Το Nissan Qashqai επιτυγχάνει την υψηλότερη βαθμολογία στην αξιολόγηση υποβοηθούμενης οδήγησης του Euro NCAP. Στην τελευταία του αξιολόγηση για τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, κατέταξε το ProPilot με το σύστημα Navi-Link που έχει τοποθετηθεί στο ιαπωνικό SUV ως «πολύ καλό», επιτυγχάνοντας την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία. Αυτή η βαθμολογία έρχεται να προστεθεί στη διάκριση του Qashqai με το βραβείο Best In Class, στην κατηγορία Small Off-Road από το Euro NCAP, τον περασμένο Ιανουάριο. Η αξιολόγηση χωρίζεται σε δύο τομείς, που καλύπτουν την "ικανότητα βοήθειας" και την "εφεδρική ασφάλεια".
74% βαθμολογία για την ικανότητα βοήθειας
Το SUV πέτυχε βαθμολογία 74% στη συνολική ικανότητα βοήθειας, λαμβάνοντας 20 βαθμούς από τους δυνητικούς 25 για τη σαφήνεια των πληροφοριών που προσφέρει στους αγοραστές του το σύστημα ProPilot με Navi-Link, με την ορατότητα της κατάστασης του συστήματος να σημειώνει 20,9 βαθμούς από τους 25.
Το μέγιστο των 25 βαθμών απονεμήθηκαν στην κατηγορία “συνεργασίας οδήγησης”, όπου το σύστημα αξιολογείται για τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνεται όταν ο οδηγός χρειάζεται να παρέμβει για να αποφύγει, για παράδειγμα, ένα εμπόδιο.
Σχετικά με τις επιδόσεις της λειτουργίας του adaptive cruise control στο ProPilot με το σύστημα Navi-Link, το νέο μοντέλο αντιμετώπισε επιτυχώς σενάρια στο δρόμο όταν πλησιάζει ένα αυτοκίνητο που κινείται πιο αργά, ένα αυτοκίνητο που παρεμβάλλεται απότομα μπροστά και ένα αυτοκίνητο που ξαφνικά βγαίνει από τη λωρίδα μπροστά, αποκαλύπτοντας ένα άλλο προπορευόμενο αυτοκίνητο. Ως θετικό σημειώθηκε επίσης το γεγονός ότι η βοήθεια παραμένει ενεργή όταν το αυτοκίνητο σταματήσει τελείως.
Από τους μέγιστους 35 βαθμούς, οι 30 επιτεύχθηκαν στην κατηγορία υποβοήθησης διεύθυνσης, για την επιτυχή οδήγηση του αυτοκινήτου σε μια στροφή τύπου «S», με ταχύτητα έως και 100 χλμ./ώρα.
93% στο Safety Backup
Το ProPilot με το σύστημα Navi-Link πέτυχε την μέγιστη βαθμολογία των 25 βαθμών στην κατηγορία αποτυχίας συστήματος, όπου ένας μπλοκαρισμένος αισθητήρας θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την απόδοσή του. Το ProPilot με Navi-Link βρέθηκε ότι είχε δώσει έγκαιρες προειδοποιήσεις, επιτρέποντας στον οδηγό να γνωρίζει ότι το σύστημα δεν θα μπορούσε να προσφέρει το πλήρες επίπεδο βοήθειας.
Παρακολουθεί συνεχώς
Για να μην μπει στον πειρασμό ο οδηγός να βασιστεί εξ ολοκλήρου στο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού και να απομακρύνει την προσοχή του από το δρόμο, το ProPilot με σύστημα Navi-Link παρακολουθεί συνεχώς ότι ο οδηγός έχει τουλάχιστον ένα χέρι στο τιμόνι. Στην περίπτωση που δεν εντοπιστούν χέρια, τότε ενεργοποιείται μια οπτική και ακουστική προειδοποίηση. Εάν τα χέρια του οδηγού παραμείνουν μακριά από το τιμόνι, το σύστημα θα επιβραδύνει και, τελικά, θα σταματήσει τελείως το όχημα. Το ProPilot με Navi-Link στο Qashqai απέσπασε 20 πόντους από τους δυνητικούς 25, για αυτή τη λειτουργία.
