Το πρώτο SUV της ισπανικής φίρμας συνεχίζει την δυναμική του πορεία πρεσβεύοντας επάξια την εταιρία στις αγορές.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Όσο και αν ακούγεται περίεργο, αρκεί η παρουσία ενός μοντέλου για να αυξηθούν οι πωλήσεις μιας μάρκας. Το μοντέλο ΄΄κράχτης΄΄ φέρνει τους υποψήφιους αγοραστές στις εκθέσεις και τότε ξεκίνα η επαφή της μάρκας με τον αγοραστή.
Έτσι έγινε και στη περίπτωση του νέου Seat Ateca. Το πρώτο SUV της ισπανικής μάρκας, λειτούργησε το 2016 σαν ο καλύτερος πρεσβευτής της εταιρείας και όπως φαίνεται το ίδιο θα συμβεί μέχρι να λανσαριστεί η νέα γενιά του Ibiza.
Η Seat έκλεισε το 2016 σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία παρέδωσε συνολικά 410.200 οχήματα, 2,6% περισσότερα από το 2015 (400.000), πετυχαίνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα από το 2007. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, οι πωλήσεις της έχουν αυξηθεί κατά 27,8% δηλαδή 89.200 περισσότερα οχήματα από το 2013 (321.000). Το νέο Ateca ενίσχυσε σημαντικά τις πωλήσεις τη χρονιά που μόλις έφυγε. Συνολικά 24.200 νέα SUV πουλήθηκαν από τον Ιούλιο του 2016 που το νέο μοντέλο έφτασε στις αντιπροσωπείες. Χάρη στο επιτυχημένο λανσάρισμα του Ateca, οι πωλήσεις Seat το δεύτερο εξάμηνο του 2016 αυξήθηκαν κατά 5,3%.
Τα νούμερα πωλήσεων του νέου Ateca συμπληρώθηκαν και από την μεγάλη αύξηση πωλήσεων που σημείωσαν το Leon και το Alhambra το 2016. Όσον αφορά το Leon, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,0%, φτάνοντας τα 165.000 οχήματα, αποτέλεσμα που αποτελεί το καλύτερο από το 1999 όταν λανσαρίστηκε το best-seller μοντέλο της μάρκας. Επιπλέον, το Ibiza έχοντας φτάσει κοντά στο τέλος της τέταρτης γενιάς του, έκλεισε το 2016 με 152.000 πωλήσεις, ελαφρώς μειωμένο από το 2015 (- 0,9%).
Ο πρόεδρος της Seat, Luca de Meo εξέφρασε την ικανοποίηση του για τα αποτελέσματα. «Η επιθετική προϊοντική πολιτική της μάρκας μόλις ξεκίνησε και για άλλη μία χρονιά η απόδοση μας σημείωσε θετικά αποτελέσματα. Το λανσάρισμα του Ateca μας δίνει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε το μέλλον με αισιοδοξία: αποτελεί τον τρίτο πυλώνα της μάρκας και συνέβαλε αισθητά στις πωλήσεις μας». Μιλώντας για το 2017, ο Luca de Meo δήλωσε ότι «με το ανανεωμένο Leon, την πέμπτη γενιά Ibiza και το νέο Arona θέσαμε ως στόχο την αύξηση του όγκου των πωλήσεων μας. Το 2017 πρόκειται για μία ιδιαίτερη χρονιά για τη Seat».
Οι πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη έφτασαν τα 319.900 οχήματα, 2,2% περισσότερες από το 2015 (312.800), χάρη στην αύξηση που σημειώθηκε στις αγορές της Αυστρίας (+12,9%), Σουηδίας (+31,3%) και Πορτογαλίας (+17,0%). Η Seat έκλεισε επίσης της χρονιά με θετικό ισοζύγιο σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Στην Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της μάρκας, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,5% φτάνοντας τα 90.000 οχήματα ενώ η Ισπανία ήρθε στη δεύτερη θέση με 77.200 πωλήσεις (+0,1%). Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία, η τρίτη και η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά της Seat, βελτιώθηκαν κατά 0,5% συνολικά με 47.400 και 22.500 πωλήσεις αντίστοιχα ενώ στην Ιταλία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,9% με 16.500 πωλήσεις.
Η ανάπτυξη στη Πολωνία (+22,0%), τη μεγαλύτερη αγορά της Seat στη περιοχή καθώς και στην Ουγγαρία (+11,1%), οδήγησε τις πωλήσεις στην Ανατολική Ευρώπη σε συνολική αύξηση 8,2% και 28.200 οχήματα (2015: 26.100). Επιπλέον, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,2% στη Τσέχικη Δημοκρατία, όπου η εταιρεία σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα όλων των εποχών.
Το 2016 έσπασε και πάλι ρεκόρ πωλήσεων στην Τουρκία και το Ισραήλ. Η Τουρκία, η έκτη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, σημείωσε αύξηση κατά 41,7% με 19.700 πωλήσεις, 5.800 περισσότερα οχήματα από το 2015. Στο Ισραήλ, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6,2% καταγράφοντας 8.000 πωλήσεις. Επιπλέον, στο Μεξικό, τη τέταρτη μεγαλύτερη αγορά της μάρκας, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 24.500 οχήματα, 1,5% περισσότερο από το προηγούμενο έτος.
Στην χώρα μας η Seat κινήθηκε και εδώ ανοδικά το 2016, με 1780 μονάδες και μερίδιο αγοράς 2,3% καταγράφοντας αύξηση 9,7% σε σχέση με το 2015 (1623 μονάδες – 2,1% μερίδιο).
Το 2017 η επιθετική προϊοντική πολιτική της Seat που ξεκίνησε με το Ateca θα συνεχιστεί. Το ανανεωμένο Leon το επόμενο διάστημα μήνα θα είναι διαθέσιμο στις εκθέσεις, ακολουθούμενο από το νέο Ibiza το καλοκαίρι και στη συνέχεια το νέο Arona. Το λανσάρισμα του Ateca έχει θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2016 η εταιρεία παρουσίασε λειτουργικά κέρδη ύψους 137 εκατομμύρια ευρώ, ποσό 11 φορές υψηλότερο από τα αντίστοιχα κέρδη την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.