Μια ιστορία που συγκινεί τους λάτρεις του αυτοκινήτου

H Lamborghini αποτίει φόρο τιμής στον ιστορικό κινητήρα V12, μέσα από τα πλέον ιστορικά μοντέλα της.
Μια ιστορία που συγκινεί τους λάτρεις του αυτοκινήτου

Για τη Lamborghini, το 2022 είναι η χρονιά του V12, του θρυλικού 12κύλινδρου κινητήρα του που τροφοδοτεί τα εμβληματικά μοντέλα της για σχεδόν 60 χρόνια ιστορίας και έγινε σύμβολο τεχνολογικής καινοτομίας, οράματος και μηχανικής εξειδίκευσης. Ουσιαστικά είναι το βασικό στοιχείο στο θεμέλια του DNA της Lamborghini.

Πριν εισέλθει στη φάση του υβριδισμού το 2023 με την έλευση του πρώτου μοντέλου σειράς παραγωγής, η Lamborghini αποτίει φόρο τιμής στον πιο αξιομνημόνευτο κινητήρα της σε μια αναδρομική περιγραφή των αυτοκινήτων που τoν παρουσίασαν.

Lamborghini 350 GT

Η πρώτη Lamborghini που εγκατέλειψε το εργοστάσιο της Sant'Agata Bolognese το 1964 ήταν η 350 GT, που μεταφέρθηκε πιο πρόσφατα στο ιστορικό κέντρο της Μπολόνια για μια επική συνάντηση με τον τελευταίο V12 στην ιστορία της μάρκας, το Aventador Ultimae.

Ο ιδιοφυής Giotto Bizzarrini και η ιστορία ενός συμβολαίου «με μπόνους για κάθε 10 επιπλέον ίππους»

Για να σχεδιάσει τον κινητήρα, ο Ferruccio Lamborghini επέλεξε έναν εξαιρετικό εξωτερικό σύμβουλο, τον μηχανικό Giotto Bizzarrini, που γεννήθηκε στην Quercianella (επαρχία του Λιβόρνο) το 1926, και θεωρείται ακόμη σήμερα ένας από τους καλύτερους σχεδιαστές κινητήρων που έζησαν ποτέ. Ο Bizzarrini ήταν μεγάλος λάτρης των αγώνων και ονειρευόταν να κατασκευάσει έναν κινητήρα για τη Formula 1.

Η συμφωνία με τη Lamborghini ήταν απλή και δημιούργησε τη βάση για κάτι απολύτως εξαιρετικό: 12 κυλίνδρους V, κυβισμός 3,5 λίτρων και πολλή ιπποδύναμη, τουλάχιστον 350 ίππους.

Ως κίνητρο για τον Bizzarrini, η Lamborghini συμπεριέλαβε στο συμβόλαιο ένα μπόνους για κάθε επιπλέον 10 ίππους. Όταν ο κινητήρας ΄΄έτρεξε΄΄ στον πάγκο δοκιμών για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 1963, οι μετρήσεις ήταν θεαματικές, με 360 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. Ο Ferruccio Lamborghini πλήρωσε ό,τι χρωστούσε, συμπεριλαμβανομένου του μπόνους για την επιπλέον ιπποδύναμη, αλλά κατάλαβε ότι είχε πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, ο Bizzarrini είχε σχεδιάσει έναν κινητήρα της Formula 1 που ήταν ακατάλληλος για χρήση στο δρόμο και μαζική παραγωγή.

Η άφιξη του Paolo Stanzani: ο κινητήρας εξορθολογίστηκε και η ταχύτητα έφτασε τα 250 χλμ./ωρα

Στον Paolo Stanzani, ένας από τους πιο αναγνωρισμένους μηχανικούς στην ιστορία της Lamborghini, ανατέθηκε η δουλειά του «εκπολιτισμού» αυτού του κινητήρα. Η δουλειά του, αν και  διατήρησε τις εξαιρετικές επιδόσεις του κινητήρα και τον έκανε ευχάριστα οδηγήσιμο ακόμα και σε μεσαίες και χαμηλές στροφές, δεν άλλαξε τις βασικές τεχνικές προδιαγραφές.

