της Πέννυς Κούτρα
Μπορεί η ανδρική μόδα να μην υφίσταται δραματικές αλλαγές ανά σεζόν, τουλάχιστον όχι με τους ρυθμούς που οι τάσεις μεταβάλλονται για τις κυρίες, ωστόσο, κάθε πασαρέλα που σέβεται τον εαυτό της φυλάει λίγο χώρο και για το ανδρικό pret a porter.
Οι προτάσεις των σχεδιαστών, των μεγάλων οίκων και των καθιερωμένων εταιριών ανδρικής ένδυσης ποντάρουν κάθε σεζόν, σε κάτι που οι άνδρες εκτιμούν περισσότερο: την ποιότητα.
Είναι πιθανότερο ένας άρρεν να σταθεί στο άγγιγμα και στην ποιότητα του υφάσματος παρά στην ”καταπληκτική όξινη κίτρινη απόχρωση” του νέου του φούτερ (στοιχείο που σίγουρα θα εκτιμούσε μια θηλυκή αγοράστρια).
΄Ετσι και στις φετινές προτάσεις για την ανοιξιάτικη και καλοκαιρινή ανδρική μόδα, κυριαρχούν τα υλικά –κάποιες φορές απλά και φυσικά και άλλοτε πολυτελή- το σωστό κόψιμο (το 70% του ρούχου εξαρτάται από το σωστό πατρόν) και φυσικά το άψογο ράψιμο.
Όλα τα παραπάνω ωστόσο θα ακούγονταν βαρετά, αν δεν παρενέβαινε στη μέση το styling. Τόσο η showbiz, τα ιλουστρασιόν περιοδικά, τα ΜΜΕ αλλά και η πραγματική ζωή, διαμορφώνουν (ή…εξαπλώνουν) μια σειρά τάσεων για την τρέχουσα ανδρική εμφάνιση.
Επιχειρώντας μια θεμελιώδη κατηγοριοποίηση θα λέγαμε ότι ο άνδρας της σεζόν καλείται να υποδυθεί τρείς ρόλους, εάν βεβαίως επιθυμεί να είναι ενημερωμένος στυλιστικά. Εκείνον του σπορτίφ (ανεξαρτήτως ηλικίας αλλά με σημαντικές διαβαθμίσεις σε ότι αφορά τα σύνολα που προτείνονται ανά ηλικία), του ”οικολόγου”, με ρούχα από απλά φυσικά υφάσματα και χρώματα που παραπέμπουν στη φύση, αλλά και του αστού κοσμοπολίτη.
Αναλυτικότερα, δεν υπήρξε ούτε μια επίδειξη μεγάλου οίκου ή φίρμας ανδρικής ένδυσης, που να μην ενσωμάτωσε στην πρόταση της κάποια στοιχεία αθλητικής ένδυσης ή έστω casual σύνολα. Η διαφορά ωστόσο των φετινών προτάσεων σε ότι αφορά το αθλητικό λούκ, είναι ότι ενσωματώνει στοιχεία πολυτέλειας. Εν ολίγοις, οι φόρμες, τα φούτερ και τα αθλητικά παπούτσια έχουν ιδιαίτερο σχεδιασμό, κατασκευάζονται από φίνα υλικά και συνθέτουν μια καθωσπρέπει εικόνα.
Φανταστείτε το στύλ των γκόλφερς ή των τενιστών, που εμφανίζονται στα courts, με άψογα βαμβακερά παντελόνια, κάρτιγκανς, πουλόβερ, καπέλα και υποδήματα που φοριούνται και στην πόλη. Χαρακτηριστική εκπρόσωπος αυτής της νέας οπτικής είναι η κλασική φίρμα Lacoste, η οποία παρουσιάσε φρέσκα και μελετημένα σύνολα ή η σπορ σειρά του οίκου Zegna.
Στην κατηγορία της σπορτίφ ένδυσης, εντάσσονται για μια ακόμη χρονιά τα σύνολα που παραπέμπουν σε ιστιοπλόους ( που αν κρίνουμε από τις προηγούμενες σεζόν, χαίρουν μεγάλης εκτίμησης από τους ’Ελληνες), αλλά και η πιο νεανική λογική του streetwear, αυτής που συνδυάζει αθλητικά στοιχεία με το πιο δημοφιλές ρούχο όλων των εποχών, το denim.
Σε ό,τι αφορά στις εκδοχές του τζην για τη φετινή άνοιξη, αυτές είναι αμέτρητες. Φαρδιά ή στενά παντελόνια, σε αποχρώσεις που κινούνται ανάμεσα στο σκούρο σχεδόν μαύρο πανί και φθάνουν μέχρι τα κατάλευκο. Προς θεού, δεν επιτρέπονται τα χρωμαστιστά τζηνς.
