Η Opel συμπληρώνει τη γκάμα του γερμανικού supermini με το λανσάρισμα του νέου Corsa OPC, ενός πανίσχυρου «εργαλείου» για τις μετακινήσεις μας.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Το νέο Opel Corsa OPC, συμπληρώνει τη γκάμα της νέας γενιάς του γερμανικού supermini. Είναι ένα αυτοκίνητο που κινείται με άνεση παντού, από την Πράσινη Κόλαση του Nurburgring μέχρι τη ζούγκλα της πόλης τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής. Αυτό το πανίσχυρο εργαλείο μήκους σχεδόν 4 μ. εντυπωσιάζει με το υψηλόρροπο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.600 κ.εκ., 207 ίππων, την ευέλικτη συμπεριφορά και ασφαλώς με την σπορτίφ εμφάνιση. Θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο προσεχές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (5-15 Μαρτίου).
Πιστό στην παράδοση OPC, το κορυφαίο μοντέλο Corsa αναγνωρίζεται άμεσα σαν μέλος του Opel Performance Center. Εκτός από τη νέα αποκλειστική OPC βαφή σε ιριδίζουσα μπλε απόχρωση, το Corsa έχει νέα σχεδίαση μπροστά με νέους μεγάλους αεραγωγούς. Ειδικότερα, τα ανοίγματα με αλουμινένια πλαίσια κάτω από τους προβολείς δημιουργούν μία οπτική συγγένεια με το μεγαλύτερο σπορ μοντέλο, Astra OPC. Μία μικρή εισαγωγή αέρα βρίσκεται μπροστά από το καπό χαρίζοντας στο Corsa OPC μία πρόσθετη σπορ νότα. Τα δυναμικά σχεδιασμένα πλευρά με τις ανάγλυφες ποδιές δημιουργούν άμεση σύνδεση με το πίσω τμήμα. Η αεροτομή του πορτμπαγκάζ διατίθεται σε δύο εκδόσεις – μία διακριτική που προσφέρεται στάνταρ και μία πιο εντυπωσιακή που δημιουργεί μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα.
Η διπλή εξαγωγή Remus που ενσωματώνει ο διαχύτης προσδίδει σπορ χαρακτήρα τόσο οπτικά όσο και ακουστικά που γίνεται εμφανής με το πάτημα του γκαζιού. Το εσωτερικό αποπνέει επίσης μία έντονα σπορ αίσθηση. Καθίσματα Recaro που παρέχουν στους επιβάτες βέλτιστη πλευρική στήριξη σε απαιτητικές συνεχείς στροφές είναι κυρίαρχο στοιχείο. Το δερμάτινο τιμόνι - κομμένο στο κάτω τμήμα, ο επιλογέας ταχυτήτων OPC, τα σπορ πεντάλ και τα χαρακτηριστικά όργανα σχεδίασης OPC ολοκληρώνουν το πακέτο. Επιπλέον, οι οδηγοί δεν θα χρειαστεί να χάσουν την σύνδεσή τους με τον έξω κόσμο. Το IntelliLink infotainment της Opel θα διατίθεται προαιρετικά, φέρνοντας τον κόσμο των smartphones, Apple iOS και Android, στο Corsa OPC.
Κάτω από το καπό, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 207 ίππων της νέας γενιάς Corsa OPC είναι έτοιμος για δράση. Η OPC μονάδα των 1.600 κ.εκ. αποδίδει τώρα μέγιστη ροπή 24,8 χλγμ. μεταξύ 1.900 και 5.800 σ.α.λ. – ενώ επιπλέον 3,6 χλγμ. διατίθενται όταν είναι απαραίτητο μέσω της λειτουργία στιγμιαίας υπερπλήρωσης (overboost). Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ταχεία ανάπτυξη της ροπής και στην αύξηση του εύρους μέγιστης ροπής συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά (η μέγιστη ροπή ήταν εφικτή από τις 2.250 σ.α.λ. σην αποκλειστική Nurburgring Edition), έτσι το αυτοκίνητο έχει πολύ ταχύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές. Η ισχύς OPC μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω εξατάχυτου κιβωτίου με κοντές και ακριβείς διαδρομές του επιλογέα. Έτσι, το νέο Corsa OPC επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 6,9’’. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Παρά τις σπορ επιδόσεις η κατανάλωση είναι μόλις 7,5 λίτρα/100 χλμ. για το μικτό κύκλο (174 γραμ. CO2./χλμ).
Για βέλτιστη μεταφορά ισχύος στο δρόμο, οι μηχανικοί της Opel συνεργάστηκαν με τους ειδικούς της Koni στην εξέλιξη ενός πλαισίου με καινοτόμο απόσβεση. Η νέα τεχνολογία Frequency Selective Damping (FSD) επιτρέπει την προσαρμογή των δυνάμεων απόσβεσης στη συχνότητα του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας να εξισορροπήσει ένα ασυμβίβαστο σπορ πνεύμα με επάρκεια άνεσης. Τα υπόλοιπα εξαρτήματα του πλαισίου σεταρίστηκαν ανάλογα. Το Corsa OPC είναι κατά 10 χιλ. χαμηλότερο από το στάνταρ μοντέλο Corsa. Χάρη στην τελευταία γενιά ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου υπάρχει δυνατότητα επιλογής διαφορετικών προγραμμάτων στο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (EPS) και το σύστημα πρόσφυσης (TC). Στο ‘Competition Mode’ για παράδειγμα ο έλεγχος πρόσφυσης είναι ανενεργός, ενώ το ESP δίνει στο προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερες δυνατότητες ολίσθησης στο Corsa OPC. Οι έμπειροι οδηγοί μπορούν ακόμα και να απενεργοποιήσουν το ESP εντελώς όταν πιέζουν το όχημα στα όριά του στην αγωνιστική πίστα.
Το τιμόνι έχει βελτιστοποιηθεί. Αντιδρά με μεγαλύτερη αμεσότητα και ακρίβεια και προσφέρει στους οδηγούς OPC πολύ καλύτερη πληροφόρηση. Ελαστικά υψηλών επιδόσεων Michelin 215/45 R17 που προσφέρονται στάνταρ διασφαλίζουν άριστη πρόσφυση. Ένα σύστημα πέδησης βελτιστοποιημένο για OPC με δισκόφρενα 308 χιλ. εντυπωσιάζει στον εμπρός άξονα.
Οι οδηγοί που αναζητούν υψηλότερες δόσεις αδρεναλίνης μπορούν να επιλέξουν το Corsa OPC Performance Package. Αυτό περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler, 18άρες ζάντες με ελαστικά ισχυρής πρόσφυσης Michelin και ακόμα πιο σπορ σετάρισμα πλαισίου. Επιπλέον, το Performance Package περιλαμβάνει σύστημα φρένων υψηλών επιδόσεων Brembo με δισκόφρενα 330χιλ. στον εμπρός άξονα, για βέλτιστη επιβράδυνση.