Όσκαρ 2008: Τι φόρεσαν οι υποψήφιοι;

Ενώ μέσα στην απαστράπτουσα αίθουσα του Kodak Theater διαδραματιζόταν η μάχη των βραβείων Όσκαρ, έξω από αυτήν, στο πολυσυζητημένο κόκκινο χαλί, οι stars της βραδιάς επεδείκνυαν άλλοι επιτυχώς και άλλοι όχι τις επώνυμες ενδυματολογικές επιλογές τους. Ποιες ήταν αυτές;
Όσκαρ 2008: Τι φόρεσαν οι υποψήφιοι;
της Έλενας Μπούλια

Αν η βραδιά των Όσκαρ δημιουργεί στους απανταχού cinephil συναισθήματα αγωνίας και εντυπωσιασμού για τα τελικά αποτελέσματα των νικητών, τα outsiders και τους μεγαλεπήβολους λόγους τους, άλλο τόσο διεγείρει το ενδιαφέρον και τα βλέμματα των απανταχού fashionistas. Γιατί μπορεί ο σκοπός της τελετής να είναι η βράβευση των υποψηφίων, αλλά τα «μέσα» για να «αγιαστεί» αυτός ο σκοπός είναι τελικά αυτά που κλέβουν την παράσταση. Τι εννοούμε; Μα φυσικά τις πολυτελείς τουαλέτες και τα πανάκριβα σμόκιν που κάνουν την εμφάνισή τους την φαντασμαγορική αυτή βραδιά πάνω στο κόκκινο χαλί.

Και αν, όπως είπαμε, σκοπός της τελετής μέσα στο Kodak Theater είναι να διακριθούν οι καλύτεροι της παγκόσμιας κινηματογραφικής βιομηχανίας, έξω από αυτό διαδραματίζεται μία άλλου είδους απονομή: Αυτή του καλύτερου σχεδιαστή, αυτού δηλαδή που όχι μόνο θα φορεθεί περισσότερο αλλά και θα επιλεγεί από τα τιμώμενα πρόσωπα της βραδιάς.

Οι σημαντικότεροι οίκοι, οι δημιουργοί κοσμημάτων και οι σπουδαιότεροι υποδηματοποιοί κάνουν ουρές μήνες πριν τη μεγάλη βραδιά έξω από τα ατελιέ των στυλιστών των celebrities εκλιπαρώντας τους να φορέσουν οι πελάτες τους τα δικά τους ρούχα και αξεσουάρ. Και αυτό γιατί την επόμενη μέρα τα παγκόσμια media θα μιλάνε γι’αυτούς και τις εξαίσιες δημιουργίες τους –καλή ώρα. Θα μπορούσαν να διαφημιστούν καλύτερα;

Κάποιοι από τους stars τα καταφέρνουν πραγματικά καλά αναδεικνύοντας με επιτυχία μοναδικά κομμάτια. Κάποιοι άλλοι, πάλι, υπερβαίνουν το δέον και προσπαθούν να εντυπωσιάσουν με επώνυμα ρούχα και αξεσουάρ, χωρίς όμως να το πετυχαίνουν. Και τότε είναι που οι συγκεκριμένοι σχεδιαστές χάνουν, συνήθως όπως και οι πελάτες τους, όχι ένα αλλά πολλά χρυσά αγαλματάκια.

Πάμε να δούμε και να κρίνουμε τι φόρεσαν οι υποψήφιοι της 80ης απονομής των βραβείων Όσκαρ (δείτε τις αντίστοιχες φωτογραφίες στο Gallery):

* Ο υποψήφιος β’ ανδρικού ρόλου για την ταινία The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, Casey Affleck, εμφανίστηκε στο κόκκινο χαλί με τη σύζυγό του Summer Phoenix φορώντας ένα εξαιρετικό κοστούμι Dolce & Gabbana.

* Ο υποψήφιος και νικητής τελικά β’ ανδρικού ρόλου για την ταινία No Country for Old Men, Javier Bardem -λόγω ίσως και της ισπανικής του καταγωγής- προτίμησε για την βραδιά των Όσκαρ ένα εκπληκτικό σμόκιν Prada με τέσσερα κουμπιά και σε χρώμα navy, το οποίο ταίριαξε ιδανικά με λευκό πουκάμισο και navy μεταξωτή γραβάτα.

* Η υποψήφια α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία Elizabeth: The Golden Age, Cate Blanchett, εγκυμονούσα και απαστράπτουσα όπως πάντα, διάλεξε μία όμορφη μοβ τουαλέτα της Dries Van Noten και την ταίριαξε με -ίσως πιο βαριά απ’ό,τι θα έπρεπε- κοσμήματα του οίκου Lorraine Schwartz.

* Η υποψήφια και μεγάλο φαβορί για βραβείο α’ γυναικείου ρόλου, για την ταινία Away from Her, Julie Christie, μας εξέπληξε μάλλον δυσάρεστα αφού προτίμησε ένα συμπαθέστατο φόρεμα σε βαθύ κόκκινο, με εξωφρενικά, όμως, ημιδιαφανή μανίκια-γάντια, που αναρωτιόμαστε τι σκοπό ήθελαν να επιτελέσουν. Ταίριαξε δε το αταίριαστο κατά τ’άλλα σύνολο με ροζ peep-toe γόβες… Το αποτέλεσμα ήταν μία δημιουργία της στυλίστριας-costume designer Tanya Grill.

