Η Mitsubish αποκάλυψε το νέο της υβριδικό όχημα, το οποίο συνδυάζει στοιχεία από MPV (όχημα πολλαπλής χρήσης) και Crossover.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Ακολουθώντας τα χνάρια των καινοτόμων αρχιτεκτονικών και φιλοσοφιών που έχουν διαπλάσει την αντισυμβατική ταυτότητα της Mitsubishi στην Ευρώπη, το Concept AR αντιπροσωπεύει ένα μίγμα σχεδίασης και τεχνολογιών που θα δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες από τους επισκέπτες της 92ης Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου / Μοτοσικλέτας των Βρυξελών.
Δίπλα στο Concept AR, παρουσιάζεται ολόκληρη ο οικογένεια των μοντέλων της Mitsubishi που αυτή τη στιγμή διατίθενται στο Βέλγιο και στις Λουξεμβούργο. Όπως είναι το βραβευμένο plug-in υβριδικό, ηλεκτρικό crossover Outlander PHEV που ξεκινά τώρα την καριέρα του σε ολόκληρη την Ευρώπη μετά από ένα πολλά υποσχόμενο λανσάρισμα σε επιλεγμένες χώρες (Ολλανδία, Ελβετία και Σκανδιναβικές αγορές) από πέρσι τον Οκτώβριο.
Το Concept AR αποκαλύφθηκε πέρσι το Νοέμβριο στην 43η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο προαναγγέλλοντας την επόμενη γενιά συμπαγούς MPV και συνδυάζει το σπορτίφ χαρακτήρα ενός SUV με την ευρυχωρία ενός MPV. Χρησιμοποιεί ένα ελαφρύ, ήπιο υβριδικό σύστημα Belt Start Generator που περιλαμβάνει έναν μειωμένου κυβισμού 3-κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο MIVEC κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.100 κυβ. εκ., τον ηλεκτροκινητήρα του BSG, την μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και έναν αερόψυκτο μετασχηματιστή DC-DC.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου 48B που τοποθετείται πίσω και ο αερόψυκτος μετασχηματιστής DC-DC συνεργάζονται για άμεση επανεκκίνηση του κινητήρα μετά από idle-stop (αυτόματο σβήσιμο του κινητήρα) αλλά και για να ενισχύσουν τη ροπή κατά την επιτάχυνση. Ο ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιείται για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας κατά τη διάρκεια αναγεννητικής πέδησης και για τη λειτουργία του συμπιεστή A/C όταν ο κινητήρας σβήνει. Με τον τρόπο αυτό, εξοικονομείται περισσότερο καύσιμο και ταυτόχρονα διασφαλίζεται μία αξιόπιστη και απολαυστική οδηγική εμπειρία.
Στη φάση εξέλιξής του, το Concept AR υποβλήθηκε σε διεξοδικό πρόγραμμα μείωσης βάρους από τον κινητήρα και το υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με την εκτενή χρήση πάνελ από ατσάλι υψηλής αντοχής ήδη γνωστά στα τελευταία προϊόντα της Mitsubishi. Επίσης ελαφρά δομικά υλικά τοποθετήθηκαν σε στρατηγικές θέσεις. Η ίδια φιλοσοφία μείωσης βάρους εφαρμόστηκε και στo λιτό ταμπλό, τα καθίσματα ακόμα και στην ταπετσαρία τους. Το αποτέλεσμα είναι η σημαντική μείωση της κατανάλωσης και η αισθητά μεγαλύτερη άνεση στην οδηγική εμπειρία.
Πέρα από το στιβαρό, σπορτίφ στυλ και το ευέλικτο σύστημα καθισμάτων του, το Concept AR υιοθετεί πλείστες προηγμένες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας της Mitsubishi Motors που βασίζονται σε συστήματα πληροφορικής επόμενης γενιάς. Μεταξύ αυτών είναι ένα σύστημα ανίχνευσης κινδύνου το οποίο ενεργοποιεί τις αντίστοιχες λειτουργίες ασφάλειας και ένα σύστημα έγκαιρης ανίχνευσης βλάβης / δυσλειτουργίας που προειδοποιεί τον οδηγό για τις απαιτούμενες επισκευές ή άλλες εργασίες συντήρησης.
Το Mitsubishi Concept AR (“Active Runabout”) είναι ένα συμπαγές όχημα που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των αρχιτεκτονικών MPV και SUV. Τα υπερμεγέθη ελαστικά χαρίζουν στο αμάξωμα ‘ύψος’ ενώ οι τεράστιες προστατευτικές ποδιές παραπέμπουν στην ευελιξία παντός εδάφους, την ευστάθεια και το σφρίγος ενός SUV. Άλλα στυλιστικά στοιχεία που συμβάλλουν στη φρέσκια και ξεχωριστή σχεδίαση του είναι η εμπρός μάσκα με το έμβλημα των τριών διαμαντιών και οι περίτεχνοι αεραγωγοί στις πίσω κολόνες που συμβάλλουν στη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης.
Με κύριο χαρακτηριστικό τις μαλακές και στρογγυλεμένες επιφάνειες, η ευρύχωρη καμπίνα προσφέρει τρεις διαφορετικές διατάξεις καθισμάτων που παρέχουν ευρυχωρία για έξι επιβάτες ή τέσσερις επιβάτες με μεγάλο χώρο αποσκευών ή ένα τεράστιο κοινό χώρο για τους επιβάτες της 2ης και 3ης σειράς όταν τα καθίσματα ρυθμίζονται σε αντικριστή διάταξη.
Ένας επιβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει τον Η/Υ τύπου ταμπλέτας από τη θήκη της στο πλάι της καμπίνας και να συνδεθεί με τον έξω κόσμο μέσω internet ή να ελέγξει τα email του και άλλες προσωπικές πληροφορίες. Στην αίσθηση ηρεμίας της καμπίνας συντελούν τα ελαφριά ρεύματα αέρα και άλλοι ήχοι που αναδύονται από σχισμές στις εσωτερικές επενδύσεις. Με αποσπώμενες ποτηροθήκες και μία διεπαφή τύπου ταμπλέτας, αυτή η πρωτοποριακή σχεδίαση εσωτερικού συνδυάζει τις ευκολίες με την άνεση.