Grand Prix Μπαχρέιν: Μια ακόμη ενδιαφέρουσα πρόκληση

Η Formula 1 πάει… Μπαχρέιν, σε ένα γρήγορο και τεχνικά απαιτητικό σιρκουί. Όσα χρειάζεται να ξέρετε για το εντυπωσιακό event που πλησιάζει.
Grand Prix Μπαχρέιν: Μια ακόμη ενδιαφέρουσα πρόκληση
του Σπύρου Ρέκκα

Μία μόλις εβδομάδα μετά το Grand Prix της Κίνας, η Formula 1 ταξιδεύει στο Μπαχρέιν για το οποίο έχουν επιλεγεί γόμες P Zero Orange hard και P Zero White medium. Στο International Circuit του Μπαχρέιν, αναμένονται υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας αλλά και άμμος που μεταφέρεται μέσω του αέρα από τη γειτονική έρημο.

Το Μπαχρέιν είναι ένα γρήγορο, ομαλό και τεχνικά απαιτητικό σιρκουί, στοιχεία που το έκαναν ιδανικό για τις δοκιμές της Pirelli την εποχή που προετοίμαζε την επιστροφή της στη Formula 1. Η ελκτική πρόσφυση και το φρενάρισμα είναι οι κύριες απαιτήσεις της πίστας μεταβλητού πλάτους και μήκους 5.412μ., με τη μείωση των επιδόσεων (degradation) να αναμένεται εύλογα υψηλή – και αυτός είναι ο λόγος που έχουν επιλεγεί οι δύο σκληρότερες γόμες της σειράς.

Ο Paul Hembery τεχνικός διευθυντής της Pirelli δήλωσε: «Το Μπαχρέιν ήταν ένα από τα ελάχιστα εντελώς νέα σιρκουί για εμάς πέρσι σε αγωνιστικές συνθήκες, αν και το γνωρίζαμε καλά από τις δοκιμές. Πρόκειται για μία από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς για τα ελαστικά, κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών περιβάλλοντος και πίστας. Τα προγνωστικά μας είναι τρία pit stop ανά μονοθέσιο, αν και θα πρέπει να περιμένουμε να γίνουν κάποιοι γύροι εκεί πριν κάνουμε πιο ακριβή πρόβλεψη. Από τις κυριότερες προκλήσεις στον αγώνα του Μπαχρέιν είναι η δυσκολία να προβλέψουμε την εξέλιξη της πίστας, αφού εξαρτάται από τη μεταφερόμενη άμμο της ερήμου εξ αιτίας του αέρα. Ωστόσο, κρίνοντας από πέρσι, θα υπάρχει μεγάλο περιθώριο για διαφορετικές αγωνιστικές στρατηγικές, οι οποίες μπορεί να δώσουν την ευκαιρία ακόμα και σε πιλότους που βρίσκονται πιο χαμηλά στη σειρά εκκίνησης, να ελπίζουν στην ανάκτηση θέσεων κατά τη διάρκεια του grand prix».

Jean Alesi: «Το Μπαχρέιν είναι ένα σιρκουί στο οποίο δεν έτρεξα ποτέ κατά τη διάρκεια της καριέρας μου στη Formula 1, ωστόσο συμμετείχα εκεί σε έναν αγώνα του πρωταθλήματος Speedcar – παρόμοιο με το NASCAR – το 2009, όπου και νίκησα. Μετά από μία αλλαγή στη διάταξη, η πίστα έχει επανέλθει τώρα στην αρχική μορφή της και είναι ένα καλό σιρκουί στο οποίο θα πρέπει να βρεις ρυθμό. Αν τα καταφέρεις, σίγουρα θα πετύχεις καλούς χρόνους και τα ελαστικά θα παραμείνουν στη βέλτιστη δυνατή κατάσταση, κάτι που θα παίξει σημαντικό ρόλο στον αγώνα. Είναι ένα σιρκουί πολύ απαιτητικό για τα ελαστικά, αλλά κρίσιμο ρόλο παίζει πάντα και ο οδηγός. Η πίστα του Μπαχρέιν επίσης απαιτεί καλή προετοιμασία φυσικής κατάστασης».

Τα ελαστικά από απόψεως πίστας:

• Το Μπαχρέιν είναι από τις πιο απαιτητικές πίστες του ημερολογίου σε ό,τι αφορά τα διαμήκη φορτία που δέχονται τα ελαστικά: κυρίως στο φρενάρισμα στις στροφές 1 και 14, και στην ελκτική πρόσφυση στη στροφή 10.
• ‘Ένα πολύ δυνατό φρενάρισμα είναι σήμα κατατεθέν του International Circuit του Μπαχρέιν: στην πρώτη στροφή, τα αυτοκίνητα επιβραδύνουν από 315 χλμ/ώρα στα 65 χλμ/ώρα σε 130 μέτρα και τρία δευτερόλεπτα. Αυτό καταπονεί τα ελαστικά με μία δύναμη αντίστοιχη των 4,5g.
• Τα εγκάρσια φορτία είναι στο μέσο όρο των σιρκουί του ημερολογίου, με αποκορύφωμα τη στροφή 12.
• Πέρσι, επιλέχθηκαν μεσαία και μαλακά ελαστικά – αλλά οι φετινές γόμες είναι πολύ πιο μαλακές από τις αντίστοιχες περσινές, που σημαίνει ότι η σκληρή γόμα του 2013 μοιάζει περισσότερο με τη μεσαία του 2012. Οι πέντε πρώτοι στην κατάταξη τερματισμού υιοθέτησαν στρατηγική τριών pit-stop στο περσινό Grand Prix του Μπαχρέιν, ενώ όλοι ξεκίνησαν με μαλακά ελαστικά. Ωστόσο, ο τρόπος διαχείρισης των μαλακών και μεσαίων ελαστικών ήταν τελείως διαφορετικός. Η καλύτερη επίδοση της στρατηγικής δύο pit-stop ήταν η έκτη θέση.

Τεχνικές πληροφορίες:

• Ο ασφαλτοτάπητας, που αποτελείται από 60.000 τόνους εισαγόμενου γρανίτη από την Αγγλία, προσφέρει καλή πρόσφυση όταν είναι καθαρός και από απόψεως τραχύτητας θεωρείται μέτριος έως υψηλός.
• Η αναμενόμενη διάρκεια ζωής του σκληρού ελαστικού, σε ό,τι αφορά τη φθορά, υπολογίζεται στους 15-17 γύρους, ενώ η μεσαία γόμα έχει προσδόκιμο ζωής περίπου 13 - 15 γύρους.
• Η πρώτη στροφή είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. Είναι σημαντική μία καθαρή έξοδος από τη Στροφή 1 ώστε να αξιοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό η αριστερή καμπή που ακολουθεί για δυνατή είσοδο στις ευθείες, αποφεύγοντας την ολίσθηση των τροχών και την άσκοπη φθορά των ελαστικών. Πολλές θέσεις έχουν κερδηθεί και χαθεί στην αρχή.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v