Αποστολή στην Ισπανία
Το νέο μέλος στη γκάμα των SUV της Toyota είναι το ολοκαίνουργιο Corolla Cross, που οδηγήσαμε στην Ισπανία.
Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση έγινε στο Sitges, μια πόλη περίπου 35 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Βαρκελώνης, γνωστή παγκοσμίως για το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και το Καρναβάλι της. Βρίσκεται μεταξύ του ορεινού όγκου Garraf και της θάλασσας, είναι γνωστό για τις παραλίες, τα νυχτερινά σημεία και τα ιστορικά μνημεία του.
«Η Ίμπιζα σε μικρογραφία»
Ενώ οι ρίζες της καλλιτεχνικής φήμης του Sitges χρονολογούνται από τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ο ζωγράφος Santiago Rusiñol εγκαταστάθηκε εκεί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η πόλη έγινε κέντρο για την αντικουλτούρα της δεκαετίας του 1960 στην ηπειρωτική Ισπανία, στη Φρανκική Ισπανία , και έγινε γνωστή ως «Η Ίμπιζα σε μικρογραφία».
Σχεδόν το 35% των περίπου 26.000 μόνιμων κατοίκων είναι από την Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και τη Σκανδιναβία, των οποίων τα παιδιά φοιτούν σε διεθνή σχολεία της περιοχής. Υπάρχουν 17 παραλίες.
Το Sitges αναφέρεται ως το Saint-Tropez της Ισπανίας, με τις τιμές των ακινήτων να πλησιάζουν εκείνες των πιο ακριβών ευρωπαϊκών πόλεων, ο κύριος λόγος για αυτό είναι το σκηνικό δίπλα στη θάλασσα και το Parc Natural del Garraf. Η εγγύτητα στο αεροδρόμιο El Prat της Βαρκελώνης είναι επίσης σημαντικό πλεονέκτημα.
Πρακτικές λύσεις
Το ολοκαίνουργιο Toyota Corolla Cross έχει όλα τα χαρακτηριστικά των οχημάτων ελεύθερου χρόνου και η εταιρεία στοχεύει στους οικογενειάρχες που αναζητούν ένα υπερυψωμένο, ευρύχωρο αυτοκίνητο με δυνατότητα κίνησης στο off road περιορισμένης δυσκολίας. Αξιολογώντας το νέο μοντέλο παρατηρήσαμε τις πρακτικές λύσεις που έχουν εφαρμοσθεί για να διευκολύνεται η είσοδος των παιδιών, η τοποθέτηση τους στα παιδικά καθίσματα κ.α.
Ξεκινήσαμε την δοκιμή με την δικίνητη έκδοση 2.0 λίτρων, απόδοσης 197 ίππων, με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD), η οποία θα προτιμηθεί από την μεγαλύτερη μερίδα των υποψήφιων αγοραστών σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ιαπωνικής μάρκας. Το πρώτο στοιχείο που εκτιμήσαμε είναι η λειτουργία και η απόδοση της πέμπτης γενιάς του υβριδικού συστήματος Hybrid Electric.
Το Corolla Cross είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που λανσάρει την τελευταία εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας που εμπνεύστηκε και δημιούργησε η Toyota πριν από περίπου 20 χρόνια. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, στηρίχθηκε στην ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας και αποκόμισε τεράστια οφέλη, τόσο στη προστασία του περιβάλλοντος όσο και στην αύξηση του μεριδίου της στη διεθνή αγορά.
Χαμηλότερη κατανάλωση
Η πέμπτη γενιά του υβριδικού συστήματος Hybrid Electric, εξασφαλίζει στο νέο Corolla Cross, αυξημένη απόδοση, αμεσότερη παραγωγή ενέργειας και χαμηλότερη κατανάλωση. Η κίνηση είναι ομαλή και όπως διαπιστώσαμε το νέο υβριδικό σύστημα ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όταν η ανάπτυξη της ταχύτητας γίνεται ομαλά χωρίς να σανιδώνεις το γκάζι, το υβριδικό σύστημα παρέχει την κατάλληλη ποσότητα ενέργειας, θυμίζοντας αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο όσον αφορά την αίσθηση και την ποιότητα κύλισης.
