Η πρωτοποριακή τεχνολογία της Porsche για το κιβώτιο ταχυτήτων επιστρέφει στις αγωνιστικές πίστες το 2013.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Στη δεκαετία του '80 η Porsche ανέπτυξε μια παγκόσμια τεχνολογική καινοτομία στον τομέα της αυτοκίνησης για αγωνιστική χρήση και νίκησε τον ανταγωνισμό: το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.
Το 2013, αυτή η πρωτοποριακή τεχνολογία για το κιβώτιο ταχυτήτων επιστρέφει στις αγωνιστικές πίστες. Η νέα 911 GT3 διαθέτει το ταχύτερο και ισχυρότερο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη της Porsche, (PDK) - που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Με 54 νίκες και πολλά πρωταθλήματα, η Porsche 962 που συμμετείχε σε αγώνες από το 1984 είναι ίσως ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών. Το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη αναπτύχθηκε για πρώτη φορά για την 962. Η κατασκευή του κιβωτίου δοκιμάστηκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα μεγάλων αποστάσεων. Την εποχή εκείνη, δεν κατασκευάστηκε για τα αυτοκίνητα, καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα και οι δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν είχαν ακόμα ωριμάσει τεχνολογικά, ώστε να ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις λειτουργίας ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
2008: πρεμιέρα του PDK σε σπορ αυτοκίνητο, με την 911 Carrera
Με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου, ξεπεράστηκαν τα εμπόδια του παρελθόντος. Η Porsche ανέπτυξε περαιτέρω την ιδέα και παρουσίασε το πρώτο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη για σπορ αυτοκίνητα παραγωγής, στην 911 Carrera το 2008. Αντικατέστησε το συμβατικό αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S και προσαρμόστηκε άψογα στις απαιτήσεις των σπορ αυτοκινήτων: Το κιβώτιο Porsche Doppelkupplung συνδυάζει τις δυναμικές επιδόσεις οδήγησης και την εξαιρετική μηχανική αποδοτικότητα ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με την αυξημένη άνεση και απόκριση στις αλλαγές σχέσεων που προσφέρει ένα αυτόματο κιβώτιο. Από την πρώτη κιόλας στιγμή, το PDK ήταν σε θέση να ανεβάζει σχέσεις έως και 60% ταχύτερα απ' ό,τι ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Διευκόλυνε τις αλλαγές σχέσεων χωρίς διακοπές της ισχύος πρόωσης, αλλά και με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.