Η σχέση του οδηγού με το χειροκίνητο κιβώτιο έχει κλονιστεί τα τελευταία χρόνια γιατί οι έντονες κυκλοφοριακές συνθήκες απαιτούν συχνές αλλαγές των σχέσεων που τον κουράζουν. Οπότε το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κερδίζει καθημερινά έδαφος, ενώ σταδιακά, θα καταργηθούν τα χειροκίνητα κιβώτια.
Κατέβασμα σχέσης
Όμως, άλλο είναι να βάλεις πρώτη σχέση και να σανιδώσεις το γκάζι και άλλο να ξεκινά το αυτοκίνητο μόλις ο μοχλός του αυτόματου κιβωτίου μετακινηθεί στο D. Βέβαια δεν υπάρχει καμία σχέση μεταξύ των δυο τεχνολογιών στη φάση του κατεβάσματος των σχέσεων. Εδώ το χειροκίνητο κιβώτιο διαβάζει την επιθυμία σου και, αν έχεις χέρι και ικανότητες, το αυτοκίνητο ζωγραφίζει στην άσφαλτο.
Η Toyota, είναι μια μάρκα που έχει στηρίξει την επιτυχία της σε μια βασική αρχή: να ακούει προσεκτικά τις απαιτήσεις και τις παρατηρήσεις των οδηγών. Στη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου κάθε τι αξιολογείται προσεκτικά και δεν πηγαίνει στον κάλαθο των αχρήστων.
Χειροκίνητη Toyota GR Supra
Τώρα η Toyota, παρουσιάζει την GR Supra με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων για οδηγούς που λατρεύουν να αλλάζουν σχέσεις και να αναζητούν νέες οδηγικές συγκινήσεις.
Από το 2019 που ξεκίνησε το λανσάρισμα, του GR Supra προσφέρεται με έναν straight-six κινητήρα 3.0 340 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Ένα χρόνο αργότερα, ένας νέος κινητήρας 2.0 258 ίππων προστέθηκε στη γκάμα, πάλι με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στάνταρ.
Ενώ το αυτοκίνητο και οι επιδόσεις του έχουν λάβει υψηλούς επαίνους παγκοσμίως το ερώτημα αν θα ήταν διαθέσιμο και με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων παρέμεινε.
Η Toyota άκουσε τους θαυμαστές των σπορ αυτοκινήτων και μπορεί να επιβεβαιώσει ότι ένα νέο GR Supra με έξυπνο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων (iMT) θα παρουσιαστεί σύντομα στην Ευρώπη, σχεδιασμένο για να ευχαριστήσει τους οδηγούς που αγαπούν τον έλεγχο και τις ανταμοιβές που προσφέρει το χειροκίνητο. Η προσθήκη του στη γκάμα σημαίνει ότι η Toyota θα προσφέρει και τα τρία μοντέλα GR που διατίθενται στην Ευρώπη με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Καλύτερες επιδόσεις
Ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με έναν νέο συμπλέκτη έχει σχεδιαστεί ειδικά για να ταιριάζει στα χαρακτηριστικά ισχύος και ροπής του κινητήρα της GR Supra 3.0.
Ταυτόχρονα, τα συστήματα ελέγχου πέδησης και η ανάρτηση της GR Supra έχουν επαναρυθμιστεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις.
Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που είναι εγκατεστημένο στο GR Supra έχει σχεδιαστεί και ρυθμιστεί ειδικά για χρήση με τον κινητήρα straight-six.
Η ομάδα μηχανικών μπόρεσε να τροποποιήσει το υπάρχον περίβλημα κιβωτίου ταχυτήτων, τον άξονα μετάδοσης κίνησης και το σετ ταχυτήτων και να αφαιρέσει στοιχεία που δεν απαιτούνταν, μειώνοντας περαιτέρω το βάρος.
Νέο λογισμικό
Το κιβώτιο iMT χρησιμοποιεί ένα έξυπνο σύστημα ελέγχου προγραμματισμένο με νέο λογισμικό που δίνει προτεραιότητα στις σπορ επιδόσεις. Κατά την αλλαγή ταχύτητας, οι παράμετροι ρυθμίζονται για να βελτιστοποιούν τη ροπή του κινητήρα τη στιγμή της εμπλοκής και της απελευθέρωσης του συμπλέκτη. Στα κατεβάσματα ταχυτήτων, το λογισμικό έχει ρυθμιστεί με ακρίβεια για σταθερή απόδοση.