Αυτό είναι το αυτοκίνητο που ανακυκλώνεται έως 95%

Το Scenic Vision της Renault όσο και αν φαντάζει αδύνατο, ανακυκλώνεται στο συντριπτικό του 95%.
Αυτό είναι το αυτοκίνητο που ανακυκλώνεται έως 95%

Σήμερα, η Renault αποκάλυψε το πρωτότυπο Scenic Vision, το οποίο ενσωματώνει τις δεσμεύσεις της για βιώσιμη ανάπτυξη, ενσωματώνοντάς τις σε ένα όχημα.

Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του, επιβεβαιώνουν την απόφαση της γαλλικής μάρκας να ηγηθεί της προσπάθεια για μηδενικές εκπομπές ρύπων και αύξηση της ανακύκλωσης των υλικών σε πρωτοφανή επίπεδα.

Eco-design και τεχνολογικές καινοτομίες στο μέτωπο της κυκλικής οικονομίας. Tο 70% των υλικών του είναι προϊόν ανακύκλωσης, ενώ το 95% αυτών είναι ανακυκλώσιμα – συμβάλλοντας καθοριστικά στη διαφύλαξη των πόρων.

Ανακυκλώνεται και η μπαταρία

Ένα 95% των υλικών αυτού του συγκεκριμένου πρωτότυπου - συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας - είναι ανακυκλώσιμα. Αυτή η νέα προσέγγιση σχεδιασμού, δεν αφορά αποκλειστικά το ίδιο το όχημα, αλλά περιλαμβάνει πρωτοβουλίες και τεχνολογίες που ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν εξεταστεί. Τα εξωτερικά υλικά (χάλυβας, αλουμίνιο, ανθρακονήματα και πλαστικά) μπορούν όλα να ανακυκλωθούν στο τέλος της ζωής τους. Τα πάντα στο εσωτερικό του είναι σχεδιασμένα με υπευθυνότητα. Για παράδειγμα, το αφρώδες υλικό του γεμίσματος, τα υφάσματα και οι ραφές στα ανοιχτά μπεζ καθίσματα, είναι κατασκευασμένα από το ίδιο υλικό, που είναι προϊόν πλήρως ανακυκλωμένου και ανακυκλώσιμου πλαστικού. Αποσπώνται εύκολα από το σκελετό των καθισμάτων, και καθώς δεν περιέχουν χρωστικές ουσίες, είναι ακόμα πιο εύκολο να ανακυκλωθούν.

Αλουμίνιο 100% ανακυκλωμένο

Όλα τα δομικά εξαρτήματα αλουμινίου (περιβλήματα, βάσεις μπαταριών, καθίσματα) και τα διακοσμητικά στοιχεία (κονσόλα, cockpit) είναι κατασκευασμένα από 100% ανακυκλωμένο αλουμίνιο και έχουν υποστεί μόνο μία ελαφρά κατεργασία.

Οι πόρτες έχουν κατασκευαστεί από 100% ανακυκλώσιμα φύλλα αλουμινίου.

Ανθρακονήματα: προερχόμενα από την αεροπορική βιομηχανία και τα εργοστάσια παραγωγής χαρτιού.

Το 100% των ανθρακονημάτων, όπως π.χ. στα μέρη του αμαξώματος και στα μαρσπιέ των θυρών, είναι προϊόν ανακύκλωσης (από σκραπ της αεροπορικής βιομηχανίας).

Η δεξαμενή υδρογόνου είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα που κατασκευάζονται από τα απόβλητα της βιομηχανίας χαρτιού. Αυτό είναι επωφελές για το περιβάλλον για δύο λόγους: οι ίνες είναι και ανανεώσιμες και ανακυκλώσιμες.



70% ανακυκλωμένα υλικά

Πάνω από το 70% των υλικών είναι ανανεώσιμα ή/και ανακυκλωμένα. Για παράδειγμα, το πρωτότυπο διαθέτει υλικά δανεισμένα από την αεροπορική ή/και τη βιομηχανία επεξεργασίας τροφίμων. Η δημιουργία αυτού του παγκόσμιου οικοσυστήματος, όπου υλικά από διάφορους τομείς μετασχηματίζονται για να χρησιμοποιηθούν με νέους τρόπους, είναι ένα ακόμη βήμα προς έναν πιο υπεύθυνο και βιώσιμο κόσμο.

Ωστόσο, αυτός ο προβληματισμός, δεν είναι καινούργιος: το πρωτότυπο Ellypse της Renault αντικατόπτριζε ήδη πριν από 20 χρόνια, το έντονο ενδιαφέρον του Ομίλου για το περιβάλλον και τη βιώσιμη ανάπτυξη.