Όταν όμως ο οδηγός αναζητήσει πιο γρήγορη επιτάχυνση σε μικρότερο χρονικό διάστημα, το κιβώτιο ταχυτήτων παράγει αρκετό θόρυβο για ελάχιστο χρόνο, που φτάνει στη καμπίνα. Δεν είναι ενοχλητικός και τον συνηθίζεις μετά από μερικές προσπάθειες. Αξίζει να τονισθεί ότι έχει μειωθεί σημαντικά ο θόρυβος σε σχέση με τα γνωστά μοντέλα της μάρκας που φέρουν υβριδικό σύστημα προηγούμενων γενιών. Αναμφισβήτητα πρόκειται για μια αξιοσημείωτη πρόοδο των Ιαπώνων μηχανικών.
Αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά
Να τονίσουμε την αναβάθμιση του συστήματος διεύθυνσης - η πρώτη μας εκτίμηση είναι πως πρόκειται για το πιο οδηγοκεντρικό μοντέλο της ευρωπαϊκής γκάμας της μάρκας στις δημοφιλείς κατηγορίες που αποσπούν το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων. Το τιμόνι δεν είναι βαρύ ούτε ελαφρύ, οι μηχανικοί βρήκαν την κατάλληλη ρύθμιση για να μην κουράζει τον οδηγό στην πόλη και να μην νοιώθει ότι δεν ελέγχει το αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο. Επίσης παρέχει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό και είναι ακριβές. Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή και παροτρύνει τον οδηγό να κινηθεί γρηγορά ακόμη και σε διαδρομές με συνέχεις στροφές. Κατά την διάρκεια της δοκιμής με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα η μέση κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο ήταν 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
Η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα υποστηρίζει έναν νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3” και ένα σύστημα πολυμέσων και ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Toyota Smart Connect με οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 10.5”. Το σύστημα τετρακίνησης AWD-i, συμβάλει στην αύξηση της δυνατότητας κίνησης σε διαδρομές με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης.
Εξοπλίζεται με το νέο πακέτο ασφάλειας T-Mate, που στηρίζεται στη νέα, 3η γενιά του συστήματος Toyota Safety Sense (TSS), με νέες αναβαθμισμένες λειτουργίες και τη δυνατότητα να λαμβάνονται Over-The-Air ενημερώσεις.
Στη γκάμα των μοντέλων της Toyota, τοποθετείται μεταξύ των C-HR και RAV4 όσον αφορά το μέγεθος. Το όχημα έχει μήκος 4.460 χιλ., πλάτος 1.825 χιλ., ύψος 1.620 χιλ. ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2.640 χιλ.
Αίσθηση open space
Το εσωτερικό είναι σχεδιασμένο με γνώμονα την καθημερινή πρακτικότητα. Είναι ένας φωτεινός, ανοιχτός χώρος με καλή ορατότητα για όλους τους επιβαίνοντες, με μεγάλα πλαϊνά παράθυρα και υψηλή θέση οδήγησης. Η αίσθηση open space επιτείνεται με μία πανοραμική οροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο που προσφέρεται στις εκδόσεις Style Skyview και Lounge.
