Ανανεωμένο Ford Focus: Ο δρόμος στην οδηγική απόλαυση
Οδηγούμε το πλήρως ανανεωμένο Ford Focus στους ισπανικούς δρόμους και μεταφέρουμε εντυπώσεις από την εμπειρία μας.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Αποστολή στην Ισπανία: Σπύρος Ρέκκας
Η Ford είναι πλέον μια από τις ελάχιστες εταιρείες μαζικής παραγωγής που δίνουν τόσο μεγάλη έμφαση στην οδηγική απόλαυση. Μπορεί να βρεις μερικά σημεία σε μοντέλα της γερμανικής μάρκας που να μην σε ικανοποιούν απόλυτα, αλλά μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού και αρχίσει η επαφή με την κίνηση του αυτοκινήτου, παραδέχεσαι τις ικανότητες των μηχανικών της φίρμας. Με αυτές τις σκέψεις να στριφογυρίζουν στο μυαλό μου, πάτησα το μπουτόν που ενεργοποιεί το νέο κινητήρα 1.5 Ecoboost απόδοσης 182 ίππων.
Το βενζινοκίνητο μοτέρ έχει σαν αποστολή την απρόσκοπτη κίνηση του ανανεωμένου Ford Focus. Η νέα προσπάθεια έχει μεγάλη σημασία για τη μάρκα, γιατί καλείται να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του απερχομένου μοντέλου. Να σημειώσω ότι το Focus είναι ένα από τα πληρέστερα μοντέλα της αγοράς με φανατικούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Όπως τονίστηκε στη παρουσίαση, συμβάλει καθοριστικά εδώ και πολλά χρόνια στην ανέλιξη των πωλήσεων της εταιρείας.
Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου αποκτήματος της μάρκας με το οβάλ μπλε σήμα, έγινε στη Μάλαγα, της Ισπανίας. Στο νότιο τμήμα της ιβηρικής χώρας -που πληρώνει και αυτή βαριά το τίμημα της οικονομικής κρίσης- είχα την ευκαιρία να οδηγήσω για δυο ημέρες το αυτοκίνητο που θα αποτελέσει το κορμό της μάρκας στις πωλήσεις στην Ελλάδα.
Πριν σημειώσω τις επιτυχημένες σχεδιαστικές παρεμβάσεις στη διαμόρφωση του αμαξώματος, να πάω στο ψητό, που δεν είναι άλλο, από την πολυπόθητη οδική συμπεριφορά. Η νέα πρόταση έχει αρκετές διάφορες στη δομή των αναρτήσεων και στο σύστημα διεύθυνσης από το απερχόμενο μοντέλο. Σημαντικό ρόλο όμως στη διαμόρφωση του νέου status, έπαιξαν και οι νέες ρυθμίσεις. Μαζί με τα νέα υλικά και τα συστήματα υποβοήθησης, εξασφαλίζουν περισσότερα premium στοιχεία στην οδική συμπεριφορά.
Πίεσα το αυτοκίνητο στην άψογη ισπανική άσφαλτο και έψαξα να βρω τα αρνητικά του σημεία. Η σημαντικότερη παρατήρηση είναι πως θα ήθελα πιο σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις. Μετά από μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα, κατέληξα στο εξής συμπέρασμα: εξακολουθεί να είναι το καλύτερο μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας στο τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Και εξηγούμαι. Στο δρόμο το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, προφανώς για να είναι λιγότερο κουραστική η πολύωρη οδήγηση, αλλά και πάλι κόβει σαν κοφτερό μαχαίρι.
Νοιώθεις κάθε στιγμή που βρίσκονται οι τροχοί και συμμετέχεις στη διαδικασία. Κενά δεν έχει, και το μόνο που κάνεις είναι να σημαδέψεις της στροφή και να μπεις χωρίς να σκέπτεσαι, τι θα γίνει τα επόμενα χιλιοστά του δευτερόλεπτου. Όλο το έργο της κίνησης το αναλαμβάνουν το τιμόνι, οι αναρτήσεις, το πλαίσιο και τα νέα συστήματα υποστήριξης.
