Ford Ranger: Με προηγμένες τεχνολογίες

Το νέο μοντέλο της Ford συνδυάζει αντοχή, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής και προηγμένη τεχνολογία. Μάθετε τα πάντα για το Ford Ranger.
Ford Ranger: Με προηγμένες τεχνολογίες
του Σπύρου Ρέκκα

Η Ford αποκάλυψε το νέο Ford Ranger που εγκαινιάζει νέα πρότυπα στην κατηγορία pickup. Πρόκειται για ένα συνδυασμό αντοχής, ικανότητας, ποιότητας κατασκευής και προηγμένης τεχνολογίας. Αναμένεται να προσφέρεται σε περισσότερες από 180 αγορές σε όλο τον κόσμο και θα διατίθεται στην Ευρώπη από τις αρχές του 2016. Το νέο μοντέλο που αποκαλύφθηκε χθες στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Μπανγκόγκ, θα ενισχύσει τις πωλήσεις του Ranger στην Ευρώπη, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 40% το 2014 σε σχέση με το 2013, με άνοδο μεριδίου αγοράς 4,5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 21%.

Οι αλλαγές ξεκινούν με την αισθητική αναβάθμιση εξωτερικού. Το ανανεωμένο εξωτερικό έχει συνδυαστεί με τη νέα καμπίνα που προσφέρει ένα πιο άνετο, σύγχρονο περιβάλλον τύπου επιβατικού αυτοκινήτου για τον οδηγό και τους επιβάτες. Ισχυρές οριζόντιες γραμμές εκτείνονται σε όλο τον πλάτος της καμπίνας, προσφέροντας μία αίσθηση ευρυχωρίας και πλαισιώνοντας την κεντρική οθόνη αφής οκτώ ιντσών. Πίσω από το τιμόνι, μία νέα σχεδίαση του ταμπλό με δίχρωμες ψηφιακές ενδείξεις προβάλλει πληροφορίες για το όχημα, και λεπτομέρειες από τα συστήματα ψυχαγωγίας, πλοήγησης και ελέγχου κλιματισμού με μια ματιά.

Το Ford Ranger παραμένει ένα από τα πιο ικανά οχήματα της κατηγορίας του. Με κορυφαίο βάθος βύθισης μέχρι 800 χιλ. και απόσταση από το έδαφος 230χιλ., είναι σχεδιασμένο και μελετημένο για να ανταπεξέρχεται με ευκολία στις πιο ακραίες εδαφικές συνθήκες. Χάρη στις γωνίες προσέγγισης 28 μοιρών και αναχώρησης 25 μοιρών, οι οδηγοί του νέου Ranger μπορούν να νιώθουν σιγουριά όταν περνούν από απότομα εμπόδια.

Ένα ανθεκτικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο τετρακίνησης επιτρέπει την εν κινήσει αλλαγή από 4x2 σε 4x4 high από ένα διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Για ροπή στις χαμηλές στροφές ή πρόσθετο φρένο στην κατηφόρα, οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιήσουν το κοντό διαφορικό, ενώ ένα ηλεκτρονικό, μπλοκέ πίσω διαφορικό αναβαθμίζει τη πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες. Τα εκτός δρόμου πλεονεκτήματα συνδυάζονται με ικανότητα ρυμούλκησης μέχρι 3.500 κιλά και εξαιρετική ικανότητα ωφέλιμου φορτίου.Η οδηγική εμπειρία αναβαθμίζεται με ένα σύστημα Electric Power Assisted Steering (EPAS), που παρέχει ακρίβεια διεύθυνσης. Με το EPAS, το τιμόνι είναι ελαφρύ κατάλληλο για ελιγμούς σε χαμηλές ταχύτητες, όπως το παρκάρισμα, αλλά ακριβές σε υψηλότερες ταχύτητες – με το βαθμό υποβοήθησης να μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα, τη γωνία διεύθυνσης, τις πλευρικές επιταχύνσεις και την επιτάχυνση ή επιβράδυνση.

