Άνοιξη 2012: Η μόδα συναντά την τέχνη

Όταν η Rodarte συναντά τον Van Gogh και ο οίκος Jil Sander τον Picasso η -έτσι κι αλλιώς μικρή- απόσταση από την μόδα στην τέχνη στρώνεται με ηλίανθους και αφηρημένα μοτίβα, ανάγοντας την ανοιξιάτικη συλλογή για το 2012 σε άλλο επίπεδο θαυμασμού.
Άνοιξη 2012: Η μόδα συναντά την τέχνη
Έμπνευση σε περισσότερο ή λιγότερο γνωστά έργα τέχνης αναζήτησαν πολλοί σχεδιαστές όπως φάνηκε από τα catwalks για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2012, κάνοντας μέσα από φορέματα και αξεσουάρ αναφορές σε γνωστούς πίνακες του Van Gogh, γλυπτά μοντέρνων καλλιτεχνών και έργα φωτογράφων.

Τα σχόλια ήταν ως επί το πλείστον εγκωμιαστικά. Το ερώτημα, όμως, που αυτόματα τέθηκε στο fashion-conscious κοινό ήταν ένα: Ποιον αναγνωρίζεις κοιτώντας το κάθε ενδυματολογικό έργο -τον μόδιστρο ή τον καλλιτέχνη; 

Mary Katrantzou – Burberry - Rodarte

Θαυμασμό και άμεσες αναφορές στο έργο του Αμερικανού καλλιτέχνη John Chamberlain, γνωστό για τα γλυπτά του με συντρίμμια αυτοκινήτων, έδειξε η «δική μας» Mary Katrantzou, «στολίζοντας» τα ρούχα της με αλουμινένιες κονσέρβες.

O Christopher Bailey, για τον οίκο Burberry, αναζήτησε την δική του έμπνευση στα έργα του γλυπτή Henry Moore. Οι γήινοι τόνοι και τα πρωτόγονα σχήματα πλημμύρισαν την ανοιξιάτικη κολεξιόν μέσα από καπαρντίνες και φορέματα.

Οι αδελφές Mulleavy εμπνεύστηκαν από τον αγαπημένο Δανό μετα-Ιμπρεσιονιστή ζωγράφο επιλέγοντας τους περίφημους «Ηλίανθους» και την «Έναστρη Νύχτα» του Van Gogh για τις φούστες και τα 50’s φορέματα του οίκου Rodarte.

Donna Karan - Dries van Noten - Jil Sander
Κάποια καλλιτεχνική χορδή της Donna Karan φαίνεται πως άγγιξε ο Αϊτινός καλλιτέχνης Philippe Dodard κατά την επίσκεψη της πρώτης στην σεισμόπληκτη Αϊτή. Οι τολμηρές πινελιές του, οι αφηρημένες μορφές και οι σοκολατί τόνοι που εμφανίζονται σε έργα του αποτυπώθηκαν σε φούστες και φορέματα της Karan, σε μία συλλογή με έθνικ και ταυτόχρονα αστικό χαρακτήρα.

Για την ανοιξιάτικη κολεξιόν τoυ o Dries van Noten συνεργάστηκε με τον φωτογράφο James Reeve επιλέγοντας εικόνες από την σειρά Lightscapes, που αποτελείται από νυχτερινές λήψεις αστικών τοπίων, τις οποίες τύπωσε σε όμορφα tops.

Το «ίνδαλμα του Μοντερνισμού», όπως ο Raf Simons χαρακτήρισε τον Picasso, έκανε την εμφάνισή του σε πλεκτά του οίκου Jil Sander, μέσα από εικόνες που εμφανίζονται σε γλυπτά του καλλιτέχνη.

Helmut Lang – J.W. Anderson - Louise Gray
Σημείο εκκίνησης για τα πρώτα σχέδια των Nicole και Michael Colovos, ως νέοι καλλιτεχνικοί υπεύθυνοι του οίκου Helmut Lang, αποτελέσαν τα ογκώδη μεταλλικά έργα του μινιμαλιστή γλύπτη Richard Serra.

Οι σημειώσεις στις μπροσούρες του τελευταίου σόου του J.W.Anderson έλεγαν ότι για την ανοιξιάτικη συλλογή του εμπνεύστηκε «από τις μαθήτριες στα σχολεία με καλόγριες, από την τέχνη όταν γνώρισε την μηχανική και από τον καλλιτέχνη Robert Rauschenberg». Δεν ξέρουμε για τις μαθήτριες στις καλόγριες, πάντως η επίδραση των κολάζ του Rauschenberg είναι εμφανής.

Ο Dali εμπνεύστηκε από την μούσα -και σύζυγό του- Gala και η Louise Gray από τον ίδιο τον Dali, χρησιμοποιώντας μοτίβα από πίνακές του αφιερωμένους στην Gala. Όλα αυτά στην αλλόκοτη, εκκεντρική συλλογή της για την ερχόμενη Άνοιξη.

David Koma – Pringle – Giles Deacon
Tribal επιρροές από την Πολυνησία και από τον Κορεάτη καλλιτέχνη Kim Joon δέχθηκε ο David Koma, τις οποίες ανέδειξε σε φορέματα που έμοιαζαν με body art. Ο ίδιος είπε ότι η ιδέα του δεύτερου δέρματος στην μόδα ήταν αυτή που του κίνησε το ενδιαφέρον αυτή τη φορά.

Για πρώτη φορά στα ηνία του οίκου Pringle και ο Alistair Carr στρέφεται στην παλέτα της Sonia Delauney, από το 1938, για να παρουσιάσει φωτεινά ρούχα με γεωμετρικές στάμπες.

Μπορεί να ανέλαβε τα tutu του «Black Swan» που θα ανέβει από το Εθνικό Μπαλέτο του Λονδίνου τις επόμενες ημέρες, όμως η ανοιξιάτικη συλλογή του καθόλου δεν επηρεάστηκε από εκεί. Αντίθετα, ήταν τα έργα των Cecil Beaton και Andy Warhol (ιδιαίτερα το Silver Clouds του δεύτερου) που ενέπνευσαν τον Giles Deacon να δημιουργήσει σύνολα που μοιάζουν με περιτύλιγμα σοκολάτας. 

Πηγή: Telegraph.co.uk
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v