Η μέγιστη ισχύς των 280 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. ήταν αρκετή για να προωθήσει την 350 GT, το πρώτο μοντέλο παραγωγής Lamborghini που έκανε το ντεμπούτο της το 1964, σε τελική ταχύτητα άνω των 250 χλμ./ώρα.


Ο πρώτος πελάτης εκτοξεύει τη δημοτικότητα της μάρκας στον κόσμο της ψυχαγωγίας

Η πρώτη Lamborghini 350 GT παραδόθηκε στον ντράμερ του Λιβόρνο, Giampiero Giusti, ο οποίος βρισκόταν στο απόγειο της επιτυχίας του με το συγκρότημα "I 5 di Lucca", το οποίο αργότερα έγινε το "Quartetto di Lucca", που θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά τζαζ. σύνολα στην Ιταλία. Δημιουργήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1950, το συγκρότημα ξεχώρισε όχι μόνο για τα διαπιστευτήριά του στη τζαζ αλλά και για το ποπ μουσικό του πνεύμα, το οποίο οδήγησε στη συμμετοχή του στο Μουσικό Φεστιβάλ του Σαν Ρέμο. Ηχογραφήσε διασκευές τραγουδιών των Beach Boys και του Bruno Martino και να συνεργαστηκε με τον Enzo Jannacci.

Αυτό σηματοδότησε την αρχή μιας στενής σχέσης μεταξύ της Lamborghini και του κόσμου της ψυχαγωγίας στην οποία πολλοί ηθοποιοί και μουσικοί ερμηνευτές έγιναν παθιασμένοι πελάτες της εταιρείας.

Το ίδιο αυτοκίνητο, τώρα η παλαιότερη Lamborghini παραγωγής που υπάρχει, τέλεια ανακαινισμένη και πιστοποιημένη από την Polo Storico, κέρδισε το Best in Show στον διαγωνισμό Lamborghini & Design που πραγματοποιήθηκε στην Τεργέστη και διοργανώθηκε το 2019 από την Lamborghini Polo Storico.

Ο Paul McCartney και το κόκκινο 400 GT

Ο Paul McCartney, ένας πραγματικός ζωντανός θρύλος τόσο ως μπασίστας και τραγουδιστής των Beatles όσο και ως σόλο καλλιτέχνης, είναι πιστός πελάτης της Lamborghini για πολλά χρόνια, με πολλά αυτοκίνητα διαφορετικών μοντέλων στη συλλογή του. Το κόκκινο σασί του 1968 400 GT, #1141 ήταν το αυτοκίνητο που εμφανίστηκε στο βίντεο που γυρίστηκε στις 30 Ιανουαρίου 1969 με την ευκαιρία της διάσημης τελευταίας συναυλίας του συγκροτήματος στην ταράτσα του κτιρίου τους στο 3 Savile Row στο Λονδίνο, καθώς και σε πολλούς Beatles. ντοκιμαντέρ. Ο McCartney κράτησε το 400 GT για δέκα χρόνια.



Από μουσική μέχρι ταινίες

Ο πρωταγωνιστικός κινηματογραφικός ρόλος για μια Lamborghini 350 GT ήταν στην ταινία της Columbia Pictures του 1967 Kill Me Quick, I'm Cold σε σκηνοθεσία Francesco Maselli, όπου χρησιμοποιήθηκε ως μέσο μεταφοράς για το ηγετικό ζευγάρι, τη διάσημη Monica Vitti και τον Jean Sorel. .

Σημείο αναφοράς μέχρι τη δεκαετία του 1990

Από το ντεμπούτο της το 1964, η Lamborghini V12 έγινε σημείο αναφοράς για τη ροπή, την ελαστικότητα, την αξιοπιστία και την αντοχή της. Η ίδια μονάδα, με ελάχιστες μόνο τροποποιήσεις, θα παρέμενε στην παραγωγή μέχρι τη δεκαετία του 1990, αυξάνοντας στα 7 λίτρα κυβισμού με ισχύ άνω των 500 ίππων πριν λάβει στη συνέχεια πιο ουσιαστικές δομικές τροποποιήσεις.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v