Οι διαστάσεις του χώρου φόρτωσης είναι γενναιόδωρες, ενώ άνετη πρόσβαση παρέχει το φαρδύ άνοιγμα, το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης των 720 χιλ. (από τα χαμηλότερα μεταξύ των βασικών ανταγωνιστών του αυτοκινήτου) και η επιλογή μιας ηλεκτρικής πίσω πόρτας με αισθητήρα κίνησης ποδιού. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 436 λίτρα και φτάνει τα 1.337 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Ο χώρος για το κεφάλι όλων των επιβατών είναι άπλετος και τα μεγάλα ανοίγματα των θυρών καθιστούν την πρόσβαση άνετη, για παράδειγμα εάν απαιτείται η χρήση παιδικού καθίσματος. Οι πίσω πόρτες υιοθετούν σχεδίαση φιλική προς την οικογένεια, με καμπύλο προφίλ ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος στην περιοχή των γονάτων για ευκολότερη πρόσβαση στο παιδικό κάθισμα. Διαθέτει και ρύθμιση ανάκλισης των πλατών των καθισμάτων.
Υπάρχουν πολυάριθμοι χώροι για την αποθήκευση αντικειμένων σε όλη την καμπίνα, μαζί με μία θύρα USB-A και έναν ασύρματο φορτιστή στην εμπρός κονσόλα και δύο θύρες USB-C για τους πίσω επιβάτες.
Το νέο μοντέλο διατίθεται με κινητήρια 2.0 λίτρων με κίνηση στους εμπρός τροχούς (FWD), καθώς και προαιρετικά με σύστημα τετρακίνησης (AWD-i). Το σύστημα των 2.0 λίτρων αποδίδει 197 ίππους, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6΄΄ για την έκδοση FWD και σε 7,5 ΄΄ για την AWD, με τις εκπομπές CO2 να κυμαίνονται μεταξύ 114 - 115 γραμ./χλμ. και μεταξύ 120 - 122 γραμ./χλμ. με το AWD-i.
Οι αλλαγές που εισάγει η πέμπτη γενιά του υβριδικού ηλεκτρικού συστήματος περιλαμβάνουν εξαρτήματα τα οποία ζυγίζουν λιγότερο και είναι πιο συμπαγή.
Το σύστημα χρησιμοποιεί μία νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) που μειώνει τις ηλεκτρικές απώλειες στο σύστημα, συνεισφέροντας στη διατήρηση της αποδοτικότητας καυσίμου. Η μονάδα λειτουργεί επίσης πιο αθόρυβα και, στο μοντέλο AWD-i, ενσωματώνει την πίσω PCU, εξοικονομώντας επιπλέον χώρο και βάρος.
Η PCU είναι εγκατεστημένη ακριβώς πάνω από μια νέα μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων /διαφορικού που είναι 15% ελαφρύτερο από πριν, χάρη στη χρήση νέων υλικών και η οποία χρησιμοποιεί νέους, συμπαγείς κινητήρες μετάδοσης κίνησης υψηλής απόδοσης. Η χρήση λιπαντικού χαμηλού ιξώδους μειώνει τις εσωτερικές τριβές και βελτιώνει συνολικά την απόδοση.
Η νέα υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου είναι μικρότερη και ελαφρύτερη, αλλά έχει υψηλότερη απόδοση – ιδιότητες που συνεισφέρουν τόσο στις δυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου όσο και στην αποδοτικότητα καυσίμου. Συγκριτικά με τη μπαταρία που χρησιμοποιήθηκε στο προηγούμενο σύστημα, το βάρος έχει μειωθεί κατά 14% και η απόδοση έχει αυξηθεί κατά 14%. Η Toyota έχει βελτιστοποιήσει το σύστημα ψύξης της μπαταρίας για να εξασφαλίσει πιο αθόρυβη απόδοση και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Το σύστημα τετρακίνησης αποτελεί εξέλιξη της τεχνολογίας που διατίθεται στο Yaris Cross, με εξαπλάσια αύξηση της ισχύος του πίσω ηλεκτροκινητήρα στους 41 ίππους και βελτίωση της μέγιστης ροπής στα 84 Nm.
