Honda CR-V 1.6 i-DTEC: Υψηλές επιδόσεις και οικονομία
Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού SUV κρύβει κάτω από το καπό της έναν κινητήρα diesel με άκρως ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Δείτε τα αναλυτικά.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η παρουσία του νέου πετρελαιοκινητήρα 1.600 κ.εκ. κάτω από το καπό του Honda CR-V, αναβαθμίζει την παρουσία του ιαπωνικού SUV στην ελληνική αγορά. Πλέον το Honda CR-V αποκτά καλύτερα οικονομοτεχνικά χαρακτηριστικά και είναι πιο φιλικό στο περιβάλλον. Ο τιμοκατάλογος αναμένεται να ξεκινά από τα 27.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης.
Το ευρωπαϊκής παραγωγής CR-V είναι το επόμενο μοντέλο της οικογένειας Honda που εφοδιάζεται με το νέο κινητήρα 1.6 i-DTEC diesel της σειράς Earth Dreams Technology. Ο CR-V 1.6 i-DTEC που παρουσιάστηκε στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης διατίθεται σε έκδοση 2WD με μηχανικό κιβώτιο και συνδυάζει υψηλές επιδόσεις (ροπή 300Nm και ισχυ 120 ιππων) με χαμηλές εκπομπές CO2 (119γραμ./χλμ.).
Ο νέος 1.6 i-DTEC έχει σχεδιαστεί ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά, προκειμένου να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση για κινητήρες diesel χαμηλών ρύπων. Η νέα έκδοση CR-V θα κατασκευάζεται αποκλειστικά για την Ευρώπη στο νέο εργοστάσιο παραγωγής της Honda στο Swindon όπως και το Civic 1.6 i-DTEC, το οποίο παρουσιάστηκε φέτος τον Ιανουάριο, επιβεβαιώνοντας τη σπουδαιότητα αυτού του πετρελαιοκινητήρα στα σχέδια πωλήσεων της Honda στην Ευρώπη.
Καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές ζητάνε μείωση του κόστους χρήσης, η τάση για 2WD diesel SUV έχει αυξηθεί και τώρα αντιπροσωπεύει πάνω από το ένα τέταρτο της συνολικής αγοράς C-SUV στην Ευρώπη. Το νέο CR-V 1.6 i-DTEC απαντά σε αυτή την τάση με απαράμιλλη οικονομία καυσίμου και εκπομπές CO₂ μόλις 119γραμ./χλμ.
Στην ελληνική αγορά το νέο CRV 1.6 ντίζελ θα είναι διαθέσιμο από τον Οκτώβριο 2013 στις εκδόσεις Comfort και Elegance.
Το CR-V 1.6 i-DTEC παραμένει στο πνεύμα του αρχικού CR-V συνδυάζοντας την απόδοση και τις επιδόσεις ενός επιβατικού αυτοκινήτου με τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια ενός SUV. Ο συνδυασμός ελαφρού κινητήρα και του συστήματος 2WD σημαίνει ότι ζυγίζει 116 κιλά λιγότερο από το μοντέλο 2.2 i-DTEC κάτι που συμβάλλει στην ασφαλή και ταυτόχρονα ευέλικτη συμπεριφορά του οχήματος.
Διαθέτει την πρακτικότητα και το στυλ ενός SUV το οποίο με τη χρήση ενός μικρού κινητήρα diesel πετυχαίνει χαμηλό λειτουργικό κόστος με μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα /100 χλμ.
Σχεδιαστικά διατηρεί το ύφος και το χαρακτήρα της 4ης γενιάς CR-V όπως και την μεγάλη πρακτικότητα με χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 1648 λίτρα.
Εφοδιάζεται επίσης με διαιρούμενα 60/40 πίσω καθίσματα και με μηχανισμό εύκολης αναδίπλωσης, τα οποία πέφτουν τελείως με μία κίνηση. Τραβώντας απλά μία λαβή, το CR-V μπορεί να μεταμορφωθεί από πενταθέσιο επιβατικό σε πολυμορφικό όχημα μεταφοράς φορτίων.