Καταργώντας την αντλία που χρησιμοποιείται σε ένα παραδοσιακό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης, το EPAS συμβάλλει σε ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον και βελτιώνει την απόδοση καυσίμου κατά περίπου 3%. Οι μηχανικοί εφοδίασαν επίσης το Ranger με προηγμένα ηχοαπορροφητικά υλικά και βελτιωμένη μόνωση με αποτέλεσμα να προσφέρει μία από τις πιο αθόρυβες και άνετες καμπίνες στην κατηγορία του.

Επίσης, μία σειρά τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού αυξάνει το επίπεδο άνεσης στο ταξίδι.

Lane Keeping Alert και Lane Keeping Aid συνεργάζονται για να αποτρέψουν την τυχαία απόκλιση του οχήματος από την λωρίδα κυκλοφορίας όταν κινείται με υψηλές ταχύτητες. Εάν η εμπρός κάμερα ανιχνεύσει απόκλιση του οχήματος από τη λωρίδα του, το Lane Keeping Alert προειδοποιεί τον οδηγό με μία δόνηση στο τιμόνι. Εάν ο οδηγός δεν λάβει κάποιο διορθωτικό μέτρο, το Lane Keeping Aid εφαρμόζει ροπή διεύθυνσης για να επαναφέρει το όχημα στη λωρίδα του.

Το Adaptive Cruise Control χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ για να διατηρήσει μία προεπιλεγμένη ταχύτητα καθώς και μία προκαθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει όχημα μπροστά, επιβραδύνει αυτόματα για να διατηρήσει μία ασφαλή απόσταση. Όταν ο δρόμος αδειάσει, επιταχύνει για επαναφορά στην προεπιλεγμένη ταχύτητα. Ένας ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας βοηθά τους οδηγούς να μην ξεπερνούν την προεπιλεγμένη ταχύτητα

• Το Forward Alert συνεργάζεται με το Adaptive Cruise Control για την έκδοση μιας οπτικής και ηχητικής προειδοποίησης όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα πέσει κάτω από ένα περιθώριο ασφάλειας. Το σύστημα προ-φορτίζει επίσης τα φρένα προκειμένου να εξασφαλίσει βέλτιστη απόδοση πέδησης

• Το Front & Rear Park Assist χρησιμοποιεί αισθητήρες για την ανίχνευση εμποδίων και έκδοση ηχητικών προειδοποιήσεων όταν το όχημα πλησιάζει σε εμπόδια με χαμηλές ταχύτητες, όπως στο παρκάρισμα. Μία κάμερα οπισθοπορείας δίνει μία σαφή εικόνα της περιοχής πίσω από το όχημα, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση στο παρκάρισμα και κατά τη ρυμούλκηση τρέιλερ.

• Το Tyre Pressure Monitoring System συμβάλλει στην ασφάλεια του οδηγού και στην εξοικονόμηση καυσίμου με προειδοποιήσεις για υπερβολικά χαμηλή πίεση.
• Το Electronic Stability Program με σύστημα μείωσης πιθανότητας ανατροπής και έλεγχο ταλαντώσεων τρέιλερ βοηθά να παραμείνει το όχημα υπό έλεγχο ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες.
• Το Driver Alert χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα και αισθητήρες για να διαπιστώσει εάν ο οδηγός είναι νυσταγμένος. Εάν παρατηρηθούν ενδείξεις όπως απόκλιση από την πορεία και ξαφνικές διορθωτικές εντολές στο τιμόνι, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό με όλο και πιο δυνατά σήματα

Για μέγιστη ισχύ και ροπή σε ρυμούλκηση βαρέως τύπου, η Ford προσφέρει την τελευταία γενιά του παγκοσμίως επιτυχημένου πεντακύλινδρου 3.2 TDCi diesel της. Ο κινητήρας διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων που συμβάλλει στην αύξηση της απόδοσης, ενώ εξακολουθεί να αποδίδει 200 ιππους και ροπή 47,6 χλγμ.

Το νέο Ranger προσφέρει επίσης εκδόσεις 130 και 160 ίππων του τελευταίου τετρακύλινδρου 2.2 TDCi diesel της Ford.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v