Πλήρης απουσία δέρματος

Το Renault Scenic Vision είναι εντελώς απαλλαγμένο από οτιδήποτε δερμάτινο. Στη θέση του δέρματος υπάρχει ανακυκλωμένος πολυεστέρας προερχόμενος από διαδικασία παραγωγής χαμηλών εκπομπών άνθρακα, γεγονός που σημαίνει χαμηλότερες συνολικές εκπομπές CO2, γεγονός που αποτελεί μία περαιτέρω απόδειξη για τις βιώσιμες αξίες της μάρκας.

Πάτωμα κατασκευασμένο από φιάλες γάλακτος και πλαστικούς σωλήνες

Το δάπεδο είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά από τη βιομηχανία τρόφιμων και από βιομηχανικά απόβλητα (45% μπουκάλια γάλακτος, 55% πλαστικοί σωλήνες κ.λπ.).

Πρωτοποριακές χρωστικές ουσίες

Τα χρώματα είναι επίσης ένας τρόπος με τον οποίο το αυτοκίνητο επιδεικνύει τις περιβαλλοντική του ευαισθησία: οι μαύρες χρωστικές παράγονται χρησιμοποιώντας ίνες άνθρακα που προέρχονται από ανακυκλωμένα υποπροϊόντα της αεροναυπηγικής βιομηχανίας.

Χάρη στη μοναδική καινοτομία του ‘αερογράφου’ (Air-Ink), η βαφή που χρησιμοποιείται στο εσωτερικό της οροφής κατασκευάζεται με χρήση σωματιδίων από το αστικό περιβάλλον, εξυπηρετώντας έτσι διπλό σκοπό: τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και την ανακύκλωση.

Το ύφασμα που χρησιμοποιείται στις ταπετσαρίες των καθισμάτων είναι ένα υπόλευκο χωρίς χρωστικές ουσίες, που μπορεί εύκολα να ανακυκλωθεί

Υδρογονοκίνητο

Πρόκειται για ένα υβριδικό – ηλεκτρικό και υδρογονοκίνητο – αυτοκίνητο που απαιτεί λιγότερες και μικρότερες στάσεις ανεφοδιασμού. Το ανθρακικό του αποτύπωμα, συμπεριλαμβανόμενης και της μπαταρίας του, είναι μικρότερο. To Renault Scenic Vision είναι ένα όχημα μηδενικών εκπομπών (στην παραγωγή του και στη χρήση του), ενώ το αποτύπωμα άνθρακα είναι κατά 75% χαμηλότερο από ένα συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Η τεχνολογία που ενσωματώνεται στο αυτοκίνητο αναβαθμίζει το επίπεδο ασφαλείας οδηγού και επιβατών περιορίζοντας τον αριθμό των ατυχημάτων, έως και 70%. Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου πρωτοτύπου αντανακλά επίσης την πρόθεση των σχεδιαστικών ομάδων να δημιουργήσουν ένα μοναδικό, προσβάσιμο σε όλους και κατάλληλο για τον καθένα αυτοκίνητο.

Οι μετακινήσεις ευθύνονται για το 23% των εκπομπών του CO2 παγκοσμίως, με το 45% αυτών να προέρχεται από τις οδικές μετακινήσεις. Η Renault, η οποία πρωτοστατεί στον τομέα των ηλεκτρικών μετακινήσεων στην Ευρώπη για περισσότερα από 10 χρόνια, εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση του πλήρους φάσματος των απαιτήσεων κινητικότητας. Το πρωτότυπο Renault Scenic Vision διαθέτει ένα μοναδικό στο είδος του υβριδικό σύστημα κίνησης – ηλεκτροκίνησης και υδρογόνου. Διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς, μικρότερη μπαταρία και fuel cells που λειτουργούν με ‘πράσινο’ καύσιμο υδρογόνο.

Χωρίς σπάνιες γαίες

Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας των 160 kW προέρχεται κατευθείαν από το νέο Megane E-TECH Electric και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Cléon. Δεν χρησιμοποιεί στοιχεία σπάνιων γαιών, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και στη δημιουργία ενός υπεύθυνου και βιώσιμου οικοσυστήματος. Η μπαταρία των 40 kWh είναι ανακυκλώσιμη και θα κατασκευάζεται στη Γαλλία έως το 2024 στις εγκαταστάσεις του Renault ElectriCity Gigafactory. Είναι ελαφρύτερη, μικρότερη και στην πραγματικότητα κοστίζει λιγότερο από μια μπαταρία ενός αντιστοίχου ηλεκτρικού οχήματος. Διαθέτει fuel cells ισχύος 15 kW για την επαναφόρτιση σε μεγάλες διαδρομές, ώστε να επεκτείνει την αυτονομία του, καλύπτοντας αποστάσεις έως και 800 χλμ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v