Ράλι Ακρόπολις 2013: Εκκίνηση για τον ιστορικό θεσμό

Η εκκίνηση του «Ράλι των Θεών» πλησιάζει. Μάθετε τα πάντα για το φετινό πρόγραμμα, τις διαδρομές και τα πληρώματα.
Ράλι Ακρόπολις 2013: Εκκίνηση για τον ιστορικό θεσμό
του Σπύρου Ρέκκα

Σε λιγότερες από 48 ώρες, ο ήχος των κινητήρων των πανάκριβων αυτοκινήτων, που συμμετέχουν στο 59o Ράλι Ακρόπολις, θα ταράξει την ηρεμία του Ζαππείου. Την Παρασκευή το απόγευμα στις 17.00, σε ένα χώρο με μεγάλη ιστορική σημασία, πρόκειται να δοθεί η εκκίνηση του εθνικού μας αγώνα. Ενός αγώνα, που εδώ και 59 χρόνια προβάλει την χώρα μας σε όλο τον κόσμο. Προβάλει τις μοναδικές φυσικές ομορφιές, τα χωριουδάκια, τα ελληνικά βουνά και τις παραλίες μας.

Το 59o Ράλι Ακρόπολις, έχει υποστεί τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Το πρόγραμμα του αγώνα είναι μειωμένο κατά μια ημέρα, για να περιοριστούν τα έξοδα της διοργάνωσης και των συμμετεχόντων. Αμέσως μετά την τελετή εκκίνησης, τα πληρώματα θα πάρουν την πρώτη γεύση από τις δυσκολίες των ελληνικών βουνών. Η πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα ’Κινέττα - Πίσσια δεν αστειεύεται, έχει αυξημένο δείκτη δυσκολίας και επιπλέον είναι η μεγαλύτερη σε μήκος ειδική διαδρομή του αγώνα, φτάνει τα 47,7 χλμ.

Η πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα Κινέττα – Πίσσια, θα υποδεχθεί το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο στις 18.28. Αναμένεται μα την παρακολουθήσει μεγάλος αριθμός φίλων του σπορ.

Το αυριανό πρόγραμμα, έχει όμως μια ακόμη πρόκληση για όσους αγαπούν το αυτοκίνητο και την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Η δεύτερη ειδική διαδρομή είναι νυχτερινή! Το επόμενο ραντεβού έχει καθορισθεί στην ειδική διαδρομή Κινέττα μήκους 26,05 χλμ. Στις 21.26 θα ανάψουν οι δυνατοί προβολείς του πρώτου αυτοκινήτου, που θα μπει στην ειδική. Ο οδηγός του θα πατήσει βαθιά το γκάζι και θα ευχηθεί, να μην πέσει το αυτοκίνητο σε καμιά ‘’πονηρή’’ πέτρα.

Την επόμενη ημέρα, έχουν προγραμματιστεί άλλες 8 σκληρές ειδικές διαδρομές. Την Κυριακή 2 Ιουνίου τα πληρώματα θα δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους σε 3 ειδικές και στην Power Stage. Τερματισμός στις 15.00 στο Λουτράκι. Οι 14 ειδικές διαδρομές του 59ου Ράλι Ακρόπολις έχουν μήκος 306,53 χλμ.

Και φέτος, όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στα πληρώματα των εργοστασιακών ομάδων. Οι επαγγελματίες οδηγοί και συνοδηγοί χειρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα πανάκριβα αγωνιστικά τους αυτοκίνητα και παλεύουν για το δέκατο του χιλιοστού σε αντίξοες συνθήκες. Εκτός από τις επικίνδυνες πέτρες έχουν να αντιμετωπίσουν την σκόνη, τις ιδιαιτερότητες των ελληνικών χωματόδρομων τις υψηλές θερμοκρασίες και την φθορά όλων των ζωτικών τμημάτων του αυτοκινήτου. Μια πραγματική δοκιμασία για μηχανές και ανθρώπους με φόντο την πανέμορφη ελληνική φύση. Αν οι πολιτικοί μας μπορούσαν να εκτιμήσουν την άξια του αγώνα θα ήταν σε όλες τις ειδικές διαδρομές, και θα έδιναν όλα τα εφόδια, για να διαφημιστεί ανέξοδα η χώρα μας σε όλο τον κόσμο, μέσα από τα ισχυρότερα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Στο αγωνιστικό μέρος, η πρωτοεμφανιζόμενη στα ελληνικά βουνά εργοστασιακή ομάδα της VW Motorsport, συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των θεατών. Το μεγαλύτερο όμως δώρο της το έκανε ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Λέμπ, ο οποίος απουσιάζει από τον αγώνα γιατί αυτή την περίοδο έχει άλλες αγωνιστικές δραστηριότητες.

Επίσης οι ομάδες της Citroen και της Ford, θα παλέψουν για την πρώτη θέση. Προβλέπεται σκληρή μάχη μεταξύ των πρωτοπόρων στη βαθμολογία με 122 βαθμούς Οζιέ - Ινγκράσια(VW Polo R WRC), Χίρβονεν - Λέτινεν( Citroen DS3 WRC) 57 βαθμοί και Λάτβαλα-Αντίλα(VW Polo R WRC) 49 βαθμοί. Πολλές ελπίδες για μια καλή εμφάνιση έχει και ο ενθουσιώδης νέος οδηγός Οστμπεργκ(Ford Fiesta RS WRC) 38 βαθμοί.

Οι ελληνικές συμμέτοχες έφτασαν τις 33, από αυτές οι 7 παίρνουν μέρος σε όλο τον αγώνα ενώ οι υπόλοιπες 26 τρέχουν σε τμήματα του αγώνα και βαθμολογούνται μόνο για το ελληνικό Πρωτάθλημα.

Περισσότερες πιθανότητες για μια καλή εμφάνιση στην πρώτη κατηγορία συγκεντρώνει ο Λάμπρος Αθανασούλας (Mitsubishi Lancer Evo X).

Στη νεοσύστατη κατηγορία WRC 2, την πρώτη θέση θα διεκδικήσει ο πρωτοπόρος στη σχετική κατάταξη και νικητής στους αγώνες στο Μεξικό και στην Αργεντινή, Αμπουνλαζίζ Aλ-Kουάουρι από το Κατάρ(Ford Fiesta RRC). Ο πρώην πιλότος της Formula 1, Κουμπίτσα θα συμμετάσχει για πρώτη φορά σε έναν δύσκολο χωμάτινο αγώνα με Citroen DS3 RRC.

Παρόντες θα είναι και οι 10 νεαροί οδηγοί που συμμετέχουν στην κατηγορία Junior WRC .
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v