Έτοιμη η Michelin για τις 24 Ώρες του Le Mans 2014
Η κορυφαία εταιρεία ελαστικών δηλώνει πανέτοιμη να εντυπωσιάσει τους θεατές του φετινού Le Mans μέσα από καινοτομίες και τροποποιήσεις στα προϊόντα της.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η υπεροχή των νέων ελαστικών που η Michelin Motorsport διέθεσε στους συνεργάτες της αναδείχθηκε ήδη από τις επίσημες δοκιμές που διοργανώθηκαν στις 28 και στις 29 του περασμένου Μαρτίου στην πίστα Paul Ricard (Le Castellet, Γαλλία), καθώς και κατά τους δύο πρώτους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (FIA WEC) που διεξήχθησαν στο Silverstone (GB – Μ. Βρετανία) και στο Spa-Francorchamps (B - Βέλγιο).
«Τουλάχιστον 12 διαφορετικά ελαστικά, διαθέτουν φέτος νέα χαρακτηριστικά» επισημαίνει ο Jérôme Mondain, υπεύθυνος των αγώνων αντοχής της Michelin Motorsport :
«Η Michelin έφερε επανάσταση στη γκάμα των ελαστικών της για το FIA WEC και για τις 24 Ώρες του Le Mans 2014. Με βάση τα τεχνικά στοιχεία που μας έδωσαν οι συνεργάτες μας κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης των αυτοκινήτων τους, εμείς προχωρήσαμε σε χιλιάδες ηλεκτρονικές προσομοιώσεις προτού καταλήξουμε και επικυρώσουμε τις επιλογές μας στην πίστα, προκειμένου να τελειοποιήσουμε το ζεύγος ελαστικά/αυτοκίνητο»,
Οι σημαντικότερες καινοτομίες και τροποποιήσεις:
- LMP1: Ολοκαίνουρια ελαστικά Michelin Endurance. Αυτά τα ελαστικά υψηλής τεχνολογίας ξανασχεδιάστηκαν από την αρχή, προκειμένου να εξοπλίσουν αυτοκίνητα με μεγάλες διαφοροποιήσεις από τις προηγούμενες σαιζόν. Τα νέα ελαστικά είναι κατά 5 έως 6 εκατοστά πιο στενά και κατά 8 κιλά πιο ελαφρά (ανά σετ των 4 ελαστικών) σε σύγκριση με εκείνα που αντικαθιστούν, παρέχοντας το ίδιο επίπεδο επιδόσεων. Είναι διαθέσιμα σε 3 γκάμες : slick, βροχής και υβριδικά, με τα τελευταία να χρησιμοποιούνται σε πίστα ελαφρώς υγρή ή που στεγνώνει.
- Τα slicks είναι διαθέσιμα σε δύο μείγματα γόμας διαφορετικής σκληρότητας (Soft και Medium), ενώ μπορούν να καλύψουν δύο κατηγορίες θερμοκρασίων, υψηλές και χαμηλές.
- Τα ελαστικά βροχής διατίθενται σε δύο εκδόσεις : Wet για κανονικές συνθήκες βροχής, και Full Wet για πιο δύσκολες συνθήκες βροχής, όταν η πίστα είναι πλημμυρισμένη με νερό.
Τα νέα ελαστικά Michelin Endurance LMP1 παράγονται σε διαστάσεις 31/71-18 και για τους τέσσερις τροχούς των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Αντικαθιστούν τα 36/71-18 εμπρός και τα 37/71-18 πίσω, πάνω στα οχήματα της προηγούμενης περιόδου.
Οι ομάδες – συνεργάτες της Michelin στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (FIA WEC), κατηγορία LMP1, είναι οι : Audi Sport Team Joest, Porshe Team, Toyota Racing και Rebellion Racing.
Φέτος, ο κανονισμός απαγορεύει τη χρήση «απόρρητων» ελαστικών. Τα προϊόντα αυτά, τα οποία συνήθως δίνουν τη δυνατότητα να δοκιμάζονται οι τεχνολογίες του μέλλοντος και τα οποία ανακτώνται από τη Michelin μετά από τον κάθε αγώνα για λόγους μυστικότητας, αντικαθίστανται στην LMP2 από νέα ελαστικά που προσφέρουν το ίδιο επίπεδο επιδόσεων, αλλά τα οποία ενσωματώνουν στοιχεία που δεν καλύπτονται από το βιομηχανικό απόρρητο.
Όπως και την προηγούμενη χρονιά, τα πρωτότυπα LMP2 εξοπλίζονται με ελαστικά διαστάσεων 30/65-18 εμπρός και 31/71-18 πίσω.
Η Michelin Motorsport διαθέτει για το Le Mans 2014: 1500 ελαστικά LM P1, 1000 ελαστικά LM P2 και 4500 ελαστικά GTE (Pro και AM), δηλαδή συνολικά 7.000 ελαστικά. Παράλληλα, μετακινεί μια ομάδα από 100 ανθρώπους (50 μονταδόρους, 30 τεχνικούς συμβούλους των ομάδων, 10 μηχανικούς και 10 managers).