Με απόδοση 220 ίππων και δύο διαθέσιμα αμαξώματα η νέα Skoda Octavia RS παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό στις 10 Ιουλίου.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η αυλαία ανεβαίνει για την ταχύτερη Octavia που κατασκευάστηκε ποτέ. Η νέα Octavia RS παρουσιάζεται πρώτη φορά στο κοινό στο πλαίσιο του Goodwood Festival of Speed, που πραγματοποιείται στις 10 Ιουλίου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η μάρκα συνεχίζει δυναμικά τη μακρόχρονη παράδοση της στην κατασκευή σπορ αυτοκίνητων καθημερινής χρήσης με αυτό το εντυπωσιακά ολοκληρωμένο μοντέλο. Η νέα Octavia RS 3ης γενιάς προκαλεί και εντυπωσιάζει με τους ισχυρούς και αποδοτικούς κινητήρες της, την καθαρόαιμη σχεδίαση και την καινοτόμο τεχνολογία.
Επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δευτερόλεπτα και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα της τάξης των 248 χλμ./ώρα. Το νέο μοντέλο προσφέρει επίσης πολλά σημαντικά χαρακτηριστικά: Υψηλή λειτουργικότητα, ιδιαίτερα μεγάλους χώρους, υψηλά ποσοστά ασφάλειας, state-of-the-art συστήματα υποβοήθησης όσον αφορά την ασφάλεια και την άνεση καθώς και πολύ καλή σχέση αξίας / τιμής. Θα είναι διαθέσιμη στην Ελληνική αγορά στα τέλη του έτους.
Δύο επιλογές για τους κινητήρες: 2.000 κ.εκ. βενζίνης απόδοσης 220 ίππων, ή 2.000 κ.εκ. diesel απόδοσης 184 ίπποι. Ο 2.0 TSI-βενζίνης, σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, την ωθεί σε 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται τώρα στα 248 χλμ./ώρα, καθιστώντας την 6 χλμ/ώρα ταχύτερη από τη δεύτερη γενιά.
Η diesel επιτυγχάνει το 0 στα 100 χλμ./ωρα σε 8,1 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 232 χλμ./ώρα (με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο).
Σε σύγκριση με τη δεύτερη γενιά, οι νέοι κινητήρες προσφέρουν ακόμα περισσότερη ισχύ, ενώ καταναλώνουν έως και 19% λιγότερο καύσιμο. Τα συστήματα Start-Stop και το σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας (Brake Energy Regeneration) ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό καθώς όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το σύστημα Green Tec. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ή το αυτόματο κιβώτιο 6- σχέσεων διπλού συμπλέκτη τεχνολογίας DSG είναι διαθέσιμα και για τους δύο κινητήρες.
Ανακοινώθηκε ότι η εξελιγμένη ανάρτηση βελτιστοποιεί το χειρισμό και την οδηγική αίσθηση του αυτοκινήτου. Η νέα Octavia RS εφοδιάζεται με στάνταρ σπορ ανάρτηση. Το αμάξωμα έχει επίσης χαμηλώσει κατά 12 χιλιοστά σε σχέση με την συμβατική Octavia. Για την μείωση της υπερστροφής ισχύος και την βελτιστοποίηση της ευστάθειας, το Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Διαφορικό (XDS), είναι ενσωματωμένο στο σύστημα Ηλεκτρονικού Ελέγχου Ευστάθειας (ESC) και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό.
Για ακόμα καλύτερο χειρισμό και μεγαλύτερη ευελιξία, το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης μεταβλητής υποβοήθησης λειτουργεί με τρόπο τέτοιο, επιτρέποντας στον οδηγό να κάνει μικρότερες κινήσεις στο τιμόνι για να επιτευχθεί η ιδανική γωνία τοποθέτησης του αμαξώματος, σε κάθε τύπο στροφής.
Το δυναμικό στιλ και η σπορτίφ αίσθηση είναι διάχυτα στο σχεδιασμό της, κάτι που είναι ορατό από την πρώτη στιγμή. Παράλληλα υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Κυρίαρχο σχεδιαστικό σημείο του μπροστινού μέρους, η χαρακτηριστική μάσκα που φέρει το σήμα RS, με τις δυναμικές εισαγωγές αέρα. Εντύπωσή ακόμα προκαλούν ο νέος σχεδιασμένος αποκλειστικά για την έκδοση RS εμπρός προφυλακτήρας και τα φώτα ομίχλης, καθώς και οι νέοι προβολείς bi-xenon με ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.
Κοιτάζοντας το προφίλ του αυτοκινήτου είναι ορατό με την πρώτη ματιά ότι το νέο RS είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με το αμάξωμα της συμβατικής Octavia. Σε σύγκριση με τη δεύτερη γενιά, το όχημα έχει αυξηθεί σημαντικά σε μήκος (+88 χιλιοστά, ) και πλάτος (+45 χιλιοστά). Παράλληλα, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 102 χιλιοστά, ενισχύοντας τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι κόκκινες δαγκάνες στα φρένα ενισχύουν ακόμα περισσότερο το σπορτίφ προφίλ του, όπως και οι ισχυρές και συμπαγείς αναλογίες του.
