Νέα Skoda Octavia G-TEC με 18.410 ευρώ

Το καύσιμο του μέλλοντος, το φυσικό αέριο, ενσωματώνει η Skoda σε δύο νέες εκδόσεις του Octavia προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στο κόστος χρήσης και στο περιβάλλον.
Νέα Skoda Octavia G-TEC με 18.410 ευρώ
του Σπύρου Ρέκκα

Η Skoda μπαίνει δυναμικά στη κατηγορία των αυτοκινήτων που καταναλώνουν φυσικό αέριο. Το καύσιμο του μέλλοντος και για τα αυτοκίνητα κινεί και δύο νέες εκδόσεις της Skoda Octavia. Οι Skoda Octavia G-TEC και Octavia Combi G-TEC είναι ήδη διαθέσιμες στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τα 18.410 ευρώ. Η αεριοκίνηση και τα οχήματα που κινούνται εναλλακτικά με φυσικό αέριο (CNG) προσφέρει πολλαπλά οφέλη όσον αφορά στο κόστος χρήσης και το περιβάλλον. Στην Ελλάδα ήδη υπάρχει η βάση για την ανάπτυξη δικτύου ανεφοδιασμού CNG κίνησης, με την αντιπροσωπεία Βιαμάρ να υποστηρίζει το νέο τρόπο εναλλακτικής κίνησης εισάγοντας στηn ελληνική αγορά τις νέες Octavia G-TEC και Octavia Combi G-TEC.

Η Octavia G-TEC εξοπλίζεται με κινητήρα 1.4 TSI απόδοσης 110 ίππων, ο οποίος λειτουργεί με φυσικό αέριο (CNG) και εναλλακτικά με αμόλυβδη βενζίνη. Και οι δύο εκδόσεις Octavia διαθέτουν το στάνταρ πακέτο εξοπλισμού Green Τec που περιλαμβάνει νέες τεχνολογίες όπως είναι το Σύστημα Start-Stop και το Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης κατά την επιβράδυνση, ενώ ο αποδοτικός τούρμπο κινητήρας πληροί τις νέες προδιαγραφές EU-6. Οι επιδόσεις εντυπωσιάζουν καθώς με αποκλειστική χρήση CNG η αυτονομία φτάνει τα 410 χλμ. με ένα και μόνο ανεφοδιασμό με την κατανάλωση να βρίσκεται στα 3,5 κιλά/100 χλμ. Με τιμή CNG στα 0,971 ευρώ/κιλό το κόστος χρήσης ανέρχεται σε μόλις 3,4 ευρώ/100 χλμ., ενώ ο κάτοχος δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας καθώς η εκπομπή CO2 περιορίζεται στα μόλις 97γραμ./χλμ. Στη λειτουργία με αμόλυβδη βενζίνη η αυτονομία αγγίζει τα 920 χλμ. και συνολικά, η Octavia G-TEC μπορεί να διανύσει έως και 1.330 χλμ. με έναν πλήρη ανεφοδιασμό.

Οι δύο δεξαμενές CNG έχουν συνολική χωρητικότητα 97 λίτρα ή 15 κιλα υπό πίεση 200 bar. Είναι τοποθετημένες σε ειδικό και υψηλής αντοχής πλαίσιο κάτω από το χώρο αποσκευών, δίχως να επηρεάζεται η κορυφαία πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Ακόμη και στις εκδόσεις CNG η Octavia προσφέρει τους κορυφαίους χώρους στην κατηγορία της με την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών να φτάνει τα 460 λίτρα (στη limo) ή τα 480 λίτρα (στο combi).

Οι εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, συνδυάζονται άψογα χωρίς καμία παραχώρηση στην οδηγική απόλαυση της Octavia και αποτελούν πρότυπο στην κατηγορία τους. Η μέγιστη ροπή των 20 χλγμ. είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.500 σ.α.λ, ενώ η Octavia G-TEC επιταχύνει σε 10,9’’ για το 0-100 χλμ./ώρα με τελική ταχύτητα στα 195 χλμ./ώρα.

Το φυσικό αέριο είναι το πιο καθαρό καύσιμο και ταυτόχρονα ένα από τα οικονομικότερα για τον οδηγό. Τα παραγόμενα καυσαέρια είναι από τα λιγότερο ρυπογόνα, καθώς περιέχουν πολύ μικρότερες σε ποσότητα βλαβερές ουσίες, σε σχέση με τις εκπομπές των βενζινοκίνητων ή των πετρελαιοκίνητων. Σε σχέση με την βενζίνη, η εκπομπή CO2 είναι γενικά μειωμένη κατά 25%, ενώ η αναλογία των υδρογονανθράκων είναι εντυπωσιακά μειωμένη κατά 80%. Συγκρίνοντας με ένα βενζινοκινητήρα ίδιας χωρητικότητας, στην λειτουργία με CNG εκπέμπεται 80% λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου. Το δεύτερο μεγαλύτερο πλεονέκτημα ενός αυτοκινήτου που καταναλώνει φυσικό αέριο αφορά στο εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης. Ανάλογα με την αγορά (στην δική μας το 1 κιλό CNG κοστίζει 0,971 ευρώ), το κόστος κατανάλωσης είναι κατά 60 % χαμηλότερο από αυτό της βενζίνης και κατά 40% περίπου χαμηλότερο από αυτό του πετρελαίου.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v