Υψηλή απόδοση
Στο πλαίσιο μιας σειράς αξιολογήσεων για την αποφυγή σύγκρουσης, το Euro NCAP απένειμε 48,4 βαθμούς από τους δυνητικούς 50. Σε αυτήν την κατηγορία, οι δοκιμές αξιολογούν πώς το Qashqai εξοπλισμένο με το ProPilot με Navi-Link αποδίδει στην αποφυγή σύγκρουσης όταν πλησιάζει ένα ακίνητο αυτοκίνητο σε μια στροφή, όταν πλησιάζει ένα αυτοκίνητο που φρενάρει, όταν πλησιάζει ένα αυτοκίνητο που κινείται πιο αργά, ένα αυτοκίνητο που παρεμβάλλεται απότομα μπροστά και ένα αυτοκίνητο που ξαφνικά βγαίνει από τη λωρίδα μπροστά, αποκαλύπτοντας ένα άλλο προπορευόμενο αυτοκίνητο.
Μέγιστη ασφάλεια
Ως πρωτιά για την Nissan στην Ευρώπη, η προσθήκη του head-up display στο νέο SUV, επιτρέπει στον οδηγό να παρακολουθεί την ταχύτητά του οχήματος, τις οδηγίες πλοήγησης και το ισχύον όριο ταχύτητας χωρίς να παίρνει τα μάτια του από το δρόμο.
Παράλληλα, η προσθήκη έξυπνων προβολέων, οι οποίοι προσαρμόζουν το σχήμα της δέσμης για να αποτρέψουν το “θάμπωμα” των επερχόμενων οδηγών, είναι ένα ακόμα παράδειγμα νέας τεχνολογίας, που ενισχύει την ασφάλεια.
Το μοντέλο διαθέτει επίσης το Blind Spot Intervention που ανιχνεύει ένα άλλο όχημα που δεν έχει δει ο οδηγός σε μια παραπλήσια λωρίδα και κατευθύνει ενεργά το SUV πίσω στη λωρίδα του και μακριά από τον κίνδυνο. Το Rear Cross Traffic Alert αποτρέπει επίσης τις συγκρούσεις κατά την όπισθεν, κατά την έξοδο από μια θέση στάθμευσης.
Το νέο Qashqai είναι κατασκευασμένο στην πλατφόρμα Alliance CMF-C, η οποία εκμεταλλεύεται τη χρήση προηγμένων υλικών και νέων τεχνικών παραγωγής που έχουν οδηγήσει σε πιο άκαμπτη δομή, με το συνολικό αμάξωμα να είναι 60 κιλά ελαφρύτερο από αυτό του προκατόχου του.
Διαθέσιμο με τον κινητήρα βενζίνης 1.3 DiG-T εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία σε δύο εκδόσεις ισχύος 140 ίππων και 158 ίππων αντίστοιχα. H έκδοση των 158 ίππων διαθέτει το νέας γενιάς Xtronic CVT, που προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και αίσθηση επιτάχυνσης, χάρη σε βελτιώσεις που συμπεριλαμβάνουν ένα νέο σύστημα διπλής αντλίας λαδιού. Το CVT είναι ότι καλύτερο, προσφέροντας απρόσκοπτη οδήγηση στην πόλη και κατά τη διάρκεια μια ομαλής επιτάχυνσης, σε συνδυασμό με άμεση συνδεδεμένη συμπεριφορά d-step τύπου DCT, κατά τη διάρκεια μιας απότομης επιτάχυνσης.
Το καινοτόμο σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER της Nissan θα είναι διαθέσιμο στη γκάμα του Qashqai στα τέλη του καλοκαιριού, θέτοντας και πάλι νέα δεδομένα στην κατηγορία των crossover.
Ειδικά για την Ελλάδα, το σύστημα e-POWER προσφέρει, ως προς τις επιδόσεις και την κατανάλωση, αντίστοιχα πλεονεκτήματα με ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο και επιπλέον ο οδηγός του απολαμβάνει οδηγική συμπεριφορά αντίστοιχη με αυτή ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου, χωρίς την ανάγκη φόρτισης σε πρίζα.
Ως ανεξάρτητος οργανισμός, το Euro NCAP δοκιμάζει αυτοκίνητα από το 1997, αξιολογώντας τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν με βάση τα συνεχώς εξελισσόμενα κριτήριά του. Εκτός από τη δοκιμή της πραγματικής φυσικής αντοχής των αυτοκινήτων σε διάφορες προσομοιωμένες συγκρούσεις, ο οργανισμός δοκιμάζει και βαθμολογεί την τεχνολογία πρόληψης ατυχημάτων.
Οι τιμές του νέου Qashqai ξεκινούν από τις 26.990 ευρώ.