Οι πρωτοποριακές εταιρίες casual ένδυσης (Diesel, Replay, Energie), συνδύασαν τις προτάσεις τους με φούτερ, t-shirts (για μια ακόμη χρονιά ένα ιδιαίτερο t-shirt μπορεί να αποτελέσει ”δήλωση μόδας”) και πουκάμισα σε έντονα χρώματα, με περίργες στάμπες (πάλι είδαμε μακάβριες νεκροκεφαλές αλλά και λουλούδια) και κεντήματα. Επίσης πολύ δημοφιλείς είναι οι ρίγες, πέραν του κλασικού συνδυασμού μαύρο-άσπρο ή μπλε-άσπρο.
Ανάμεσα στο αθλητικό και το αστικό λούκ, παρεισφρύει η ”πράσινη” χαλαρή πρόταση, η οποία προσπαθεί να εκφράσει την έντονη οικολογική ανησυχία του σύγχρονου δυτικού κόσμου. Μέχρι και ο οίκος Valentino διοργανώνει ”πράσινη” καμπάνια με ένα ειδικό t-shirt.
Σε ό,τι αφορά τις ενδυματολογικές προτάσεις κυριαρχούν τα ποιοτικά φυσικά υφάσματα (λινό, βαμβακερό, μετάξι, λινάτσα και cool wool), τα χρώματα περιλαμβάνουν όλοι τη γκάμα του πράσινου και του καφέ, ενώ ο σχεδιασμός είναι χαλαρός, λιτός, χωρίς φιοριτούρες. Φανταστείτε τον Λέοναρντ Κοέν με τα λευκά του πουκάμισα και παντελόνια στην Υδρα ή τον Ολιβιέ Μαρτίνεζ στη διαφήμιση του αρώματος Dior Homme.
Πάντως είναι χαρακτηριστικό ότι οι φόρμες στενεύουν, χάνοντας τον υπερβολικό όγκο άλλων εποχών, ενώ η φετινή μόδα ”καταργεί” τη δημοφιλή εκδοχή του cargo στυλ. Ετσι, 42 τσέπες σε ένα παντελόνι, τέλος!
Η αστική εκδοχή που περιλαμβάνει φυσικά και το κουστούμι παρεμένει απολύτως ισχυρή αλλά ανανεωμένη. Η έμφαση δίνεται στην ποιότητα των υλικών, με φίνα υφάσματα να πρωτοστατούν ενώ τα χρώματα περιορίζονται αυστηρά σε μαύρο (πολύ δημοφιλές παρά τη θερινή διάθεση), γκρι σε όλες τις αποχρώσεις, κατάλευκο και καφέ (σε αρκετές επιδείξεις οι αποχρώσεις παρέπεμπαν στα seventies). Γαλάζια, κρέμ ή άλλα παλ χρώματα είναι τελείως passe!
Ο σχεδιασμός των κουστουμιών αν και δεν ξεφεύγει από τις κλασικές γραμμές, αποκτά μια πιο κομψή και στενή φόρμα. Τα ρούχα είναι κοντά στο σώμα, τα σακάκια μακραίνουν και γενικά η σιλουέτα επιμηκύνεται. Οι καλύτεροι εκπρόσωποι της τάσης είναι οι φίρμες Hugo Boss, Zegna, Joop. Νέο και ενδιαφέρον στοιχείο, είναι ότι το κουστούμι αποκτά τρίτο κομμάτι, το γιλέκο, πάντα στο ίδιο χρώμα και ύφασμα με το κουστούμι.
Στα πουκάμισα, εκτός από το κλασικό λευκό, το οποίο εμφανίστηκε παντού σε διάφορες εκδοχές, εμφανίστηκαν πολλά ριγέ πουκάμισα με λευκές μανσέτες και γιακά, τα οποία ωστόσο παρουσιάζονται πάντοτε φορεμένα με γραβάτα.
Παρά το γεγονός του ότι είναι μάλλον άβολο αξεσουάρ, ιδίως για το καλοκαίρι, δυστυχώς, οι φετινές τάσεις την επαναφέρουν απόλυτα και την σετάρουν πάντοτε με το κουστούμι. Όλες είναι μονόχρωμες (εδώ και χρόνια μας τέλειωσαν οι εμπριμέ), με ελάχιστες διακοσμήσεις στην ύφανσή τους.
Συμπληρώνοντας, να προσθέσουμε ότι φέτος είναι καιρός να πετάξετε τα κάπρι, αλλά να υιοθετήσετε τις βερμούδες (κυρίως εκείνες που έχουν στενή ίσια φόρμα και αυστηρό ράψιμο), να ξεχάσετε τα λευκά παπούτσια, εκτός κι αν είναι αθλητικού σχεδιασμού και να προτιμήσετε μια πολύ φίνα απόχρωση του γκρι στα δερμάτινα, να εξοστρακίσετε τα εμπριμέ μοτίβα από τα πουκάμισα και υιοθετήσετε μονόχρωμα ή ριγέ τοπς σε πράσινη, μπλε του κοβαλτίου, κίτρινη ή μωβ απόχρωση.