Ο 1.6 i-DTEC της Honda αποτελείται από αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που εδράζεται σε ένα αλουμινένιο μπλοκ ανοικτού τύπου και ζυγίζει 47 κιλά λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με γνώμονα την ελαχιστοποίηση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ οι προηγμένες τεχνικές παραγωγής έχουν συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση του βάρους.
Χρησιμοποιεί το ίδιο ελαφρύ και συμπαγές σύστημα μετάδοσης που παρουσιάστηκε στο Civic 1.6 i-DTEC. Αυτό το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι 7 κιλά ελαφρύτερο από το αντίστοιχο σύστημα του 2.2 i-DTEC.
Για μέγιστη απόδοση, πιέζοντας το διακόπτη ECON στο ταμπλό βελτιώνεται η απόδοση του συστήματος κλιματισμού, ανάλογα με τις συνθήκες όπως η θερμοκρασία και η υγρασία. Αυτό ελέγχει το συμπιεστή και μειώνει την τάση του ανεμιστήρα, περιορίζοντας έτσι το φορτίο στον κινητήρα και μειώνοντας την κατανάλωση.
Το ECO Assist βελτιστοποιεί την απόδοση του καυσίμου ελαχιστοποιώντας τις διαφορές στην κατανάλωση που προκαλούνται από τα διαφορετικά στυλ οδήγησης. Το σύστημα χρησιμοποιεί φωτισμό στο ταχύμετρο υποδεικνύοντας πώς το οδηγικό στυλ επηρεάζει την κατανάλωση. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να πετυχαίνουν βέλτιστη οικονομία καυσίμου σε καθημερινές συνθήκες, παρέχοντας στο CR-V 1.6 i-DTEC αυτονομία μέχρι 1.289 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Ο φωτισμός του ταχύμετρου γίνεται λευκός όταν το όχημα κινείται στο ρελαντί και παραμένει λευκός στην ξαφνική επιτάχυνση και επιβράδυνση. Γίνεται πράσινος εάν η οδήγηση είναι οικονομική. Σε ήπια επιτάχυνση και επιβράδυνση, όταν ο οδηγός υπερβαίνει ελαφρώς το βέλτιστο επίπεδο γκαζιού ο φωτισμός του ταχύμετρου γίνεται κίτρινος-πράσινος.
Το CR-V 1.6 i-DTEC εφοδιάζεται με το σύστημα Idle Stop της Honda στάνταρ. Αυτό μειώνει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου, συμβάλλοντας και στη μείωση των εκπομπών CO2. Όταν ο οδηγός σταματά και επιλέγει νεκρά, ο κινητήρας απενεργοποιείται αυτόματα με την απελευθέρωση του συμπλέκτη και με την επιλογή μιας σχέσης γίνεται άμεση επανεκκίνηση.
Εφοδιάζεται με την ίδια εμπρός ανάρτηση με γόνατα McPherson και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με τα υπόλοιπα μοντέλα CR-V. Κάποιες βελτιώσεις έγιναν στις ρυθμίσεις των εμπρός αμορτισέρ και στα πίσω σάιλεντμπλοκ με σκοπό τη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος, τη διατήρηση της ευστάθειας σε υψηλές ταχύτητες και τη βελτίωση της οδηγικής άνεσης. Πίσω τοποθετήθηκε άξονας πολλαπλών συνδέσμων.
Διαθέτει σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση Motion Adaptive (MA-EPS). Το προηγμένο σύστημα συνεργάζεται με το Vehicle Stability Assist (VSA) της Honda για την ανίχνευση της απώλειας ευστάθειας του οχήματος σε ολισθηρές συνθήκες και ενεργοποιεί άμεσα ένα σύστημα στο τιμόνι που παροτρύνει τον οδηγό να στρίψει προς τη σωστή κατεύθυνση.