* Ο υποψήφιος για Όσκαρ α’ ανδρικού ρόλου για την ταινία Michael Clayton, George Clooney, εμφανίστηκε με πολυτελές μαύρο σμόκιν του οίκου Armani. Ωστόσο το ενδιαφέρον όλων στράφηκε στην εδώ και ένα χρόνο αγαπημένη του, Sarah Jane Larson, η οποία παρεμπιπτόντως φόρεσε μία εξαιρετική τουαλέτα κεντημένη με ροζ τριαντάφυλλα του οίκου Valentino Couture.

* Η υποψήφια και νικήτρια για το καλύτερο πρωτότυπο σενάριο της ταινίας Juno, Diablo Cody, φόρεσε μία μεταξωτή σιφόν τουαλέτα με λεοπάρ σχέδια και λεπτομέρειες από πολύτιμους λίθους του οίκου Dior by John Galliano. Εμείς, πάντως, θα της δίναμε ευχαρίστως το βραβείο για το καλύτερο (ή χειρότερο;) πρωτότυπο look.

* Υποψήφια και νικήτρια του βραβείου α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία La Vie en Rose, η Marion Cotillard επέλεξε μία τουαλέτα-γοργόνα του Jean Paul Gaultier και τη συνδύασε με κοσμήματα Chopard και γόβες Sergio Rossi. Όσο κι αν συμφωνήσαμε με την βράβευσή της, πραγματικά άξιζε το Όσκαρ, προβληματιζόμαστε ακόμα με την επιλογή του φορέματός της που αν και «γοργονέ» την βγάζει έξω από τα σικάτα νερά της.

* Κάτι συμβαίνει, πάντως, με τους μεγάλους νικητές της βραδιάς, γιατί και ο Daniel Day-Lewis, αναμφισβήτητα άξιος του Όσκαρ για τον α’ ανδρικό στην ταινία There Will Be Blood, επέλεξε ένα αγνώστου προελεύσεως σμόκιν, με αστείο κόκκινο ρέλι στο γιακά, το οποίο συνδύασε με καφέ (!) σουέντ (!) μποτάκια (!). Μάλλον ήθελε να ταιριάζει με το εξίσου κακόγουστο και ντεμοντέ φόρεμα και υπόδημα της συζύγου του, Rebecca Miller.

* Η υποψήφια β’ γυναικείου ρόλου για την ταινία American Gangster, Ruby Dee, έκανε μία κάπως υπερβολική εμφάνιση με κατακόκκινη μακριά τουαλέτα του οίκου Kevan Hall.

* Και ένα ζευγάρι που ξέρει να ντύνεται: Ο υποψήφιος και μεγάλο φαβορί για Όσκαρ α’ ανδρικού ρόλου για την ταινία Sweeney Todd The Demon Barber of Fleet Street, Johnny Depp επέλεξε κλασικό και αγαπημένο σμόκιν Giorgio Armani με λευκό πουκάμισο Anto Beverly Hills. Η σύντροφός του Vanessa Paradis φόρεσε μία εκπληκτική μαύρη, μεταξωτή κρεπ τουαλέτα του οίκου Chanel Haute Couture, ενώ από τον ίδιο οίκο προμηθεύτηκε και το κολιέ «Camelia» από χρυσό 18 καρατίων και διαμάντια, αλλά και το make up της. Είναι, άλλωστε, εδώ και χρόνια ένα chanel-girl.

* Η υποψήφια για Όσκαρ α’ γυναικείου για την ταινία The Savages, Laura Linney, «έπαιξε» με ασφάλεια, επιλέγοντας μία λιτή στράπλες μαύρη τουαλέτα του οίκου Michael Kors.

* Ο υποψήφιος α’ ανδρικού ρόλου για την ταινία Eastern Promises, Viggo Mortensen, έραψε το δικό του πολύ αυστηρό σμόκιν στον οίκο Daniel Robinson.

* Η υποψήφια α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία Juno, Ellen Page, επέλεξε ένα λιτό και κομψό μαύρο φόρεμα που θυμίζει δεκαετία ’50 του σχεδιαστή Jean Louis Scherrer για τον οίκο Decades και το ταίριαξε ιδανικά με κολιέ του οίκου Fred Leighton και vintage τσαντάκι της Judith Leiber.

* Η μικρούλα υποψήφια β’ γυναικείου ρόλου για την ταινία Atonement, Saoirse Ronan, διάλεξε μία χαριτωμένη πράσινη τουαλέτα της Alberta Ferretti, η οποία ωστόσο ήταν αρκετά "μεγαλίστικη" για την ηλικία της. Η Ronan είπε δε ότι διάλεξε αυτό το έντονο πράσινο χρώμα γιατί η ίδια είναι από την Ιρλανδία και της θυμίζει την πατρίδα της. 

* Η υποψήφια β’ γυναικείου ρόλου για την ταινία Gone Baby Gone, Amy Ryan, επέλεξε μία κομψότατη navy blue τουαλέτα Calvin Klein, την οποία συνδύασε ιδανικά με ένα υπέροχο βραχιόλι του οίκου Chopard.

* Και το μαύρο clue της βραδιάς: Η υποψήφια β’ γυναικείου ρόλου για την ταινία Michael Clayton, Tilda Swinton, επέλεξε μία πολύ μαύρη, πολύ μεταξωτή, πολύ μακριά και πολύ φαρδιά τουαλέτα του σχεδιαστή Alber Elbaz για τον οίκο Lanvin, που μάλλον ως «πολύ λάθος» θα την χαρακτηρίζαμε.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v