Η τετρακίνηση του νέου Jeep Renegade

Με πρωτοποριακά συστήματα τετρακίνησης λανσάρονται τα νέα μοντέλα Renegade από την Jeep, εξασφαλίζοντας κορυφαίες off-road εμπειρίες.
Η τετρακίνηση του νέου Jeep Renegade
του Σπύρου Ρέκκα

Η Jeep και στο μικρότερο μοντέλο της Renegade, έδωσε έμφαση στο σύστημα τετρακίνησης. Ανάλογα με την έκδοση προσφέρεται με δύο από τα πιο εξελιγμένα και έξυπνα συστήματα τετρακίνησης στην κατηγορία, τα οποία εξασφαλίζουν κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες καθώς περνάνε το 100% της διαθέσιμης ροπής του κινητήρα στο έδαφος μέσω οποιουδήποτε τροχού έχει πρόσφυση.

Το σύστημα Jeep Active Drive1 είναι ένα αυτόματο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με δυνατότητα μεταφοράς του συνόλου της ροπής σε έναν και μόνο τροχό για μέγιστη εκτός δρόμου ικανότητα. Εναλλάσσει αυτόματα την κίνηση από 4x2 σε 4x4, μόνο εφόσον αυτό είναι απαραίτητο. Η εμπλοκή - απεμπλοκή του πίσω διαφορικού και η μετάδοση της κίνησης από τον εμπρός στον πίσω άξονα πραγματοποιείται αυτόματα με γνώμονα την καλύτερη διαχείριση της ροπής αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης, συνεισφέροντας στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Το Jeep Active Drive Low 2,3 αποκλειστικό για την κατηγορία, είναι ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού της τελικής σχέσης μετάδοσης σε αναλογία 20:1. Διαθέτει επιπλέον του Active Drive, επιλογή κοντής σχέσης με τελική σχέση μετάδοσης λόγου 20:1, σύστημα υποβοήθησης κατάβασης που βοηθά ώστε η κατάβαση να γίνεται με ελεγχόμενη ταχύτητα και ασφάλεια χωρίς να απαιτείται από τον οδηγό να απασχολείται με τα φρένα. Λειτουργεί όταν ο οδηγός έχει επιλέξει τη σχέση 4WD Low (κοντή σχέση μετάδοσης), επενεργώντας αυτόματα στα φρένα και εξασφαλίζοντας ασφαλή και σταθερή ταχύτητα κατάβασης μικρότερη από 8 χλμ./ώρα.

Και τα δύο νέα συστήματα τετρακίνησης που εξοπλίζουν το νέο Jeep Renegade, περιλαμβάνουν το σύστημα διαχείρισης Jeep Selec Terrain, το οποίο παρέχει έως πέντε προεπιλεγμένες αυτόματες ρυθμίσεις προσαρμογής πρόσφυσης, που δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει την ιδανική ρύθμιση για κίνηση εντός ή/και εκτός δρόμου, ώστε να πετύχει τις καλύτερες, για το είδος του δρόμου που κινείται, επιδόσεις. Οι πέντε αυτές επιλογές είναι : Auto, Snow, Sand, Mud, και αποκλειστικά για τις εκδόσεις με το σύστημα τετρακίνησης Active Drive Low στην έκδοση Trailhawk, η επιλογή Rock3 .
Περισσότερα στοιχεία για τη λειτουργία του Selec Terrain.

AUTO (Αυτόματο): ο τρόπος οδήγησης με κίνηση και στους τέσσερις κινητήριους τροχούς, με συνεχή και πλήρως αυτόματη λειτουργία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την οδήγηση σε δρόμο και εκτός δρόμου. Αυτός το τρόπος μειώνει επίσης την κατανάλωση του καυσίμου, εφόσον επιτρέπει την αποσύνδεση, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, του άξονα μετάδοσης.
SNOW (Χιόνι): αυτός ο τρόπος οδήγησης επιτρέπει μεγαλύτερη ευστάθεια σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Χρησιμοποιείται για την οδήγηση σε δρόμο και εκτός δρόμου επάνω σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, όπως για παράδειγμα οδοστρώματα που καλύπτονται από χιόνι.
SAND (Άμμος): τρόπος οδήγησης για διαδρομές εκτός δρόμου, για χρήση επάνω σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, οπως αμμώδεις επιφάνειες. Η μετάδοση ενεργοποιείται για να παρέχει μέγιστη κινητήρια ισχύ.
MUD (Λάσπη): τρόπος οδήγησης εκτός δρόμου για χρήση σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, όπως δρόμοι που καλύπτονται με λάσπη ή βρεγμένο γκαζόν.
ROCK (όπου υπάρχει, μόνο για εκδόσεις Trailhawk): αυτή η λειτουργία είναι διαθέσιμη μόνο με τη λειτουργία 4WD LOW ενεργή. Η διάταξη διαμορφώνει το αυτοκίνητο έτσι ώστε να μεγιστοποιήσει την κινητήρια ισχύ και να επιτρέψει τις πιο υψηλές δυνατότητες στροφής του τιμονιού σε εκτός δρόμου επιφάνειες με υψηλή πρόσφυση. Αυτή η λειτουργία εξασφαλίζει τις μέγιστες "off-road" επιδόσεις. Αυτή η λειτουργία χρησιμοποιείται για την υπερπήδηση εμποδίων με χαμηλή ταχύτητα κίνησης, όπως για παράδειγμα μεγάλες πέτρες, βαθιά χαντάκια, κτλ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v