Την επόμενη γενιά του supercar NSX αποκάλυψε η Acura, βάζοντας τα θεμέλια για μετωπική κόντρα με τη Ferarri.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Acura, η πολυτελής μάρκα της Honda, έχει βάλει στόχο την Ferrari. Αποκάλυψε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου Β. Αμερικής στο Ντιτρόιτ, την επόμενη γενιά του υπεραυτοκινήτου NSX, και προσδοκά να προσελκύσει ακόμη και τους φανατικούς οπαδούς της διάσημης ιταλικής φίρμας. Η επόμενη γενιά του NSX αποτυπώνει το στυλ, τη σχεδίαση και τις προδιαγραφές του σπορ υβριδικού υπεραυτοκινήτου της Acura με κινητήρα στο κέντρο, ενώ η εταιρεία ανακοίνωσε βασικές λεπτομέρειες για τη σχεδίαση και τις επιδόσεις του νέου οχήματος.
Οι παραγγελίες για το νέο NSX θα ξεκινήσουν από το καλοκαίρι και οι παραδόσεις θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά. Υιοθετώντας μία “νέα σπορ εμπειρία“ στην κατηγορία του, το NSX ανατρέπει τις συμβατικές απόψεις για τα supercars – όπως συνέβη και με την πρώτη γενιά πριν από 25 χρόνια. Για το σκοπό αυτό έχει επιστρατευτεί μία εντελώς νέα κινητήρια μονάδα - ένας DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 750 σε συνδυασμό με 9-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) και Sport Hybrid System με τρεις ηλεκτροκινητήρες – ενσωματωμένη σε ένα εξαιρετικά άκαμπτο ελαφρύ αμάξωμα πολλαπλών υλικών καθώς και υλικά και διαδικασίες παραγωγής που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Βασισμένη στη φιλοσοφία ενός “ανθρωποκεντρικού supercar” ενός αυτοκινήτου που δίνει προτεραιότητα στον οδηγό σε όλες τις σχεδιαστικές παραμέτρους, η επόμενη γενιά NSX αξιοποιεί την προηγμένη υβριδική κινητήρια μονάδα, το αμάξωμα και το πλαίσιο προσφέροντας άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.
Η εξέλιξη της επόμενης γενιάς NSX, ξεκίνησε σχεδιαστικά από λευκή κόλλα χαρτιού. Ήταν μία εντατική προσπάθεια εξέλιξης σχεδόν τριών χρόνων από μία παγκόσμια ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών συντονισμένη από τους μηχανικούς του κέντρου εξέλιξης της εταιρίας στο Raymond, Ohio. Το αμάξωμα του NSX υιοθετεί κλασικές χαμηλές και φαρδιές αναλογίες σε συνδυασμό με σύγχρονες, ελκυστικές επιφάνειες, μία δυναμική εμπρός σχεδίαση και πίσω φώτα που παραπέμπουν στο πρώτο NSX. Οι χαρακτηριστικές πλευρικές εισαγωγές αέρα και οι “αιωρούμενες“ κολόνες C συγκεντρώνουν τον αέρα που απαιτεί ο κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας, ενώ οδηγούν τη ροή πάνω από το πίσω τμήμα για αύξηση της αεροδυναμικής πίεσης. Για να χωρέσει σε διαμήκη διάταξη ο νέος V6 twin-turbo και το 9-τάχυτο κιβώτιο DCT, το όχημα παραγωγής αυξήθηκε σε μήκος (+76,2 χιλ.) και πλάτος (+25,4 χιλ.) ενώ η καμπίνα είναι ελαφρώς τραβηγμένη προς τα εμπρός, συγκριτικά με τις αναλογίες του NSX Concept που παρουσιάστηκε το 2012.
Κάθε λεπτομέρεια της εξωτερικής σχεδίασης έχει μελετηθεί με κριτήριο την απόλυτη διαχείριση της ροής του αέρα με σκοπό αφενός την αεροδυναμική πίεση για μεγαλύτερη ευστάθεια, αφετέρου την ψύξη των συστημάτων του οχήματος. Το NSX έχει περάσει από εκτενείς δοκιμές στην προηγμένη αεροδυναμική σήραγγα της εταιρίας στο Raymond, Ohio. Οι δοκιμές αυτές οδήγησαν σε αρκετές σημαντικές αλλαγές από την πρωτότυπη στην τελική σχεδίαση του αμαξώματος, μεταξύ των οποίων τροποποιημένοι αεραγωγοί καπό, νέοι αεραγωγοί στα εμπρός φτερά, τροποποιημένες πλαϊνές εισαγωγές και βελτιστοποιημένη πίσω αεροτομή.