Το σύστημα προσφέρει βέλτιστη κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, σύμφωνα με τις συνθήκες, εξασφαλίζοντας ασφαλή εκκίνηση σε ολισθηρό οδόστρωμα ή κατά την οδήγηση σε εδάφη που δεν είναι συμπαγή και πιο σταθερή απόδοση στις στροφές, στις αλλαγές λωρίδας και κατά την επιτάχυνση από χαμηλές ταχύτητες. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η ισχύς περνά μόνο στους εμπρός τροχούς, διατηρώντας την αποδοτικότητα καυσίμου.
Το Corolla Cross είναι από τα πρώτα μοντέλα που υιοθετούν ένα νέο σύστημα εμπρός κάμερας και ραντάρ το οποίο καλύπτει ένα πολύ ευρύτερο πεδίο μπροστά από το αυτοκίνητο, με εκτεταμένη εμβέλεια αριστερά/δεξιά και πάνω/κάτω. Η απόσταση της ανίχνευσης προς τα εμπρός έχει διπλασιαστεί συγκριτικά με την εμβέλεια του προηγούμενου συστήματος. Υπάρχει επίσης πιο έγκαιρος εντοπισμός αντικειμένων που βρίσκονται κοντά στο αυτοκίνητο, ενώ μπορεί να εντοπιστεί ένα ευρύτερο φάσμα πιθανών κινδύνων, όπως μοτοσυκλέτες και αντικείμενα στο πλάι του δρόμου.
Αυτή η αυξημένη ικανότητα ανίχνευσης καθιστά το Pre-Collision System (PCS) αποτελεσματικό σε περισσότερα σενάρια αστικής κυκλοφορίας, όπως αναγνώριση πιθανών μετωπικών συγκρούσεων. Το Intersection Collision Avoidance Support μπορεί τώρα να αναγνωρίζει οχήματα που πλησιάζουν από δύο λωρίδες, καθώς και δικυκλιστές και οχήματα που παρεμβάλλονται ξαφνικά από το πλάι.
Το βελτιωμένο σύστημα Emergency Steering Assist (ESA) βοηθά τον οδηγό να διατηρήσει το όχημα εντός της λωρίδας του όταν προσπαθεί να αποφύγει ένα κίνδυνο, όπως ένα πεζό, ποδηλάτη, παρκαρισμένο όχημα ή – χάρη στις βελτιώσεις ανίχνευσης – έναν μοτοσικλετιστή. Υπάρχει επίσης προστασία από ξαφνική, ακούσια χρήση του γκαζιού όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα, με μια νέα λειτουργία καταστολής της επιτάχυνσης.
Το Full Range Adaptive Cruise Control (ACC) έχει αναθεωρηθεί για να προσφέρει ταχύτερη απόκριση προκειμένου να λειτουργεί με τρόπο που παρέχει πιο φυσική αίσθηση στον οδηγό. Για παράδειγμα, χάρη στην πιο έγκαιρη ανίχνευση, όταν οχήματα εισέρχονται στη λωρίδα του αυτοκινήτου υπάρχει πιο σταδιακή επιβράδυνση. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει μία ρύθμιση με μεγαλύτερη απόσταση ασφαλείας μεταξύ των οχημάτων, ενώ η λειτουργία μείωσης ταχύτητας του ACC σε μια στροφή θα ενεργοποιείται νωρίτερα, προσφέροντας πιο ομαλή ρύθμιση της ταχύτητας, κατά την είσοδο στη στροφή.
Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν: Το σύστημα Overtake Prevention Support που αποτρέπει μία ακούσια προσπέραση στη λάθος πλευρά ενός αυτοκινήτου (“undertaking”) και το Preliminary Deceleration/Turn Signal Linked Control που βοηθά τον οδηγό να επιστρέψει με ασφάλεια στη λωρίδα κυκλοφορίας.
