του Άρη Δαμουλάκη
Προκλητική σχεδίαση, κινητήρας ”διαμάντι”, ιαπωνική ποιότητα κατασκευής: Το τρίπτυχο που συνοψίζει αλλά δεν εξαντλεί μια από τις δελεαστικότερες και πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία, το Μazda RX8.
Η παρουσίαση του Mazda RX 8τάραξε τα λιμνάζοντα ύδατα της ”αυτοκίνησης” αποδεικνύοντας ότι οι ιθύνοντες της Mazda στην Ιαπωνία διαθέτουν ακόμα περίσσια έμπνευση και ολίγον... από ιταλικό ”ταμπεραμέντο”. Αποτελώντας τυπικά το διάδοχο του δύστροπου και ακριβού RX7, το νέο Μazda σχοινοβατεί με ιδιαίτερη επιτυχία μεταξύ του sport και του οικογενειακού θέτοντας νέα όρια στον - ομολογουμένως σκληρό– ανταγωνισμό.
To στοιχείο που αναμφίβολα το καθιστά ξεχωριστό είναι ότι αποτελεί το μοναδικό επιβατικό μοντέλο, παγκοσμίως, που χρησιμοποιεί κινητήρα τύπου Wankel. Οι μηχανικοί της Mazda τοποθετούν αναλόγου τύπου κινητήρες σε οχήματα από το 1967, αλλά στην προκειμένη περίπτωση φαίνεται ”να ξεπέρασαν εαυτών”.
Σηκώνοντας το καπό του αυτοκινήτου αντικρίζεις ένα κινητήρα για ”όσκαρ” (για να είμαστε ειλικρινείς οι περγαμηνές δεν του έλειψαν αφού βραβεύτηκε με τον τίτλο του ”Διεθνή κινητήρα 2004”): Περιστροφικός κινητήρας Renesis, 1.300 κυβικών εκατοστών περίπου, με μικρότερο βάρος και διαστάσεις από τον αντίστοιχο του RX7.
Επιτυγχάνει εντυπωσιακές επιδόσεις, ενώ διαθέτει πλέον και ”οικολογικές ανησυχίες”, αφού έχει καταργηθεί η υπετροφοδότηση.
Το Mazda RX8 επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χιλιόμετρα σε μόλις 7,2 δευτερόλεπτα, τα καταφέρνει εξίσου καλά στις ενδιάμεσες ρεπρίζ, ενώ η τελική ταχύτητα βρίσκεται περί τα 225 χιλιόμετρα.
”Μελανό” σημείο η τσιμπημένη κατανάλωση, που όμως αποκτά πλέον ιδιαίτερη σημασία λόγω των υψηλών τιμών των καυσίμων, αλλά και η αδυναμία του ιδιαίτερα πολύστροφου κινητήρα στους χαμηλούς ρυθμούς στρέψης.
Το νέο μοντέλο φορά ένα εξ ολοκλήρου νέο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (κοινώς μπλοκέ), ενώ η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω από τους εμπρόσθιους τροχούς, διαμορφώνει αρτιότερη κατανομή βάρους.
Οι μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν (αναφέρουμε ενδεικτικά το χειρόφρενο και τα καθίσματα που έχουν στην πλάτη το σχήμα του ρότορα, αλλά ο ”κατάλογος” είναι μακρύς) περνούν και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, που είναι μεν πολυτελές, χωρίς όμως να αποποιείται τον ”σπορτίφ” χαρακτήρα του. Ο κεντρικός πίνακας οργάνων και η κονσόλα του οδηγού δοκιμάστηκαν στα εργαστήρια της Mazda από ειδικό προσομοιωτή.
Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί αλλά ο χώρος των αποσκευών, χωρητικότητας 290 λίτρων, προσφέρεται κυρίως για αποδράσεις διάρκειας διημέρου.
Τονίζουμε ακόμα την ”επιμονή” της ιαπωνικής φίρμας (άποψη που ταπεινά προσυπογράφουμε) να διατηρεί τη μετάδοση της κίνησης του μοντέλου στους πίσω τροχούς, δεδομένο που σε συνδυασμό με τις επιδόσεις αποζημιώνει τον κάτοχο, εξασφαλίζοντας απίστευτες οδηγικές συγκινήσεις.
Παράλληλα με τις εκπτώσεις που ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρία το RX8 γίνεται ακόμα πιο προσιτό. Ειδικότερα: το RX Cosmo S/R 6MT κοστίζει πλέον 35.900 ευρώ, το RX Cosmo 6MT 34.900 ευρώ και το RX Challenge 5MT στα 27.990.
Το μοντέλο RX8 Challenge BOSE 5MT αποτιμάται πλέον περί τα 28.990, ενώ το RX Challenge Leather/BOSE 5MT στα 30.990 ευρώ.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του RX8 Ο Εξοπλισμός του Mazda RX-8