Η Άνοιξη δεν ήρθε στην αγορά των αυτοκινήτων

Η Άνοιξη δεν μπήκε με το... δεξί στην ελληνική αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων, με την τοπική αγορά να βιώνει μια ακόμα δύσκολη περίοδο.
Η Άνοιξη δεν ήρθε στην αγορά των αυτοκινήτων
του Σπύρου Ρέκκα

Ο ερχομός της Άνοιξης δεν έφερε καλές ειδήσεις στην ελληνική αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων. Τον Μάρτιο η τοπική αγορά βίωσε μια ακόμη δύσκολη περίοδο. Οι πωλήσεις κατρακύλησαν και η πτώση έφτασε το 8,4 % σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Πουλήθηκαν μόνο 4.488 καινούργια αυτοκίνητα.

Αρνητικό ήταν το πρόσημο και στον όγκο των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου της χρονιάς. Η αγορά έπεσε κατά 17,3% σε σχέση με το ίδιο περσινό χρονικό διάστημα. Συνολικά το πρώτο τρίμηνο προστέθηκαν στην κυκλοφορία μόνο 14.160 αυτοκίνητα. Ένα ακόμη ανησυχητικό στοιχείο που δείχνει την απροθυμία των καταναλωτών να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο είναι ότι πλέον περίπου το 50 % των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκίνητων κατευθύνεται σε εταιρείες και γραφεία ενοικίασης αυτοκίνητων. Οι εταιρείες ανανεώνουν τον στόλο των υπάλληλων τους και οι ιδιοκτήτες γραφείων ενοικίασης αυτοκίνητων προετοιμάζονται για την θερινή περίοδο.

Τον Μάρτιο η Fiat, για πρώτη φορά μέχρι τώρα κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση στον πινάκα των πωλήσεων. Διέθεσε 487 αυτοκίνητα. Τα περισσότερα ήταν Panda και τα αγόρασε η Coca Cola. Αυτό το στοιχείο σε καμία περίπτωση δεν μειώνει την επιτυχία της ιταλικής εταιρείας.
Την δεύτερη θέση κατέλαβε η Toyota με 462 αυτοκίνητα
. Η τριάδα κλείνει με την γερμανική εταιρεία Opel 433 μονάδες. Ανακοινώθηκε ότι η Opel για ένα διάστημα αποφάσισε να απέχει από τις εταιρικές πωλήσεις. Τις επόμενες θέσεις πήραν οι μάρκες VW 370, Nissan 334, Skoda 292 κ.α.

Παρά την επιδεινούμενη οικονομική κρίση σημειώθηκε ικανοποιητική κίνηση και στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Μην φαντασθείτε ότι ξαφνικά οι Έλληνες αγοράζουν ακριβά αυτοκίνητα. Στην πλειοψηφία τους όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα επιλέγουν κυρίως τις βασικές εκδόσεις των premium μοντέλων, αρκεί να διαθέτουν κινητήρα μέχρι 1.600 κ.εκ.

Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η Mercedes ήταν νικήτρια του ράλι των πωλήσεων που εξελίχθητε κατά τη διάρκεια του Μαρτίου στην premium κατηγορία. Η γερμανική φίρμα με σήμα το αστέρι διέθεσε 134 αυτοκίνητα. Τα περισσότερα ήταν A Class.

H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Audi στη δεύτερη θέση με 133 αυτοκίνητα, διάφορα μόλις ένα αυτοκίνητο από την πρώτη Mercedes. Η Audi στην πορεία της έχει αρωγό το νέο A3. Η επίσης γερμανική φίρμα BMW στην τρίτη θέση αφού διέθεσε 105 αυτοκίνητα. Η σουηδική εταιρεία Volvo συμπλήρωσε την τετράδα με 92 πωλήσεις.

Η αξιολόγηση του πρώτου τρίμηνου βρίσκει την Opel σταθερά στην πρώτη θέση της λίστας των συνολικών πωλήσεων. Η επίδοση της είναι 1.643 πωλήσεις και το ποσοστό που κατέλαβε ανέρχεται στο 11,6%. Δεύτερη η Toyota με 1.506 πωλήσεις και ποσοστό 10,6%. Τρίτη η VW 1.270 9%. Ακολουθουν Citroen 1.100 7,8%, Ford 1.062 7,5%, Nissan 959 6,8% κ.α.

Στην premium κατηγορία, η Audi εξακολουθεί να προηγείται με σημαντική διάφορα από την δεύτερη Volvo. Διέθεσε συνολικά 416 αυτοκίνητα και έχει το 2,9% της αγοράς. Η Volvo δεύτερη με 304 πωλήσεις και ποσοστό 2,1%. Η Mercedes είναι τρίτη 298 αυτοκίνητα αλλά έχει το ίδιο ποσοστό με την Volvo. Λόγω της μικρής διαφοράς στον όγκο των πωλήσεων. Τέταρτη είναι η BMW με 257 μονάδες και ποσοστό 1,8%.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v