Πιο ρεαλιστικές οι μετρήσεις των εκπομπών των plug-in υβριδικών

Η ΕΕ σκληραίνει τους ελέγχους που γίνονται στα plug-in υβριδικα (PHEV) οχήματα.
Πιο ρεαλιστικές οι μετρήσεις των εκπομπών των plug-in υβριδικών

Οι νέοι κανόνες θα βοηθήσουν να τερματιστεί το σκάνδαλο των εκπομπών που επέτρεψε στις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν plug-in υβριδικα (PHEV) για να αποδυναμώσουν τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ, αναφέρει σε ανακοίνωση της η Green Group Transport & Environment (T&E).

Πόσο πραγματικά εκπέμπουν στο δρόμο

Οι κλιματικές αξιολογήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) πρόκειται να γίνουν πολύ πιο ρεαλιστικές αφού η ΕΕ συμφώνησε να αξιολογήσει τις εκπομπές CO2 τους με βάση το πόσο πραγματικά εκπέμπουν στο δρόμο. Η Green Group Transport & Environment (T&E), η οποία έχει αγωνιστεί εδώ και χρόνια για να τονίσει τον πραγματικό αντίκτυπο των «ψευδών» ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε ότι το νέο σύστημα θα τερματίσει το σκάνδαλο εκπομπών που παραπλανά τους καταναλωτές και επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αποδυναμώσουν σημαντικά τους στόχους CO2.

Σε μη ηλεκτρική λειτουργία

Επί του παρόντος, οι ρυθμιστικές αρχές υποθέτουν ότι τα PHEV οδηγούνται πολύ περισσότερο σε μη ηλεκτρική λειτουργία από ό,τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, οδηγώντας σε μη ρεαλιστικά χαμηλές βαθμολογίες εκπομπών. Από το 2025, η ΕΕ θα μειώσει σημαντικά τους λεγόμενους συντελεστές χρησιμότητας, που είναι το μερίδιο της ηλεκτρικής οδήγησης που χρησιμοποιούν οι ρυθμιστικές αρχές για τον υπολογισμό των εκπομπών CO2 των PHEV. Από το 2027, οι συντελεστές χρησιμότητας των plug-in υβριδικών θα είναι πλήρως ευθυγραμμισμένοι με τον τρόπο με τον οποίο οδηγούνται στον πραγματικό κόσμο.

Η Anna Krajinska, μηχανικός εκπομπών ρύπων στην T&E, δήλωσε: «Για χρόνια, οι εκπομπές των plug-in υβριδικών οχημάτων βασίζονταν σε μη ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης. Οι νέοι κανόνες αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα ότι τα PHEV ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από ό,τι ισχυρίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι κυβερνήσεις που εξακολουθούν να δίνουν κίνητρα για την αγορά αυτών των πλαστών ηλεκτρικών οχημάτων πρέπει να σταματήσουν αυτές τις επιβλαβείς επιδοτήσεις τώρα».



Τρεις φορές περισσότερο CO2

Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι, κατά μέσο όρο, τα PHEV εκπέμπουν τρεις φορές περισσότερο CO2 – και επομένως καταναλώνουν τρεις φορές περισσότερα καύσιμα – από ό,τι καταγράφεται επίσημα. Για τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι ακόμη χειρότερο: τα plug-in υβριδικά εκπέμπουν πέντε φορές περισσότερο από τις επίσημες αξιολογήσεις τους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κατηγορήσει τους οδηγούς για υψηλές εκπομπές ρύπων, αλλά στην πραγματικότητα τα PHEV είναι κακώς κατασκευασμένα με μικρές μπαταρίες, αδύναμους ηλεκτρικούς κινητήρες, μεγάλους κινητήρες και συνήθως χωρίς δυνατότητα γρήγορης φόρτισης.

Μπόνους

Οι τρέχουσες, μη ρεαλιστικές βαθμολογίες CO2 επιτρέπουν στα περισσότερα PHEV να θεωρούνται οχήματα «χαμηλών εκπομπών» σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ για καθαρά αυτοκίνητα. Ο νόμος δίνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες ένα μπόνους για κάθε όχημα μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων που πωλούν, ωθώντας τους κατασκευαστές να κατασκευάσουν περισσότερα plug-in υβριδικά ως τρόπο αποδυνάμωσης του στόχου μέσου όρου εκπομπών του στόλου τους.

Η Anna Krajinska δήλωσε: «Χαιρετίζουμε το τέλος του μύθου ότι τα plug-in υβριδικά είναι οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα μπορούν πλέον να πωλούν μεγάλες ποσότητες PHEV με μοναδικό σκοπό την αποδυνάμωση των κλιματικών στόχων τους. Αν θέλουν να αποφύγουν τα πρόστιμα της ΕΕ, θα πρέπει να πουλήσουν πραγματικά πράσινα αυτοκίνητα που συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης λαδιού μας».

Η ΕΕ αποφάσισε επίσης να επανεξετάσει τους νέους της συντελεστές χρησιμότητας το 2024 με βάση δεδομένα που συλλέγονται από μετρητές κατανάλωσης καυσίμου επί του οχήματος, τα οποία θα παρέχουν μια πιο ολοκληρωμένη αξιολόγηση του μεριδίου των χιλιομέτρων που διανύονται ηλεκτρικά. Αυτό θα δώσει την ευκαιρία για περαιτέρω τροποποίηση των συντελεστών χρησιμότητας του 2025 και του 2027 που συμφωνήθηκαν σήμερα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v