Στο πίσω μέρος κυριαρχεί η έντονη παρουσία του διαχύτη αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα αλλά και οι διπλές, τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης. Τα πίσω φωτιστικά σώματα διαθέτουν τεχνολογία LED και φυσικά είναι σχεδιασμένα βάσει του κλασικού σχήματος “C”- σήμα κατατεθέν σε όλα τα μοντέλα της μάρκας. Η εικόνα ολοκληρώνεται με την δυναμική πίσω αεροτομή.
Το εσωτερικό της χαρακτηρίζεται από το σπορτίφ, μαύρο χρώμα. Το εσωτερικό των μπροστινών θυρών είναι εξοπλισμένο με ενσωματωμένο ατμοσφαιρικό φωτισμό στις λαβές. Τα νέα μπάκετ καθίσματα για τον οδηγό και το συνοδηγό και το 3-άκτινο τιμόνι με διάτρητο δέρμα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό. Ο επιλογέας ταχυτήτων και το χειρόφρενο είναι επίσης από δέρμα. Τα διακοσμητικά στα μαρσπιέ και τα πεντάλ είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο ατσάλι. Ο πίνακας οργάνων με την έγχρωμη οθόνη Maxi DOT έχει το δικό του μοναδικό σχεδιασμό RS. Το τιμόνι, ο επιλογέας ταχυτήτων, τα μαρσπιέ, τα καθίσματα και τα πατάκια, όλα φέρουν το λογότυπο RS.
Κανένα άλλο συμπαγές σπορ αυτοκίνητο δεν προσφέρει περισσότερο εσωτερικό μήκος (1,782 χιλιοστά), περισσότερο χώρο για τα πόδια (73 χλστ) ή περισσότερο ελεύθερο χώρο στο πίσω μέρος (980 χλστ). Ακόμη και ο χώρος αποσκευών θέτει ένα ακόμα ρεκόρ στην κατηγορία: Το πορτ-μπαγκάζ αυξήθηκε στα 590 λίτρα.
Προσφέρει το υψηλό επίπεδο ασφάλειας. Μεταξύ των συστημάτων περιλαμβάνονται τα νέα συστήματα ασφαλείας όπως το Μπροστινό σύστημα Προειδοποίησης Κινδύνου (Front Assistant), το σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας (Lane Assistant), το σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων (Multi-Collision brake) με αυτόματη παρέμβαση πέδησης σε περίπτωση ατυχήματος, το σύστημα Προστασίας Επιβατών (Crew Protect Assistant) για την προστασία των επιβατών σε συνθήκες ατυχήματος και του συστήματος Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Activity Assistant). Σε περίπτωση ατυχήματος, ένα ολοκληρωμένο πακέτο παθητικής ασφάλειας λειτουργούν για να παρέχουν την καλύτερη δυνατή προστασία για τον οδηγό και τους επιβάτες, διαθέτοντας έως εννέα αερόσακους.
Εφοδιάζεται προαιρετικά με το σύστημα Αυτόματου Προσαρμοζόμενου Ρυθμιστή Ταχύτητας (Adaptive Cruise Assistant), το οποίο διατηρεί σταθερή και ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Το νέο σύστημα Υποβοήθησης Φώτων (Intelligent Light Assistant) αυτόματα ενεργοποιεί ή απενεργοποιεί τη μεγάλη σκάλα των φώτων, το σύστημα Αυτόματης Στάθμευσης (Automatic Parking Assistant 2.0) αναλαμβάνει το παρκάρισμα του αυτοκινήτου ακόμα και σε δυσχερείς συνθήκες. Το σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Recognition) «διαβάζει» για εσάς τα σήματα κυκλοφορίας.
Το σύστημα Kessy (Keyless-Entry-Start-και-Stop-System) είναι επίσης διαθέσιμo κατόπιν παραγγελίας για τη νέα Octavia RS μαζί με την ηλεκτρική πανοραμική ηλιοροφή. Επιπλέον, προσφέρονται μια σειρά νέων συστημάτων ψυχαγωγίας και πλοήγησης. Το ηχοσύστημα Swing με λειτουργία CD / ραδιοφώνου με μονόχρωμη TFT οθόνη είναι επίσης στάνταρ, διαθέτοντας τέσσερα εμπρός και πίσω ηχεία. Στο υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού εφοδιάζεται με οθόνη αφής 8 ιντσών και αισθητήρες εγγύτητας. Το ηχητικό σύστημα Canton προσφέρει στους επιβάτες βελτιστοποιημένο ήχο.