Φτάνεις στην έξοδο της στροφής, χωρίς καμία αρνητική συνέπεια και χωρίς να φοβηθείς. Οι αλλαγές στη μπροστινή ανάρτηση είναι επιτυχημένες και λειτουργούν καταλυτικά στην όλη διαδικασία. Το πίσω μέρος ακολουθεί πίστα και αδιαμαρτύρητα και δέχεται το νέο υψηλού βάρους φορτίο. Το ανανεωμένο Ford Focus, είναι ότι πιο αξιόπιστο και διασκεδαστικό στο δρόμο, υπάρχει αυτή τη στιγμή στη κατηγορία του. Όπως προανέφερα, αν είχε και πιο σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις θα ικανοποιούσε περισσότερο τον απαιτητικό οδηγό που βαρέθηκε να οδηγεί αυτοκίνητα χωρίς οδηγοκεντρικό προσανατολισμό.
Η εξωτερική εμφάνιση έχει αποκτήσει περισσότερα δυναμικά στοιχεία και συμβαδίζει με την άποψη που θέλει αμαξώματα μοντέρνας αισθητικής. Μου αρέσουν, η νέα μάσκα, ο επιθετικός μπροστινός πρόβολος, τα νέα μπροστινά φανάρια με τελευταίας τεχνολογίας LED και οι έντονες ακμές. Στο σαλόνι, είναι λίγες οι ουσιαστικές αλλαγές. Πρόσεξα το καινούργιο τιμόνι με την παχιά στεφάνη premium προδιαγραφών, τα ανασχεδιασμένα εύχρηστα χειριστήρια και τη μεγάλη οθόνη υψηλής ευκρίνειας που υποστηρίζει το νέο σύστημα navigation, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 2.
Όμως έχω ενστάσεις για το ογκώδες ταμπλό, βαμμένο σε μαύρο χρώμα. Επίσης, θα ήθελα πιο εργονομική διάταξη στη κονσόλα και καλύτερη αξιοποίηση του χώρου που έχουν στη διάθεση τους οι μπροστινοί επιβάτες. Πάντως η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων έχει αναβαθμιστεί.
Το μοτέρ βενζίνης στην ισχυρότερη εκδοχή του κάνει ‘’θαύματα’’. Αποδίδει ικανοποιητικά χαμηλά, ψηλά δεν παίζεται, προσφέρει άφθονη ποσότητα ροπής και κάνει λίγο θόρυβο. Η κατανάλωση είναι ανάλογη με τις διαθέσεις του οδηγού. Μου άρεσε αυτή η μονάδα ισχύος, αλλά εκτιμώ ότι δεν θα αποσπάσει μεγάλο μερίδιο από την ελληνική αγορά, γιατί στη χώρα μας η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών έχει στραφεί στα ντίζελ για τους γνωστούς λόγους.
Οδήγησα και το ντίζελ 2.0 απόδοσης 150 ίππων, το οποίο είναι επίσης μια καλή και οικονομική μονάδα ισχύος. Έχει όμως μικρό εμπορικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, λόγω του κυβισμού των 2 λίτρων. Επίσης η γκάμα περιλαμβάνει και τα μοτέρ, βενζίνη 1.0 125 ίππων, 1.0 100 ίππων(από το 2015), 1.5 Ecoboost 150 ίππων, ντίζελ 1.5 TDCi 95, 120 ίππων και 1.6 95 115. Εκτιμώ ότι η Ford έχει μια καλή ευκαιρία για να αυξήσει το ποσοστό της στην ελληνική αγορά, γιατί τόσο τα βενζινοκίνητα χιλιάρια όσο και τα ντίζελ μεσαίου κυβισμού είναι αξιόλογες μονάδες χαμηλού κόστους χρήσης, οι οποίες ανταποκρίνονται στα νέα οικονομικά μας δεδομένα. Οι πωλήσεις ξεκινούν στο τέλος του μήνα και οι τιμές θα κυμανθούν στα ιδία επίπεδα με το μοντέλο που αποχωρεί από την αγορά.