Το εσωτερικό του NSX προσφέρει εξαιρετική ορατότητα, απλά και φιλικά προς το χρήστη χειριστήρια, αλλά και κορυφαία εργονομία ειδικότερα τα καθίσματα προσφέρουν κορυφαία στήριξη, εξαιρετική άνεση και εύκολη πρόσβαση (είσοδο/έξοδο). O πίνακας οργάνων του NSX διαθέτει μία οθόνη TFT που εναρμονίζεται με το επιλεγμένο πρόγραμμα του Integrated Dynamics System προβάλλοντας συναφή γραφικά και πληροφορίες. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί το διακόπτη Power που ενεργοποιεί το σπορ, υβριδικό σύστημα κίνησης, στο κέντρο του νέου χειριστηρίου του Integrated Dynamics System. Ενσωματωμένο κάτω από το χειροποίητο δερμάτινο ταμπλό βρίσκεται το “γυμνό“ μεσαίο πλαίσιο (midframe) ένα λειτουργικό δομικό στοιχείο του πλαισίου που παραπέμπει στην αισθητική μιας “γυμνής“ σπορ μοτοσικλέτας. Οι πολύ λεπτές αλλά και εξαιρετικά ισχυρές κολόνες A και το χαμηλωμένο ταμπλό διευρύνουν το οπτικό πεδίο του οδηγού.
Οι μηχανικοί της Acura αξιοποίησαν την τεχνογνωσία της εταιρίας στους κινητήρες υψηλών επιδόσεων και τις τεχνολογίες της υβριδικής ηλεκτρικής κίνησης, καθώς και μία εμπειρία δύο δεκαετιών σε κορυφαίες τεχνολογίες δυναμικής κατανομής ροπής (torque-vectoring), όπως το Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), και δημιούργησαν το πιο προηγμένο τεχνολογικά, ευφυές σύστημα κίνησης (powertrain) στον κόσμο των υπεραυτοκινήτων. Στην καρδιά των επιδόσεων του NSX βρίσκεται ένας νέος, κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών, ο οποίος συνδυάζεται με ένα 9-τάχυτο κιβώτιο DCT της Acura. Ο V6 χρησιμοποιεί συμπαγές σύστημα βαλβίδων εμπνευσμένο από τους αγώνες και σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ, κάτι που συμβάλλει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Το νέο, 9τάχυτο κιβώτιο DCT υπόσχεται γρήγορες αλλαγές σχέσεων και κατεβάσματα εναρμονισμένα με τις στροφές του κινητήρα. Το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ άμεσης μετάδοσης που τοποθετείται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου, υποστηρίζει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τις αλλαγές σχέσεων. Οι εμπρός τροχοί του NSX κινούνται από δύο ανεξάρτητα υψηλής ισχύος ηλεκτρικά μοτέρ που προσφέρουν άμεση απόκριση και δυναμική κατανομή ροπής αριστερά-δεξιά.
Το NSX χρησιμοποιεί τα εμπρός μοτέρ για δυναμική κατανομή της ροπής επιπλέον της βελτίωσης της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. Αποτέλεσμα είναι μία άμεση εκκίνηση “μηδενικής καθυστέρησης“ και απόκριση που μοιάζει να προβλέπει τις επιθυμίες του οδηγού. Το NSX έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε μερικά από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά σιρκουί, μεταξύ των οποίων το διάσημο Nurburgring. Το NSX χρησιμοποιεί πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος από αλουμίνιο, χάλυβα υψηλής αντοχής και άλλα προηγμένα υλικά. Το πάτωμα κατασκευάζεται από ανθρακονήματα, ενώ οι δυνάμεις στρέψεις και κάμψης απορροφώνται πλήρως από αυτή την εξαιρετικά άκαμπτη δομή που χρησιμοποιεί επίσης προηγμένες τεχνολογίες συγκόλλησης. Τα πάνελ του αμαξώματος αποτελούνται από ένα συνδυασμό αλουμινίου και συνθετικού υλικού (SMC).