H Opel φροντίζει για ασφαλέστερη οδήγηση στην πόλη

Η Opel εξελίσσει καινοτόμα συστήματα υποστήριξης της ασφάλειας στις αστικές μεταφορές μέσω του ερευνητικού προγράμματος UR:BAN.
H Opel φροντίζει για ασφαλέστερη οδήγηση στην πόλη
του Σπύρου Ρέκκα

Η οδήγηση στη πόλη συχνά δεν είναι εύκολη υπόθεση ούτε και για ένα έμπειρο οδηγό, ο όποιος έχει τις ικανότητες να κατευθύνει με ασφάλεια το αυτοκίνητο του. Οι απρόβλεπτοι παράγοντες και τα προβλήματα στην κυκλοφορία μπορεί να επηρεάσουν ακόμη και έναν οδηγό που κινείται καθημερινά στην ίδια διαδρομή. Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου στην πόλη σημαίνει συνύπαρξη διαφόρων χρηστών των δρόμων και μέσων μεταφοράς. Επίσης σημαίνει αντιμετώπιση μιας περίπλοκης κατάστασης της κυκλοφορίας και πολλών δραστηριοτήτων.

Ομάδες ειδικών στην Opel που εξελίσσουν καινοτόμα συστήματα υποστήριξης για αύξηση της απόδοσης και της ασφάλειας στις αστικές μεταφορές συμμετέχουν στο ερευνητικό project UR:BAN (χρηστο-κεντρικά συστήματα υποστήριξης και διαχείριση δικτύου). Σκοπός του προγράμματος, που χρηματοδοτείται εν μέρει από τη γερμανική κυβέρνηση, είναι να προσφέρει σε οδηγούς επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων υποστήριξη, σχεδιασμένη και προσαρμοσμένη σε αστικές συνθήκες οδήγησης. Τριάντα ένα εταίροι από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, εταιρείες ηλεκτρονικών και λογισμικού, μαζί με ερευνητικά ινστιτούτα και τοπικές αρχές, εξελίσσουν ευφυή συστήματα υποστήριξης και συνεργατικής διαχείρισης της κυκλοφορίας.

Το ερευνητικό πρόγραμμα UR:BAN που θα τρέχει μέχρι το 2016, διαιρείται σε τρεις θεμελιώδεις τομείς: Γνωστική Υποστήριξη, Δικτυωμένο Σύστημα Κυκλοφορίας και Ανθρώπινοι Παράγοντες στην Κυκλοφορία.

-Γνωστική Υποστήριξη – αποφυγή σύγκρουσης με ελιγμό και φρενάρισμα. Ειδικά στη κυκλοφορία της πόλης, πολλές δύσκολες καταστάσεις οφείλονται στη μη έγκαιρη αντίδραση των οδηγών. Η ομάδα της Opel εξελίσσει ένα προηγμένο σύστημα υποστήριξης οδηγού, το οποίο εκμεταλλεύεται όλο τον επιπλέον χώρο στο δρόμο που δημιουργείται από την παρέμβαση του τιμονιού για να επιχειρήσει έναν πρόσθετο ελιγμό ειδικό για την περίσταση. Αυτό το σύστημα θα βοηθά την αποφυγή συγκρούσεων με οχήματα και πεζούς στην πόλη.

Δικτυωμένο Σύστημα Κυκλοφορίας με Έλεγχο Διασταύρωσης.
Πληροφορίες που αποστέλλονται στο όχημα μέσω Wi-Fi από την υποδομή διαχείρισης της κυκλοφορίας και άλλα οχήματα βοηθούν στη δημιουργία υποδείξεων πριν από μία διασταύρωση, οι οποίες με μία διαισθητική ανάδραση ανθρώπου–μηχανής φτάνουν στον οδηγό. Έτσι ο οδηγός θα προσεγγίζει τη διασταύρωση με άνεση, ασφάλεια και οικονομία, ενώ κατά προτίμηση θα διασχίζει το δρόμο χωρίς να σταματά.

-Ανθρώπινοι Παράγοντες στην Κυκλοφορία – η κατάλληλη ΗΜΙ για οδήγηση στην πόλη. Στο πλαίσιο του UR:BAN, η ομάδα διερευνά τη βελτίωση των τεχνικών συστημάτων. Ωστόσο, οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα νέα τεχνικά συστήματα μπορούν να βελτιώσουν την οδήγηση και την ασφάλεια μόνον εφόσον οι οδηγοί γνωρίζουν και πώς να διαχειριστούν νέες πληροφορίες και να αντιδρούν σωστά. Τον πρώτο λόγο έχει η διεπιστημονική ομάδα εργασίας, με ψυχολόγους, μηχανικούς και φυσικούς να συνεργάζονται πάνω στην εξέλιξη και εφαρμογή νέων στοιχείων τεχνολογίας που επικοινωνούν με τον οδηγό.

-Ανθρώπινοι Παράγοντες στην Κυκλοφορία – πρόβλεψη συμπεριφοράς και αναγνώριση πρόθεσης. Η κατανόηση της συμπεριφοράς του οδηγού μπορεί να βοηθήσει στη βελτιστοποίηση της στρατηγικής προειδοποίησης της διεπαφής ανθρώπου-μηχανής ενός συστήματος υποστήριξης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v