Ο έλεγχος διεύθυνσης του Lane Trace Assist (LTA) έχει επίσης βελτιωθεί για να αντιδρά πιο φυσικά. Πρώτον, το Lane Departure Alert (LDA) με το Steering Control έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να αναγνωρίζει πότε ο οδηγός προσπαθεί να αποφύγει ένα εμπόδιο και θα ακυρωθεί προσωρινά εάν κρίνει ότι ο οδηγός έχει περάσει σκόπιμα τη λωρίδα για να αποφύγει ένα εμπόδιο όπως πεζούς ή άλλους χρήστες του δρόμου.
Δεύτερον, η λειτουργία Lane Centering έχει βελτιωθεί, έτσι ώστε όταν περνάει δίπλα από άλλους χρήστες του δρόμου, το αυτοκίνητο να επανατοποθετείται για να τηρεί αποστάσεις ασφαλείας έναντι των οχημάτων που κινούνται σε παρακείμενη λωρίδα, προσφέροντας επιπλέον εφησυχασμό σε αυτοκινητόδρομους.
Όταν λειτουργούν τα συστήματα ACC και LTA, το σύστημα Emergency Driving Stop System (EDSS) θα παρακολουθεί τις εντολές του οδηγού. Εάν αυτές σταματήσουν για λίγη ώρα, θα ηχήσει μια προειδοποίηση και, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει, θα επιβραδύνει το όχημα αργά μέχρι να σταματήσει, θα ενεργοποιήσει τα αλάρμ και θα ξεκλειδώσει τις πόρτες για να υπάρχει άμεση πρόσβαση από σωστικά μέσα.
Υπάρχουν επίσης βελτιώσεις στο Road Sign Assist (RSA). Μπορεί πλέον να χρησιμοποιείται για να ρυθμιστεί εύκολα το όριο ταχύτητας για να συμβαδίζει με τα σήματα κυκλοφορίας. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο όταν κάποιος οδηγεί κοντά σε σχολεία και ζώνες πεζών.
Για πρώτη φορά, το TSS μπορεί να κάνει αναβάθμιση Over-the-Air με όλα τα τελευταία χαρακτηριστικά και βελτιώσεις. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που θα ενεργοποιηθεί με τη χρήση Over-the-Air είναι το Proactive Driving Assist (PDA). Το Proactive Driving Assist (PDA) θα περιλαμβάνει λειτουργία υποβοήθησης πρόβλεψης εμποδίου (Obstacle anticipation assist - ΟΑΑ), λειτουργία υποβοήθησης επιβράδυνσης (Deceleration assist - DA) και Steering Assist (SA), όπου:
Η λειτουργία υποβοήθησης πρόβλεψης εμποδίου (Obstacle anticipation assist - ΟΑΑ) ανιχνεύει τον κίνδυνο εμποδίων σε πρώιμο στάδιο. Και αυτή είναι μία λειτουργία που υποστηρίζει την οδήγηση χωρίς το όχημα να πλησιάζει υπερβολικά σε κάποιο εμπόδιο για να μην αυξάνεται ο κίνδυνος, προσφέροντας στρίψιμο του τιμονιού ή/και υποστήριξη με τη χρήση φρένων.
Η λειτουργία υποβοήθησης επιβράδυνσης (Deceleration assist - DA) υποστηρίζει την ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, εφόσον υπάρχει ανάγκη για επιβράδυνση όπως εξ αιτίας προπορευόμενου οχήματος ή εν όψει μιας στροφής.
Το Steering Assist (SA) εντοπίζει τη στροφή μπροστά στον δρόμο και προσαρμόζει τη δύναμη της υποβοήθησης για να διευκολύνει το στρίψιμο.
Η καμπίνα είναι εξοπλισμένη στάνταρ με οκτώ αερόσακους SRS, συμπεριλαμβανομένου ενός εμπρόσθιου κεντρικού αερόσακου που ενεργοποιείται από το πλάι του καθίσματος του συνοδηγού, προκειμένου να αποτραπεί η επαφή μεταξύ των εμπρός επιβατών σε μία σύγκρουση.
Οι πωλήσεις του Toyota Corolla Cross ξεκίνησαν. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 31.200 ευρώ.