες, βαρετές έως και γελοίες θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε τις φθινοπωρινές συλλογές των μεγάλων σχεδιαστών που, αψηφώντας κάθε στοιχείο θηλυκότητας, επιστρέφουν σε παλαιότερες τάσεις, στις εκκεντρικότερες εκδοχές τους.
Φθινόπωρο 2012: Όσα (δεν) θα φορέσουμε
της Έλενας Μπούλια

Ούτε κακεντρεχείς θέλουμε να ακουστούμε ούτε κρεμαστάρια θέλουμε να κάνουμε όσα, έτσι κι αλλιώς, δεν φτάνουμε. Όμως την αλήθεια μας θα την πούμε, κι ας μας κατηγορήσουν όσο θέλουν οι απανταχού fashionistas: Οι φετινές τάσεις της μόδας για το Φθινόπωρο είναι για γέλια και για κλάματα.

Από πού να ξεκινήσουμε; Από τις κάπες του βοσκού του οίκου Balenciaga; Το ξιπασμένο μπροκάρ των Marni και Balmain; Τα γελοία γούνινα μανίκια του Jason Wu που θυμίζουν χέρια χιμπατζή ή τις φούστες «έχω-ελεφαντίαση-στους-γοφούς» του οίκου Lanvin;
Από την μία μεριά απογοητευόμαστε που -να’ναι λόγω της ευρύτερης παγκόσμιας ύφεσης;- οι σχεδιαστές υποδέχονται την χειμερινή σεζόν με τόσο ανέμπνευστες τάσεις και μία μόδα κακέκτυπη παλαιότερων. Από την άλλη, βέβαια, ευκαιρία ψάχναμε, μας δίνουν την αφορμή να ξαναφορέσουμε τα περσινά μας. Ή, για τις πιο τολμηρές, να αναζητήσουμε στην ντουλάπα της μαμάς μας όλα αυτά που η «νέα» μόδα προστάζει.

Κυρτό το νέο καμπυλωτό

(από αριστερά: Balenciaga, Chloe, Celine, Emilio Pucci)
Οι φθινοπωρινές σιλουέτες στα φθινοπωρινά πανωφόρια είναι κάθε άλλο παρά καμπυλωτές. Οι σχεδιαστές παρουσίασαν παλτό που κυκλώνουν το σώμα, είναι ευμεγέθη και παραπέμπουν σε παλαιότερες δεκαετίες και σε ανδρόγυνο look.

Μπροκάρ ταξιαρχίες

(από αριστερά: Balmain, Dries van Noten, Marni, Gucci)
Οι περισσότερες συλλογές του επερχόμενου Φθινοπώρου μοιάζουν δεμένες μεταξύ τους με μια χρυσή κλωστή. Αυτό ήταν, δηλαδή, το κοινό χαρακτηριστικό στις τελευταίες επιδείξεις των Dries Van Noten, Marni και Balmain, οι σχεδιαστές των οποίων διοχέτευσαν την χλιδή του μπαρόκ σε πλούσια μπροκάρ και εξωραϊστικά στοιχεία.

Σε απόλυτη τάξη

(από αριστερά: Prada, Rag & Bone, Miu Miu, Rochas)
Τα prints και οι στάμπες συνεχίζουν να αποτελούν τόσο έντονη εμμονή για τους περισσότερους σχεδιαστές, που φτάνουν στα όρια να ταιριάζουν παντελόνια και τζάκετς με το ίδιο πατρόν. Μάλλινα, φλοράλ και πινελιές ζωγραφικής έντυσαν από την κορυφή έως τα νύχια τα μοντέλα των Miu Miu, Rag & Bone και Rochas.

Χρονιά του δράκου

(από αριστερά: Proenza Schouler, Versace, Givenchy, Ann Demeulemeester)
Μετά από τις τελευταίες σεζόν κατά τις οποίες κυριάρχησαν οι φωτεινές αποχρώσεις και τα ζωηρά prints, η μόδα αρχίζει πλέον να στρέφεται σε νέο-γκόθικ στοιχεία. Το σκληρό μαύρο δέρμα, λοιπόν, ήταν αυτό που κυριάρχησε στις συλλογές των Proenza Schouler, Givenchy και Versace –η συγκεκριμένη κολεξιόν, μάλιστα, φάνηκε ιδιαίτερα επηρεασμένη από την πρωταγωνίστρια στο «Κορίτσι με το τατουάζ», Λίσμπετ.

Έμφαση στη μέση

(από αριστερά: Lanvin, Stella McCartney, Burberry Prorsum, Marc Jacobs)
Λίγοι ήταν οι σχεδιαστές που έδωσαν φέτος έμφαση στην θηλυκότητα και γι’αυτό αξίζουν ιδιαίτερη μνεία. Πιο συγκεκριμένα, οι συλλογές των Lanvin, Stella McCartney και Marc Jacobs ήταν από τις λίγες στις οποίες είδαμε τονισμένη την μέση είτε με την προσθήκη peplum (σαν πέπλο πάνω από την φούστα), είτε με panniers (σαν φουρό μέσα από την φούστα), είτε με βάτες στους γοφούς.

Oλίγη από γούνα

(από αριστερά: Mulberry, Fendi, Jason Wu, Rodarte)
Η γούνα θα αποτελέσει και φέτος αντικείμενο πόθου για τις απανταχού fashionistas, με την διαφορά ότι δεν θα φορεθεί συμβατικά αλλά ως διακοσμητικό στοιχείο έμφασης, σε ένα γενικότερο look. Κομμάτια γούνας είδαμε, λοιπόν, στα μανίκια του οίκου Fendi και του Jasun Wu, στις δερμάτινες φούστες του οίκου Mulberry και στα τελειώματα των δερμάτινων φορεμάτων της Rodarte.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v