Το νέο γέννημα της αυθεντικής premium γερμανικής μάρκας παρουσιάστηκε στη Γενεύη και τράβηξε τα έκπληκτα βλέμματα κοινού και δημοσιογράφων.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Και τι δεν έγινε στο περίπτερο της Audi, στην 86η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης! Όλοι πέσαμε πάνω στο ολοκαίνουργιο Audi Q2 για να το δούμε και να ψάξουμε κάθε λεπτομέρεια. Καλά εμείς οι δημοσιογράφοι είχαμε μεγάλο ενδιαφέρον για το νέο δημιούργημα της αυθεντικής premium γερμανικής μάρκας, αλλά οι Ιάπωνες και οι Κινέζοι, τι ήθελαν;
Ομάδες φοιτητών, φωτογράφιζαν κάθε λεπτομέρεια, σχεδίαζαν τα πιο σημαντικά τμήματα, μετρούσαν τις αποστάσεις διαφόρων σημείων και μελετούσαν το αυτοκίνητο. Ετοιμάζουν την διατριβή τους και παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς για την καλύτερη ανάλυση των νέων στοιχείων κάθε μοντέλου. Αυτή είναι μια ακόμη παράμετρος σε κάθε διεθνή έκθεση, που θα μπορούσε να έχει και την υπογραφή των Ελλήνων φοιτητών.
Το Audi Q2, έχει στη φαρέτρα του πολλά ‘’όπλα’’. Κατ’ αρχήν είναι το πρώτο μικρομεσαίο SUV της γερμανικής μάρκας. Επωφελείται από τα τελευταία τεχνολογικά συστήματα και επιπλέον εξοπλίζεται με κινητήρα βενζίνης 1.0 TFSI.
Στον μπροστινό πρόβολο ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα, η μονοκόμματη μάσκα καθώς και οι μεγάλες εισαγωγές. Στο πίσω μέρος δεσπόζει το μεγάλο σπόϊλερ στην οροφή, ο διαχύτης και η ποδιά κάτω από τον προφυλακτήρα. Στο μεγάλο πορτμπαγκάζ δίνεται προαιρετικά και η δυνατότητα πρόσβασης μέσω ηλεκτροκίνητης πίσω πόρτας, ενώ υπάρχει και θυρίδα μεταφοράς σκι στο πίσω κάθισμα.
Στον τομέα της δικτύωσης και του infotainment, ενσωματώνει τεχνολογίες μεγαλύτερων κατηγοριών: προαιρετική οθόνη αφής για τον οδηγό, δυνατότητες δικτύωσης μέσω Wi-Fi hotspot των smartphones ή tablets για τους υπόλοιπους επιβάτες κ.α. Προαιρετικά επίσης διατίθεται και ο αμιγώς ψηφιακός πίνακας οργάνων (virtual cockpit) της Audi, ενώ το HUD (head-up display) προβάλλει σημαντικές πληροφορίες (ταχύτητα, πλοήγηση, κ.α.), ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Στις οθόνες του ταμπλό μπορούν επίσης, εφόσον το επιλέξει ο οδηγός, να εμφανίζονται πληροφορίες διαφόρων online υπηρεσιών της Audi, ενώ διατίθεται και δωρεάν εφαρμογή για online media streaming και εμφάνιση των δεδομένων του smartphone στην οθόνη του αυτοκινήτου.
Στα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας περιλαμβάνεται και το στάνταρ σύστημα υποβοήθησης πέδησης σε φρενάρισμα πανικού, που ακινητοποιεί αυτόματα το Q2 σε περίπτωση κινδύνου.
Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα διατήρησης της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, ελέγχου των τυφλών σημείων, αναγνώρισης των οδικών σημάνσεων, καθώς και υποβοήθησης διατήρησης της πορείας στην επιλεγμένη από τον οδηγό λωρίδα κυκλοφορίας. Εξοπλίζεται επίσης και με σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (παράλληλα ή σε σειρά).
Μαζί με τον τρικύλινδρο 1.0 TFSI, θα διατίθενται και δύο τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες 1.4 και 2.0. Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων θα περιλαμβάνει σύνολα 1.6 και 2.0. Το εύρος των ιπποδυνάμεων κυμαίνεται από τους 116 έως τους 190 ίππους. Εναλλακτικά, εκτός από το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέρεται για όλους τους κινητήρες και το επτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic.
Στον βασικό εξοπλισμό των 2.0 TDI και TFSI περιλαμβάνεται και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro. Οι εκδόσεις με μπροστινή κίνηση διατίθενται με σύστημα ανάρτησης με ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ οι εκδόσεις quattro θα διαθέτουν σύστημα ανεξάρτητης ανάρτησης τεσσάρων συνδέσμων. Στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων θα διατίθεται σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση προοδευτικού βαθμού απόσβεσης. Τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ θα περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό, όπως επίσης και το σύστημα Audi drive select με το οποίο δίνεται η δυνατότητα στον κάθε οδηγό να επιλέξει τα χαρακτηριστικά της οδικής συμπεριφοράς του Q2 που ταιριάζουν περισσότερο στο προσωπικό του οδηγικό στυλ.
Το μικρομεσαίο SUV της Audi, θα έρθει στην Ελλάδα το φθινόπωρο.