Η δημοφιλής μάρκα ελαστικών προετοιμάζεται πυρετωδώς για την συμμετοχή της στο γκράν πριν του Μονακό, στο οποίο θα παρουσιάσει τα νέα της ελαστικά.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η Pirelli ανακοίνωσε ότι στο γκράν πρι του Μονακό που θα διεξαχθεί την Κυριακή 25/5/2014, θα χρησιμοποιήσει την πολύ μαλακή γόμα Pirelli P Zero Red (κόκκινο χρώμα, η οποία κάνει το ντεμπούτο της για το 2014 στο Μονακό, σε συνδυασμό με τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) που την έχουμε δει ήδη φέτος σε τρεις από τους πέντε αγώνες ως τώρα.
Η διαδρομή του Μονακό είναι η πιο αργή της χρονιάς σε μέση ωριαία ταχύτητα ενώ έχει και τις πιο αργές στροφές της σεζόν. Τα μονοθέσια στηρίζονται σχεδόν εξ' ολοκλήρου στη μηχανική πρόσφυση που παράγεται αποκλειστικά από τα ελαστικά και ελάχιστα στην αεροδυναμική πρόσφυση. Η γλιστερή επιφάνεια των δρόμων και όσα τη συνοδεύουν, από λευκές γραμμές μέχρι καπάκια υπονόμων και ανομοιομορφίες μεγαλώνουν την πρόκληση για τα ελαστικά. Φέτος μέρος της πίστας έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο, πρόκειται για το κομμάτι μετά την έξοδο του τούνελ.
Ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli δήλωσε: " Τα πολύ μαλακά ελαστικά, όπως όλα τα σλικ ελαστικά του 2014 έτσι και αυτά είναι σχεδιασμένα ώστε να βελτιωθεί η αντοχή τους. Η φθορά και η πτώση στην απόδοση βρίσκονται πάντα σε πολύ χαμηλά επίπεδα στο Μονακό οπότε είναι πιθανό να ολοκληρωθεί ο αγώνας μόνο μ' ένα pit stop. Παρά ταύτα αυτός δεν είναι πάντοτε ο πιο γρήγορος τρόπος γι' αυτό η στρατηγική θα παίξει όπως συνήθως σημαντικό ρόλο, ειδικά γιατί στο Μονακό είναι πολύ δύσκολο να προσπεράσει κανείς. Αυτό καθιστά πολύ πιο σημαντικές τις κατατακτήριες δοκιμές. "
Το Μονακό έχει μοναδική διαμόρφωση με τις ελεύθερες δοκιμές να διεξάγονται την Πέμπτη και να μην υπάρχει δράση για τη F1, ξανά έως το Σάββατο ενώ την Παρασκευή το απόγευμα οι δρόμοι είναι ανοιχτοί στην κυκλοφορία. Αυτό επηρεάζει τη συνήθη βελτίωση της διαδρομής όσον αφορά στο κράτημα, καθώς η γόμα που στρώνεται την Πέμπτη εξαφανίζεται λόγω της ελεύθερης κυκλοφορίας αυτοκινήτων την Παρασκευή. Επιπλέον προστίθενται ακαθαρσίες και θραύσματα στο οδόστρωμα. Χαρακτηριστικό πρόβλημα στο Μονακό στην έξοδο των αργών στροφών είναι το σπινάρισμα. Αυτός ο κίνδυνος είναι αυξημένος φέτος λόγω της μεγαλύτερης ροπής των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων οπότε η προστασία των ελαστικών και η αποφυγή του σπιναρίσματος θα είναι ακόμη πιο σημαντικά.